Pouhá jedna vteřina, nicotný čas, chyběl Janu Kopeckému k vítězství na Rally di Como. Ani v nejmenším však český pilot nedal svoji kůži lacino a boj, který svedl s Lucou Rossettim byl jednoznačně ozdobou soutěže.
Ilustrační foto - (c) rallydicomo.it
Na předchozí Rally Costa Smeralda si mistrovský titul zajistil reprezentant Peugeotu Paolo Andreucci, o druhém místě se mělo rozhodnout na severu Itálie v okolí jezera Como. Druhé místo mohlo připadnout továrnímu jezdci Abarthu Lucovi Rossettimu nebo jezdci Škody Italia Janu Kopeckému. Karty byly rozdány jasně, pět bodů hrálo ve prospěch Rossettiho a naopak Kopecký mohl ztratit i pozici na celkovém pódiu ve prospěch Giandomenica Bassa.
V první etapě dvoudenního klání měly posádky absolvovat šest erzet a přes devadesát měřených kilometrů. Jan Kopecký mívá tradičně opatrnější úvody, což potvrdil i zde, když po čtyřech testech okupoval šestou příčku. Do poslední dvojice měřených úseků se ale Honza pořádně zakousl a jedním vítězným časem se posunul na třetí místo za oba tovární zejdce Abarthu, ale ztrácel jen lehce přes pět vteřin.
Čtyři další úseky tvořily druhou etapu. Hned v úvodu smazal Kopecký svoji ztrátu a dostal se s minimálním náskokem do čela, což mu ale stále titul vicemistra nezaručovalo. Se soutěží se následně pro technické problémy rozloučil Basso a přišel tak o možnost zabojovat o celkové stupně vítězů. Následně se rozhořela bitva o vítězství mezi Kopeckým a Rossettim. Na druhém testu dne se dostal do čela Ital, následně na divácké speciálce stáhl desetinku český zástupce, ale na závěrečném testu ještě pár desetin přidal Rossetti a radoval se z triumfu.
Ilustrační foto - (c) rallydicomo.it
Pilot z Kostelce nad Orlicí ve své hostující sezóně v Itálii rozhodně ostudu neudělal a proti domácím borcům, kteří tratě znají jako své boty, se neztratil. Krom neznalosti tratí hrála v jeho neprospěch i nutnost použití pneumatik Pirelli, když tovární tým soutěží a testuje na konkurenčních BF Goodrich.
Rally di Como1. Rossetti - Chiarcossi (Abarth Grande Punto S2000) 1:38:08,4 hod
2. Kopecký - Starý (Škoda Fabia S2000) +1,0 sec
3. Perico - Carrara (Peugeot 207 S2000) +46,0 sec
4. Travaglia - Granai (Abarth Grande Punto S2000) +58,1 sec
5. Fontana - Arena (Peugeot 207 S2000) +1:09,5 min
6. Longhi - Baggio (Peugeot 207 S2000) +1:42,5 min
7. Signor - Barone (Škoda Fabia S2000) +1:52,3 min
8. Carella - Riolfo (Peugeot 207 S2000) +2:40,0 min