Do rukou se nám dostala plně vybavená Škoda Superb Combi 4x4 s dieselovým etalonem 2,0 TDi a výkonem 140 koní. Výbava vozu byla opravdu široká a z příplatkové nabídky chybělo již jen minimum možností. Elegantní karoserie kombi byla vyvedena ve slušivé béžové metalíze Sahara, které skvěle sekundovala 17-ti palcová kola z lehké slitiny Trifid.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Prvním úkolem vozu bylo pojmout 4 pasažéry s bagáží (z toho 2 fotografy, jejichž technika tradičně zabírá více místa). S taškami a batohy si zavazadelník s objemem 633 litrů poradil bez větších problémů. Drobnosti se dají umístit do druhého dna, posuvný upínací systém jsme při plném kufru nevyužili. Víko kufru se ovládá elektricky a jeho vystřelení na dálku nebo ze vnitřku vozu doprovázené charakteristickým pípáním vždy vzbudilo mezi okolními přihlížejícími velkou pozornost.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Interiér pojme bez problémů 5 pasažérů, takže se 4 osobami si poradil hravě. Dostatek místa je na předních i zadních sedačkách, tím byla pověstná již předchozí generace. Čalounění alcantarou je velice příjemné, přední sedadla se nastavují elektricky a řidičovo má i 3 paměti.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Druhým úkolem vozu byla rychlá a komfortní přeprava do Štrasburku a zpět. Šestistupňový automat DSG mění rychlosti jak na běžícím páse a je možné mu do řazení mluvit pádly pod volantem. O klidnou jízdu na dálnici se zase stará tempomat. Lehkou slabinou je motor o výkonu 140 koní, který to nemá s téměř 1,7 tuny vážícím vozem jednoduché. Při vyšších rychlostech na německých dálnicích mu trochu docházel dech a stejné problémy měl i v prudkých stoupáních v pohoří Vosges. Pokud ale nemáte sportovní ambice, Superb s touto motorizací přepraví velice ladně posádku z místa na místo. Motor je skvěle odhlučněn, pryč jsou již doby traktorových zvuků uvnitř interiéru. Dvouzónový klimatronik nemá cenu popisovat, stejně tak navigaci Columbus s vestavěným pevným diskem, která při zastavení dovolí sledovat i televizi. Velmi příjemné je elektricky ovládané panoramatické okno nebo parkovací asistent společně se senzory vpředu i vzadu, který auto sám schová do mezery jen o málo větší. Při poklesu ranních teplot, je možné si kabinu na dálku vytopit díky nezávislému topení.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Třetím úkolem bylo bezproblémové cestování po rychlostních testech Francouzské rally. Jelikož se jedná o asfaltové závody, neměl Superb s přejezdy žádný problém. Občasné parkování na poli bylo díky větší světlé výšce vozu pohodové. V každé „díře“ ale nezaparkujete, je to přeci jen téměř pětimetrový dlouhán. Haldex poslední generace funguje stejně jako u Yetiho skvěle a rozhodně nenechá nikoho ve štychu. Pro Suberba jsem ale měl schován jeden „špek“. V loňském roce jsme měli problém s Octavií kombi první generace zdolat příjezdovou cestu na Petit Balon, auto jsme museli odstavit a 3 kilometry šlapat pěšky. Letos jsme se vrátili na místo činu a se čtyřkolkou bez problému přijeli až k trati. Pomohla hlavně vyšší světlá výška vozu a automat DSG, kdy nemusíte vůz do prudkého kopce trápit přes spojku.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Superb u nás tedy obstál bez problémů. Zasloužil by si jen výkonnější motor. Trochu rozpačité bylo bezklíčové odemykání. Když se řidič nacházel po stranách vozu, nebylo možné otevřít kufr a naopak. Mladoboleslavští tak nejspíše myslí na ochranu před zloději. V tom pomůže i zabudovaný alarm, který ale nejspíše v Praze mezi zloději oblíbenou navigaci Columbus nebo ostřikovače xenonových světlometů moc dlouho neuhlídá.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Elegantní karosérie a komfortní výbava dělají ze Škody Superb Combi skvělého pracanta. Přes týden poslouží jako reprezentativní limuzína v práci nebo velký rodinný kočár a o víkendu můžete naložit bandu kamarádů a vyrazit na závody. S vědomím pohonu 4x4 a větší světlé výšky se můžete vydat i na horší nezpevněnou cestu. Spotřeba nového vozu se během našich cest pohybovala lehce nad 7 litry na 100 kilometrů. Průměr zvyšovala hlavně německá dálnice, na okreskách není problém jezdit kolem 6 litrů.
Na rally se Škodou Superb Combi 4x4
Se Superbem v této výbavě bych se nebál objet všechny evropské závody Mistrovství světa autem a dát vale bonusovému programu ČSA.