Mají za sebou letos tři starty v IRC, na Ypres tříčlenná sestava vyhořela, na Barumce obměněná dvojice pilotů zajela pár zajímavých časů, ale cíl neviděli a na San Remu jeden vůz nedojel na start a druhý dojel do cíle hluboko v poli poražených.
Ilustrační foto
Nyní čeká na Proton R3 Rally Team de facto domácí Skotská Rally a na start se postaví trojice pilotů - Alister McRae, který značku letos reprezentoval v APRC, Keith Cronin, který zaujal svými časy na Barumce a mladičký Tom Cave. Nejstarší z trojice McRae je zároveň autorem nejlepšího výsledku týmu v IRC, když v minulém roce ve Skotsku získal po vyloučení Meeka druhé místo.
"Bude tu více vozů S2000 než v minulém roce a pojedou extrémně rychle," začíná povídání nejzkušenější člen týmu
McRae.
"My bychom chtěli mířit do první pětky, ale pojedu naplno a nikdy nevíte, jak to může skončit. Je vždycky pěkné startovat doma, obzlášť když jsme v Perthu loni zaznamenali tak dobrý výsledek. Vím, že jsem zaujatý, ale erzety jsou tu fantastické, určitě jedny z nejlepších na světě. Loch Ard byla v minulém roce pro všechny nová, ale je skvělá, plynulá, těším se na ní. Auto se jednoznačně během roku zlepšilo, práce na motoru a tlumičích se začíná vyplácet."Ve Skotsku se nepojede shakedown, takže předstartovní testování bylo důležitější, než kdy jindy, k čemuž se vyjádřil i
Chris Mellors, šéf týmu:
"Auto se od minulého roku hodně posunulo. Test tlumičů v minulém týdnu proběhl skvěle a v tomto směru jsem zase auto zlepšili co se týká trakce a stability."
Ilustrační foto
Příjmným překvapením na Barum Rally byl výkon
Keitha Cronina, který jel rychleji než jeho týmový kolega McShea, ale podobně jako mnoho dalších doplatil na těžké podmínky na trati havárií. Čerstvý britský mistr se na svůj první šotolinový start s Protonem podle svých slov velmi těší.
"Po jízdě s tímhle autem v Čechách se nemůžu dočkat šotolinové rally. Startoval jsem tu v minulém roce, ale krom napsání rozpisu jsem se moc nesvezl. Mít v týmu takového parťáka, jako je Alister, je vždycky dobré, určitě bude mít pár dobrých rad. Na jednu stranu jedu s tím autem na šotolině poprvé, na druhou už ho znám, znám tým, vím co v kokpitu jak funguje. Přístup bude ale stejný jako na Barumce, začnu svižně a uvidíme, jak to půjde."Posledním členem týmu bude mladý Tom Cave, který v miulém týdnu pilně testoval a tvrdí, že spolu s týmem připravili dobrý setup. Nezbývá než doufat, že se Protonům vyhnou poruchy motorů, podle předchozích výsledků by jim plynulejší tratě ve Skotsku měly sedět lépe, než "odbočková" Ypres nebo klikaté San Remo, kde rozhoduje kroutící moment motoru.
Zdroj:
crash.net