Šéfové dvou továrních týmů a jezdec toho třetího se shodují, že rok 2011 bude pro WRC zlomový a máme se na co těšit. Oni ale žijí v napětí, jak na tom jejich vozy jsou.
Ilustrační foto
Nová pravidla, nová auta a po dlouhých letech i nový výrobce v podobě Mini. To vše znamená, že letošní sezóna je jednou z neočekávanějších v posledních letech. Nová éra WRC začne ve Švédsku, kde se poprvé utkají nová Fiesta WRC a DS3 WRC. "Je to pro sport fantastické," říká šéf M-Sportu Malcolm Wilson. "Je to vzrušující, nikdo nemá představu, kde je jeho vůz proti konkurenci. Okej, testovali jsme a jsme s Fiestou spokojeni, ale dokud nebudeme v cíli první erzety, nemůžeme tušit, jak konkurenceschopní jsme." "Když jsme přijeli na Monte Carlo 2007 s novou C4 WRC, měli jsme za sebou spoustu testů," vzpomíná Sven Smeets z týmu Citroen na předchozí stavbu nového vozu. "Ale nevěděli jsme, co se může stát na prvním testu. Ale auto tekrát fungovalo bezchybně. Nyní je to skoro stejné, ale každý jede s novým autem a ne jen my. Těšíme se do Švédska, kde uvidíme, co se stane, ale do té doby nevíme, jak je na tom Ford."
Třetí do party Mini se přidá ke dvěma stávajícím týmům na Sardinii v květnu a jedním z pilotů Countrymanu WRC bude Kris Meeke, který říká, že očekávání jsou stejná i v týmu Prodrive. "Citroen a Ford se dozvědí o něco dříve, jak na tom jsou. Ale my budeme tápat v temnotách dokud na naše auta poprvé nenalepíme startovní čísla."