English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally s Peugeotem 508

Zařazeno : na rally s

Radek Vojtěchovský, 27.01.2012 23:50
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 10169x


Do Francie s francouzským vozem, a když na legendární Monte, tak stylově. Rally-Mania vyrazila do Valence a Monte Carla v elegantním bílém Peugeotu 508.
Zepředu zaujme rozměrná maska a dlouhé světlomety
Zepředu zaujme rozměrná maska a dlouhé světlomety
Sloučením čtyřstovkové a šestistovkové řady Peugeotu vznikla ve Francii loňská novinka – Peugeot 508. Na pohled výrazný design sice nesedne úplně každému, ale my ho hodnotíme kladně. Náš exemplář byl v provedení sedan, střední výbavě a bílé metalíze. Dojem z vozu jen podtrhly velké lité disky. Tak jako je vůz pohledný zvenčí, i interiér je povedený, materiály kvalitní, odhlučnění výborné a prostoru více než dostatek. Čtyři vysocí dospělí cestující nemají problém se v kokpitu velmi pohodlně rozesadit, což je při dlouhých cestách na světové soutěže jasným plusem. Musíte ale cestovat na lehko, na stanování ve Finsku by vám sedan nestačil. Objem kufru 503 litrů je ve střední třídě dobrým průměrem, to ale pro tři fotografy a jednoho dalšího cestujícího stačí tak tak a pokud by se mělo vézt ještě kempinkové vybavení, je nutná verze kombi.
Záď působí bachratě, ale ukrývá slušný kufr
Záď působí bachratě, ale ukrývá slušný kufr

Náš Peugeot nás ještě rozmazloval čtyřzónovou klimatizací, pohodlnými sedačkami v kombinaci kůže a textilu, vestavěnou navigací a řidiče navíc automatickými světly a stěrači plus průhledovým displejem s informacemi o rychlosti, tempomatu a navigaci. I posez řidiče za volantem je pohodlný, bohatě nastavitelné sedačky a volant dávají možnost najít si tu svoji správnou polohu. Pokud si člověk zvykne na neobvykle umístěné startovací tlačítko a tlačítko parkovací brzdy (vlevo od volantu) lze interiér v převážné většině chválit. Chvíli cviku vyžaduje také ovládání tempomatu a dalších funkcí na multifunkčním volantu. Výrazným nedostatkem je ale pouze minimum odkládacích prostor. V tomto ohledu je konkurence dále, v Peugeotu není kam na rychlo odložit mobil, vysílačku a další na rally nepostradatelné věci. To je ale daní za velký displej navigace a ovládací prvky na středové konzole. Nezapomnělo se ani na bezpečnost, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy všech cestujících je tak nepříjemné, že dotyčného rychle donutíte připoutat se.
Boční profil je elegantní
Boční profil je elegantní

Motorizace 1,6 THP (vysokotlaké turbo) vyvolávala před odjezdem otázky, ale již první dálniční kilometry lecos naznačily. Při papírových parametrech 156 koní a 240 newtonmetrů nemá motor sebemenší problém více než 1,5 tuny vážící a plně naložený vůz rozpohybovat. Motor je pružný při dálničním předjíždění a při konstantní jízdě na šestý převodový stupeň i úsporný a příjemně tichý. Celkově je zvukový projev přeplňovaného motoru příjemný. Většina krouťáku je k dispozici již od 1400 otáček, pocitově pak přichází nakopnutí mezi třemi a čtyřmi tisíci a motor jde dále až do červeného pole, které je proklatě vysoko. Velký rozsah využitelných otáček ocení řidič při najíždění klikatých erzet Monte Carla, když nemusí tak často řadit, nakopnutí ve středním rozsahu pak zase pomůže s předjetím pomalého bydlíku na neméně klikaté příjezdovce. Převodovka je trochu rozporuplná, šest stupňů a jejich odstupňování funguje dobře, chod páky je ale tak trochu typicky peugeotovsky gumový a po delších drahách. Dá se na to zvyknout, ale ve střední třídě se jedná spíše o průměr.
Přehledné pracoviště řidiče
Přehledné pracoviště řidiče

Chválu ale zaslouží podvozek, brzdy a celkové jízdní vlastnosti. Je třeba brát v potaz určení vozu především jako dálničního křižníku, přesto vás 508 nenechá na holičkách ani při spěchu k erzetě. Fyziku ale nelze ukecat, takže dlouhé převisy a hmotnost jsou znát, ale chování je čitelné a brzdy dostatečné s dobrým dávkováním. Podvozek dobře tlumí nerovnosti a cestování je pohodlné, nečekejte ale nijak velikou zpětnou vazbu od řízení. Trochu hendikepem nejen na ucpaných příjezdovkách k RZ, ale třeba u supermarketu, je velký poloměr otáčení vozu, při parkování vám ale na druhou stranu pomohou senzory na všech stranách a parkovací asistent, který přeměří velikost díry k podélnému parkování. Ano, mladoboleslavský parkovací asistent vám ale i sám zaparkuje...
Interiér působí hodnotně a je pohodlný
Interiér působí hodnotně a je pohodlný

Pokud tedy na světové soutěže cestujete bez stanů a spacáků a nechystáte nějak velkou ekvilibristiku při najíždění rychlostních zkoušek, je Peugeot 508 výbornou pohodlnou volbou, dle francouzské tradice i za přijatelnou cenu. Pokud ale chystáte projet všechny RZ na Rally d´Italia Sardegna a pak někde postavit stan, počkejte si na verzi RXH – kombík se zvětšenou světlou výškou, oplastováním karoserie, pohonem 4x4 a hybridním dieselem. Sedan s nízkým podvozkem by byla škoda trápit na rozbité šotolině. Při Monte, které bylo pro novináře dlouhé téměř 4000 kilometrů, se průměrná spotřeba zastavila nad osmi litry, tento průměr ale dost navýšilo najíždění erzet, navíc ještě ne příliš pomalé, když totiž máte za zády Madse Ostberga, Simona Jean-Josepha a Andrease Mikkelsena coby ledové špióny továrních posádek, není radno se moc loudat. Pohodlné dálniční a meziměstské cestování vyjde s přehledem pod sedm litrů na sto kilometrů a to je příjemné.
Ani zadní cestující netrpí
Ani zadní cestující netrpí

PS: Moderní vozy, ač napěchované pomocníky, vyžadují vyšší soustředění řidiče a i posádky z jiných důvodů. Nezvyklý na čtyři elektrická okna jsem při placení mýta stále stahoval levé zadní okno místo předního a při bezkontaktním startování a odemykání je zase třeba hlídat, kdo má zrovna v kapse „klíček“, protože pokud vám odejde od vozu, tak auto ani nezamknete.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Citroënem C5 Tourer

Na rally s Citroënem C5 Tourer

04.03.2014 16:15

Článek Honza Froněk, Trafika

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Kolomý - 2.etapa

/ Další video...