Zařazeno : RCup1202
Byť je již polovina srpna, seriál soutěží pro nelicencované jezdce Rallye Cup měl na programu svoji teprve druhou soutěž. Mogul Rallye Železné hory nabídla tradičně pěkné tratě a také tradičně přidala i atraktivní startovní pole. 3x3 rychlostní zkoušky vycházely z loňského formátu, ale žádná z nich nebyla identická a celková délka soutěže činila 72 měřených kilometrů.
Filip Mareš s Favoritem zaskočil i mnohem silnější vozy
Ještě na první RZ se zdálo vše v normálu, zkoušku ovládla desítka silných čtyřkolek třídy A4, za nimi pak rychlé dvoukolky. Pak ale začala zlobit technika, druhý test nepřekonalo pět vozů - jako první se poroučely široké Imprezy Zabloudila a Kopáčka, favorit dvoukolek Plašil s Hondou CRX a atraktivní škodovkáři Denk (120 S) a Látal (Favorit). Na čele se mezi tím usadil získáním čtyř nejlepších časů Šikl a za jeho zády se přetahovali Černý a Bánský. Šestý test pak ale znamenal katastrofu pro jezdce HMK motorsportu, Šikl (v servisu pak odstoupil) ztratil deset minut, Bánský pět a Černý byl náhle sám v čele. Jezdec, který do soutěže na rychlo naskočil místo původně přihlášeného Brabce pak vedení potvrdil dalšími třemi nejrychlejšími časy a do cíle se dovezl téměř 40 vteřin náskoku a ještě bavil diváky. Totéž platilo pro v cíli druhého Gajara s pětkovým Lancerem, který na ruční brzdu a smyky také nezapomínal. Pro třetí místo si dojel nováček Rallye Cupu Hrobský s devítkou.
Vítanou atrakcí byly historické vozy startující v rámci demonstrační jízdy "Retro"
Nejrychlejší dvoukolku dovezla do cíle rodinná posádka Fiala - Fiala, jejichž Fabia RS zle proháněla i silnější vozy. Umístění v první desítce získal i Hary Ředitel s nejrychlejším historickým vozem (130 LR, třída V) a Mareš s Kovářem, kteří celou soutěž bojovali o vítězství ve třídě A1, aby na posledním testu přiklonil vítězství na svou stranu o 1,5 vteřiny Mareš s Favoritem. Soutěž celkově dokočilo 39 posádek ze 61 na startu.
Mogul Rallye Železné hory 2012
1. Černý - Mikulička (Mitsubishi Lancer EVO IX) 40:21,4
2. Gajar - Vanický (Mitsubishi Lancer EVO V) +39,2
3. Hrobský - Štěpán (Mitsubishi Lancer EVO IX) +58,9
4. Nešetřil - Středa (Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:07,2
5. Sedláček - Klvač (Subaru Impreza WRX STi) +3:59,4
6. Vosyka - Voženílek (Subaru Impreza WRX STi) +4:06,8
7. Fiala - Fiala (Škoda Fabia RS) +4:07,8 - 1. A3
8. Hary Ředitel - Urban (Škoda 130 LR) +4:32,8 - 1. V
9. Mareš - Šmíd (Škoda Favorit) +4:40,3 - 1. A1
10. Kovář - Preisler (Škoda Felicia) +4:41,8
16. Kuklis - Lasota (Ford Sierra RS) +6:19,1 - 1. H6
18. Podlaha - Dvouletý (Citroen C2 R2) +6:50,5 -1. A2
36. Novák - Randa (Škoda 1000 MB) +13:22,2- 1. H3
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |