Citroën před pár lety oblékl pracanta Berlingo do vcelku líbivého designu, který neustále vylepšuje. Ve verzi Multispace už to rozhodně není žádná dodávka s majitelem v montérkách za volantem. Po kapotou testovaného vozu vrčel motor 1,6 HDI podobně jako v nedávno testovaném Peugeotu 308. Chybějící malé písmeno e v názvu značilo, že se tentokráte nebude jednat o verzi se 112 koňskými silami a bez systému start/stop. Maximální výkon motoru byl 90 koní.

Na rally s Citroenem Berlingo
Vozu ve výbavě Multispace slušela pískovcová metalíza i chromované střešní nosiče. Dvojice posuvných zadních dveří je velice praktická při parkování s omezeným prostorem kolem vozu. Při parkování „na těsno“ na příjezdovce k rychlostnímu testu je ale někdy problém otevřít rozměrné páté dveře od kufru. Ty ukrývají obří zavazadelník s hodnotou 675 litrů. Po sklopení zadních sedadel naroste hodnota dokonce na 2650 litrů. Vyjmutím zadní řady sedadel můžete připočítat ještě dalších 350 litrů k dobru. Zkrátka řečeno, auto odveze vše, na co si vzpomenete a co se může na rally hodit od sekery renomovaného výrobce po rybářskou sedačku. Pokud na závody vyrazíte jen ve dvoučlenné sestavě, nemusíte řešit ubytování. Po sklopení sedaček se zde dva lidé pohodlně vyspí.

Na rally s Citroenem Berlingo
Dostatek odkládacích prostor najdeme i v interiéru. Člověk nemusí řešit kam dát mapu, program rally, navigaci nebo mobilní telefon. Do kapsy ve dveřích se vejde láhev s pitím. Další šikovný odkládací prostor čeká, jak je tomu u této kategorie zvykem, nad hlavami předních cestujících. Problém není ani s místem na nohy a to jak na předních sedadlech, tak i ve druhé řadě. Horší to pak bylo s komfortem. Přední sedačky s loketními opěrkami byly bez připomínek, cestujícím vzadu se sedělo o něco hůře. Na vině byly krátké opěráky.

Na rally s Citroenem Berlingo
Měkčené plasty v kabině nehledejte. Vše ale vypadá, že dobře lícuje a nic nevrzalo. Volant padl příjemně do ruky a nebyl problém najít správný posez. Sedí se poměrně vysoko a problém je s utopenou ruční brzdou, ke které se musí řidič hodně ohnout a ještě ji najít. Na tahání za „rukáv“ tak zapomeňte, protože než ručku najdete, bude pozdě. O ideální klima v kabině se starala manuální klimatizace. Potěšil tempomat a zadní parkovací asistent. Okna vpředu se stahují elektricky, vzadu je možné jen mírné vyklápění. Rádio ovládané pod volantem je u francouzských vozů standardem.

Na rally s Citroenem Berlingo
90 koní umí auto celkem rozhýbat, podmínkou je ale jeden pasažér. Jakmile je objemný kufr naložený a v autě sedí 4 osoby, dynamika je ta tam. Český dálniční limit není však problém udržet i v plném naložení. V Německu je pak možné dosáhnout i maximální rychlosti 161 km/h. Cestování vyšší rychlostí se negativně podepisuje na komfortu jízdy, protože do kabiny proniká značný aerodynamický hluk. Cestující ve předu se pak s těmi ve druhé řadě nemohou dohadovat, zda je lepší Loeb nebo Ogier. A narůstá i spotřeba. Se značným podílem německých dálnic jsme se dostali na průměr 7,9 litru nafty na 100 km. Kapitolou samo pro sebe je řazení. Manuální pětikvalt se ovládá řadící pákou s velice nejistou a dlouhou dráhou chodu. Řidič často tápe, který rychlostní stupeň vlastně zařadil. Obří zpětná zrcátka poskytují dobrý výhled za sebe.

Na rally s Citroenem Berlingo
Auto se díky vyššímu těžišti v zatáčkách mírně naklání a při vyšší rychlosti na německé dálnici není pocit ze stability a kontroly nad vozem stoprocentní. Na okreskách drží dobře a díky slušnému rejdu se s ním dobře manévruje. Potěší světlá výška vozu, občasné parkování při rally na louce či zkratka po polní cestě nečiní Berlingu žádný problém.

Na rally s Citroenem Berlingo
Citroën Berlingo je idálním vozem na rally, když chcete vyrazit například s partou kamarádů „na divoko“ pod stan a potřebujete do kufru naložit i velké zásoby plzeňského piva. Není to sice žádný dálniční křižník, ale odveze vše kamkoliv a nebojí se ani nezpevněné cesty. Přes týden může sloužit jako dobrý pomocník v práci či prostorný vůz pro rodinu. Lepší dynamiku by mu ale dodal nejvýkonnější diesel se 110 koňmi.