English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Štěpán Zabloudil o sezóně minulé i nadcházející

Zařazeno : Zabloudil

Štěpán Koubek, 03.04.2012 09:50
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 7787x


Štěpán Zabloudil, jezdec týmu MK Motorsport odpovídal na několik otázek ohledně nadcházející i minulé sezóny. Pokud vás zajímá, jak hodnotí loňskou sezónu nebo jaký má názor na Volný pohár a Rallye Cup, tak se to dočtete v tomto článku.
Štěpán Zabloudil o sezóně minulé i nadcházející
Štěpán Zabloudil o sezóně minulé i nadcházející

Jak hodnotíš loňskou sezónu z tvého pohledu?
V podstatě kladně. Byla to naše první sezona, takže vlastně taková zkušební. A vyzkoušeli jsme si opravdu skoro vše. Odpadnutí díky havárii, technické problémy, noční RZ, jízdu na vodě, krizovky i radost z umístění. Co se týká výsledků, tak předčila očekávání, ale bylo by upřímné říct, že je to i díky tomu, že některé daleko rychlejší posádky měly problémy s technikou, jiné zase přestoupily do Mistráku, takže hodnota výsledků není až tak vypovídající. Naprostá spokojenost je s technikou. Tady je potřeba poděkovat Michalovi Černému, který auto původně pro sebe postavil a Mikuny teamu v čele s Martinem Mikuličkou, kde se o naše Subaru starají naprosto vzorově.  Snažíme se udržet auto v určité rovnováze výkonu a spolehlivosti. Nemáme žádný zbytečně velký výkon, takže oproti jiným A4 na rychlost ztrácíme, ale naše auto se cítí nejlépe v technických pasážích a tam se cítím dobře i já a dokážu si to užít.


V loni jsi vystřídal docela hodně spolujezdců. Dělalo ti problém zvykat si každou chvíli na nového navigátora?
To není úplně správně položená otázka… Dělá mi totiž problém si zvyknout na jakéhokoliv navigátora. Celý život si dělám věci po svém, na všechno si vytvořím svůj vlastní názor a jsem zvyklý se spoléhat výhradně sám na sebe, takže je zcela logické, že mi dělá velký problém někoho poslouchat a ještě se na to spoléhat! Ale k rally mitfára prostě patří a mě je zcela jasné, že rozpis a souhra řidič versus spolujezdec je velmi klíčová pro rychlou a bezpečnou jízdu. Navíc doteď nemám úplně jasné poloměry zatáček, metry a poznámky v rozpise. Takže je před námi spousta práce…


I přesto, že už to dost lidí ví, se tě zeptám, kdo bude tvým spolujezdcem pro letošní sezónu a proč?
Bude to Martina Kalistová. Spousta lidí mě po mém rozhodnutí říkalo: „ženská? Myslíš to vážně?“ Myslím, ale sám bych tomu ještě loni v létě také nevěřil. Když jsem se díval a „studoval“ on boardy různých posádek a snažil se pochytit, jak si píšou rozpis, co by mi sedělo, co ne a které termíny jsou mě blízké a srozumitelné, nikdy jsem nechápal, jak někteří můžou jezdit se ženskou. Ženský hlas je jiný, ostřejší a při zvýšené intenzitě v podstatě nepříjemný, takže když mě Kalda (manžel Martiny) oslovil s nápadem jezdit rally s jeho ženou, moc nadšený jsem nebyl. Ale protože to bylo na poslední chvíli, řekl jsem si, že to zkusím a uvidí se…. Když, tak ji trochu ztlumím…. no a bude…  Jaké bylo moje překvapení, když to tam začala sázet a navíc v intercomu a v tom kalupu zněl hlas úplně jinak a naprosto srozumitelně!! Paráda!! A má to i jiné „podstatné“ výhody… Martina má 55kilo… je zcela určitě hezčí než chlap… jako smíšená posádka máme na některých rally šanci na vítězství v mixu… a říká mi „Štěpánku“…. tak proto Martina.


Pro letošek ses rozhodl, že postavíte WRC. Co tě k tomuto kroku vedlo?
Moje furianství. A taky to, že Subaru WRC je prostě krásné a sexy. Navíc je potřeba upozornit, že to samozřejmě není skutečné WRC, ale pouze body kit. Auto jako takové, v podstatě nedozná žádných větších technických změn. Ale naoko to bude krásná podívaná. Můj jízdní styl je trochu rozevlátý, rád jezdím bokem a možná zbytečně moc používám ručku, ale mě to baví. A diváky taky. Díky tomu, že ve startovním poli jsou v A4 v drtivé většině EVA různých evolucí, jsem se Subaru téměř osamocen. A navíc Subaru má pro fanoušky zvláštní auru, tak jako je pro většinu lidí zcela běžné myšlenkové spojení: něco do terénu=džíp, jakákoliv dodávka=transit, existuje spojení: rally =Subaru. Prostě to tak je, ať se to někomu líbí, nebo ne. Takže body kit WRC dělám pro potěšení své, pro lidi kolem mě, pro fanoušky rally a doufám, že tím přitáhnu i nové diváky a fandy.

