English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Premiéra vozů třídy R5 se blíží

Zařazeno : R5, Peugeot

Jakub Fenzl, 17.09.2012 19:36
Tisknout článek
Kategorie : IRC; zobrazeno : 6266x


 Už dlouhou dobu se na webech věnujících se rally, diskusních fórech a internetu všeobecně množí informace o nově vznikající třídě R5 a zřejmě prvním speciálu dané skupiny, Peugeotu 208 Type R5.
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot

FIA, jak určitě všichni ví, pokud ne připomeneme, chce speciály R5 nahradit stávající S2000 s atmosférickými dvoulitrovými motory a to proč se FIA k tomuto kroku rozhodla, by měla být cena R5 speciálů, ta by se měla snížit, ale i přesto by se mělo jednat o rychlé závodní speciály, které co do výkonu budou srovnatelné se svými předchůdci. První R5, konkrétně od Peugeotu, měla odstartovat na tratích už letos, ale průtahy s pravidly dané skupiny produkci i homologaci daného speciálu pozdržely a tak si na něj (i celou třídu) budeme muset počkat ještě pár chvil. Ale představení a prezentace tohoto speciálu proběhne dřív, již na Autosalonu v Paříži, který se koná 29. září až 14. října 2012.

Peugeot 208 Type R5 bude už druhým speciálem od Peugeotu založeným na modelu 208. První ze závodní rodiny, Peugeot 208 R2, se již prezentoval a to konkrétně na tratích Ulster Rally (17. – 18. srpna 2012), kde jej pilotoval Craig Breen a podle slov manažera projektu R2, Yanna Goraguera, byli více než konkurenceschopní. R5 bude chtít určitě navázat na největší úspěchy svého předchůdce 207 S2000, který se pyšní mnoha tituly IRC a vítězstvími v národních i mezinárodních rally podnicích. Vedoucím projektu 207 S2000 byl Bertrand Vallat a ten bude zodpovědný i za vývoj Peugeotu 208 Type R5, ke kterému bych zde sepsal pár detailů. 208 Type R5 bude mít přeplňovaný zážehový čtyřválec EP6 CDT s objemem 1,6 litru (stejný objem mají současné vozy WRC), který bude mít výkon 280 koní (206 kW) při 6000 otáčkách a točivý moment 400Nm při 2500 otáčkách. Nejvyšší otáčky motoru budou šplhat až k hodnotě 7500. Poháněny budou všechna kola s dvojicí samosvorných diferenciálů. Převodovka bude sekvenční pětistupňová. Třídveřový soutěžní hatchback bude dlouhý 3962 mm při rozvoru náprav 2560 mm a šířkou 1820 mm. 18palcová kola s pneumatikami 225/40 R18 na asfalt nebo 15palcová kola s pneumatikami 215/65 R15 na šotolinu. Brzdový systém Alcon se čtyřpístkovými třmeny bude podle kol využívat kotouče o průměru 355 mm (asfalt) nebo 300 mm (šotolina) a vždy bude stejný průměr na přední i zadní nápravě. Váhový limit 208 Type R5 i celé třídy R5 bude 1200 kg.

Po představení vozu v Paříži, by se měl naplno rozběhnout intenzivní testovací program ve Vélizy, aby byl vůz co nejlépe připraven. A ještě jednu informaci bych rád předal, jedná se o cenu. Podle článku na oficiálním webu Peugeot Sport (kam bych všechny, kdo se o projekt Peugeotu R5 zajímají, pozval) by se měla být přibližně 180.000 euro, ale upřímně, kdo ví jak to bude, ale takováto částka by byla úchvatná.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Nový Peugeot 208 R2 - První testy

Nový Peugeot 208 R2 - První testy

15.04.2019 20:16

Článek Radka Matthey, WRC

Racing-Mania.cz

Peugeot 207 SUPER 2000: 100 prodaných vozů

16.01.2012 22:07

Článek Radka Matthey, WRC

Racing-Mania.cz

Peugeot může slavit třetí titul značek v IRC

13.09.2009 15:42

Článek Ondřej Krajča, IRC

Peugeot 208 T16 připraven na závody

Peugeot 208 T16 připraven na závody

14.03.2014 18:08

Článek Radka Matthey, ME

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2019 - 2. etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...