English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Radouňská Rallye - drama až do konce [SOUHRN]

Zařazeno : VP1103

Radek Vojtěchovský, 29.06.2011 16:43
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 6312x


Dramatickou bitvu dvou nejvýraznějších postav amatérské rallyscény nabídla dvoudenní Radouňská Rallye. V přetahované o vteřinky se nakonec radoval Jiří Kalista.
Kalista jel naprosto naplno
Kalista jel naprosto naplno
O posledním červnovém víkendu se letos potřetí sešli účastníci Volného Poháru v Radouních, kde pro ně pořadatelé přichystali dvoudenní soutěž vycházející z tradičního schématu pátek večer a sobota. Rychlostní zkoušky nebyly identické jako v minulém ročníku, celkový charakter soutěže byl ale velmi podobný. Již přes startem se vedly debaty o případném vypuštění okruhové zkoušky, která v letošním harmonogramu uzavírala všechny tři sobotní sekce, což prakticky znamenalo devět průjezdů jedním úsekem. Dvě nehody, které se v průběhu soboty staly, ale hovoří jasně ve prospěch odpůrců tradičního okruhu.
Ani Šikl se nedal zahanbit
Ani Šikl se nedal zahanbit

Hned v prvním okruhu havarovala do stromu polská posádka Karwot – Lacheta s Peugeotem 206, naštěstí se však první karambol podepsal jen na technice. Hůře už dopadl třetí průjezd, kdy domácí posádka Škody 120 S Karásek - Hrubý v souboji o vítězství ve třídě A1 také atakovala strom a tentokrát skončili oba členové posádky v nemocnici, přičemž navigátor musel být z vraku vozu vystříhán a do nemocnice ho dopravil vrtulník. Poslední erzeta tak byla anulována a do servisu se většina posádek vrátila objízdnou trasou. Je však třeba velmi pozitivně ohodnotit příkladné chování posádek, které dorazily k nehodě a také výborné fungování záchranného systému.
Kašpar - suverén třídy A3
Kašpar - suverén třídy A3

Ještě před zmíněnou vážnou nehodou ale právě na okruhové erzetě měl vygradovat souboj o vítězství. Páteční etapa lépe vyšla Martinu Šiklovi s Lancerem EVO IX, který šel spát s náskokem osmi vteřin na Jiřího Kalistu se šestou evolucí Lanceru a ani Polák Pawel Danys s osmičkou nebyl mimo bitevní vzdálenost. V sobotu začal Kalista Šiklův náskok umazávat, ale pouze po desetinách a navíc Šikl mu to dokázal vracet. Kalista se propracoval do čela až na desáté zkoušce, kde Šikl ztratil přes osm vteřin, ale do posledního testu nebylo nic rozhodnuto. Kalista měl necelé čtyři vteřiny náskoku, ale Šiklova snaha o obrat vyzněla po zrušení zkoušky naprázdno, navíc stejně chyboval a tudíž by náskok soupeře nesmazal. Oba ve druhé etapě předváděli fantastickou jízdu, která jistě zahřála poměrně chladným počasím prokřehlé fanoušky.
Moravec - totéž jen ve třídě A2
Moravec - totéž jen ve třídě A2

V cíli pak Kalista přiznal, že velmi často byl na hranicích možností vozu a ani Šikl si nebyl jist, že by ještě našel nějaké rezervy. Na souboj s touto dvojící rezignoval v sobotu Danys, který nechtěl v hrozících přeháňkách riskovat a pohlídal si třetí místo. Do souboje o pódium nemohl zasáhnout Michal Černý, který v pátek odstoupil pro zdravotní potíže spolujezdce Petra Vilímka a v sobotu alespoň bavil diváky atraktivní jízdou plnou smyků mimo pořadí a s náhradním navigátorem Pavlem Bartošem. Velmi záhy také vyklidil pole Jiří Jírovec, jehož Nissan GTR měl hned z kraje soutěže technické problémy. Štěpána Zabloudila s Imprezou trápily ve druhé etapě potíže s brzdami, Dušana Bánského s Lancerem úplně vyřadila porucha mezinápravového diferenciálu. Na jih Čech vůbec nedorazil ani jeden z původně přihlášených vozů BMW M3 (Urbanowicz, Bezouška), chyběl také Ehl s Lancerem a Svoboda s kitovou Octavií.
Domácí Michálek se z vítězství asi příliš neradoval
Domácí Michálek se z vítězství asi příliš neradoval

Hned za pódiem, ale s výrazným časovým odstupem dorazil do cíle vítěz dvoulitrové třídy A3 Jiří Kašpar, jehož Octavia Kit Car nemá v této třídě ani technicky konkurenci. Do desítky absolutního pořadí se ještě vešel druhý ve třídě Jindřích Láník s Renaultem Clio Sport a nejlepší trojici doplnil Polák Slawomir Michalak s Opelem Astra GSi. Šestnáctistovky A2 měly jasného favorita v populárním vimperském prodejci jízdních kol Aleši Moravcovi, který tuto roli beze zbytku naplnil a svoji vybroušenou Mazdu 323 dovedl do cíle na pátém místě absolutně. Po odstoupení Michala Trojana (převodovka) neměl Moravec ve třídě absolutně konkurenci a na druhého Josefa Hampejska s Felicií najel osm minut. Další dvě minuty pak ztratil František Dubský se stejným vozem. Tradičně početná třída A1 měla různorodé složení pódia – první místo získal domácí Petr Michálek se Suzuki Swift, který se navíc vešel do první desítky absolutního pořadí, druhý dojel Jan Klinger se Škodou Felicia a třetí Tomáš Zeman se Škodou 130 L. Nejrychlejší pohárovou Fiestu dovedl do cíle Petr Lukašík na šestém místě ve třídě.
Miziak, vítěz třídy H2
Miziak, vítěz třídy H2

Hned dva historické vozy se vešly do top ten, jednalo se o vítěze slabší H1 Harryho Ředitele se Škodou 130 RS a druhého v této třídě Jana Krejču s „elerou“. Třetí místo získal Oldřich Kovařích s Favoritem. Silnější třída H2 se stala kořistí Marcina Miziaka s mohutným Mercedesem 190 E, který deklasoval dvojici malých Fiatů Uno Turbo Stanislava Maříka a Vladimíra Kutíka.

Radouňská Rallye 2011
1. Kalista – Šofr (Mitsubishi Lancer EVO VI) 53:42,9 min
2. Šikl – Pecina (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3,6 sec
3. Danys – Borko (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:52,7 min
4. Kašpar – Kabourek (Škoda Octavia Kit Car) + 4:34,9 min (1. A3)
5. Moravec – Vojta (Mazda 323 Kit) + 5:06,5 min (1. A2)
6. Zabloudil – Adámek (Subaru Impreza WRX STi) + 5:49,5 min
7. Hary Ředitel – Lidický (Škoda 130 RS) + 7:08,3 min (1. H1)
8. Krejča – Šárka (Škoda 130 LR) + 7:35,5 min
9. Michálek – Hála (Suzuki Swift) + 7:54,7 min (1.A1)
10. Láník – Píža (Renault Clio Sport) + 8:08,0 min
22. Miziak – Miziak (Mercedes 190 E) + 11:58,7 min (1. H2)

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Radouňská Rallye - drama až do konce [SOUHRN]

29.06.2011 16:43

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2017: 6.etapa [ZRUŠENO]

/ Další video...