Jaké jsou tvé plány na letošní sezónu a jaké máš ambice?
Plány jsou jednoduché. Nebourat, dojíždět, učit se a bavit sebe a fanoušky. A to přesně v tomto pořadí. Jsme amatéři, hobíci, žádní mistři s podporou velkých firem a tento krásný sport děláme proto, že nás to všechny strašně baví. V servisu stojí vedle sebe silné čtyřkolky a staré škodovky a všichni jsme tak nějak kamarádi. Nemám žádné zvláštní ambice co se pohárů, vítězství a výkonů týče. Chci se prostě jenom svézt na uzavřené trati, zažít to vzrušení, ten adrenalin těsně před startem, tu přípravu, tu nervozitu, ten spěch, to nasazení, prostě rally. Odměnou mi pak je ta pohoda, ten klid a zcela nepatřičný, téměř přiblblý úsměv na tváři, když mířím k domovu. Jistě to každý zná.


Letos se hodláš zúčastnit jak Rally Cupu, tak i Volného poháru, který z těchto dvou poháru je podle tebe lepší?
Nejlepší by asi bylo, kdyby se pánové tak nějak domluvili a udělali by pouze jeden seriál, namísto toho, aby byli dva a neustále se hodnotil ten či onen a vedli se různé nesmyslné bojůvky. Ono to ani není o tom, jestli Volný pohár, nebo Rally Cup. Ono je to o tom, kdo který podnik organizuje. Nejlepší jsou asi Radounští, ale servis na poli tragédie, krásné rally jsou Orlické Hory, České Středohoří a Železné Hory. Posázaví a Světlá taky slušný. Rád bych, ale apeloval na organizátory, ať dělají RZ technické, kde se ukáže kdo má jaké „ruce“. RZ „dálničního“ typu jsou na draka. A potom ta časomíra. Je skutečně takový problém zajistit fungující časomíru, abychom věděli hned, jak jedou soupeři a nemuseli na časy čekat až do servisu...? A to v tom lepším případě.

 
U Rally Cupu ještě zůstaneme. Co si myslíš o zrušení prvního podniku v okolí Plzně?
Na odbornou práci, odborníci. To platilo, platí a platit bude. Takže nechápu, proč se někteří tlačí do pozic, které jim nejsou vlastní a zcela evidentně jsou k nim i nekompetentní. Já se taky nesnažím třeba háčkovat, protože předem vím, že bych neuspěl.


Předposlední otázka, pojede v barvách MK Motorsportu ještě někdo, kromě tebe?
Ve Volném poháru doufám uvidíme alespoň jednou posádku Martin a Michal Mikulička s jejich ultralehkým golfem II. Volný pohár také absolvuje posádka Sobota x Sobotová se svým EVO 9. Do Rally Cupu doufám, alespoň jednou nastoupí vítěz loňské rally Posázaví Michal Černý, který po loňských technických problémech tuto sezonu pojme spíše jako odpočinkovou a pojede se Sobotovými jako jejich mechanik. 

 
Jaké firmy budou letos partnery MK Motorsport?
Již dobrou a úspěšnou tradicí je spolupráce s firmou CONT s.r.o., pana Marka Smoly a se společností Metaltec CZ, ke kterým se letos připojí firma vlastnící značku KAMIKAZE, tedy známý energetický nápoj. Vedeme jednání ještě s několika firmami, takže doufám, že výčet partnerů není ještě konečný.


Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Štěpán Zabloudil před novou sezónou

24.04.2013 08:43

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Bramborové Hořovice MK motorsportu

Bramborové Hořovice MK motorsportu

14.05.2014 13:38

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Volný Pohár zakončen na bedně

10.10.2012 14:55

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Výsledek nechaný v příkopě

Výsledek nechaný v příkopě

02.08.2013 23:16

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

První liberecká výhra

25.09.2012 15:54

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Vítězný vstup do sezóny

30.04.2013 16:32

Článek Radek Vojtěchovský, WRC

Léto MK motorsportu

Léto MK motorsportu

23.07.2014 19:51

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Vítězný hattrick Michala Černého

28.05.2013 13:51

Článek Radek Vojtěchovský, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2018: 11.etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...