Zařazeno : IRC1207
Jaký je váš vztah k Rally San Marino?
Zvítězil jsem zde v roce 1998 s Toyotou Corolla WRC a 2002 s Peugeotem 206 WRC, pokaždé s pilotem Andreou Anghinim. Tehdy to byla úplně jiná soutěž, dvojnásob dlouhá, také měla několik zkoušek v blízkosti Gubbio, kde se nyní jezdí San Crispino Rally, součást italského šampionátu.
Jezdec Vašeho týmu, Andreas Mikkelsen, už má ze San Marina předchozí zkušenosti. Jaká je to výhoda?
Andreas jel v San Marinu vloni, byla to součást Italian Gravel Trophy, a zvítězil. Líbilo se mu zde. Je tu dost rychlý a plynulý šotolinový povrch. Ale nejsem si jistý, že získal nějakou výhodu, protože letošní trasa je úplně jiná.
Jak moc se změnila?
Zcela. Zůstalo je osm kilometrů prvního testu, Sestino. Ten se jede dvakrát, takže máme pouze 16 kilometrů stejných jako v roce 2011. Zbytek je z dob, kdy jsem závodil já, a možná ještě dřívějších!
Co je klíčem k úspěchu v San Marinu?
V minulosti to byly pneumatiky. Je tu docela tvrdý povrch pod trochou volného štěrku. Takže pokud pojedete šotolinové gumy, může to být velký rozdíl, pokud se jim podaří zakousnout se do povrchu pod šotolinou. Trať není čistá, ale grip většinou zůstává konzistentní.
Jak moc z Rally San Marino se jede opravdu v San Marinu?
Jen jedna zkouška, s názvem San Marino. Jde ale spíše o superspeciálku na asfaltu. Servisní zóna a ředitelství jsou také na území San Marina. Organizace soutěže je tradičně vynikající.
Připomeňme si, že Daria D'Esposito jsme mohli potkat v roce 2007 na Barum rally, kde navigoval Andrea Navarru s Fiatem Grande Punto S2000.
Zdroj: ircseries.org
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |