Šéf motorsportu Fordu Europe Gerard Quinn po zveřejnění návrhu kalendáře pro příští sezónu vyjádřil své obavy, zda je tento návrh rozumný. Jednak přichází pozdě a Quinn se navíc obává úbytku soukromníků na startu.
Ilustrační foto
Kalendář je sice stále ve formě návrhu a Světová rada motorsportu o něm bude dále jednat, patrně koncem března nebo začátkem dubna. Ale zahrnutí vytrvalostní soutěže z Argentiny do Uruguaye, byť jen v rovině návrhu, vyvolává obavy u Gererda Quinna a to hned ze dvou důvodů. "Plánovat kalendář třinácti podniků devět měsíců předem opravdu není dobré," vysvětluje Quinn. "Problémem je plánování. Pokud máme jet vytrvalostní soutěž v Jižní Americe, tak logistika se měla začít řešit již koncem minulého roku. Nemám s dlouhými soutěžemi problém, pokud to bude dávat smysl bude více promyšleno plánování. Pak je tu také finanční stránka vytrvalostní soutěže, možná že by to chtělo jako kompenzaci vypustit z kalendáře jinou soutěž."
Quinn se také obává, že soutěže vytrvalostního typu nebudou lákat privátní jezdce, kteří raději pošetří budget i techniku. Obecně volá šéf motorsportu modrého oválu po stratečgičtějším dlouhodobém plánování a uvažování nad smysluplností vynakládaných prostředků. Stejně tak Japonská Rally nevyvolává zrovna nadšení a to i u konkurenčního Citroenu.