Když se řekne Volkswagen Caddy, vybaví se mi vůz ze druhé poloviny devadesátých let s čumákem Pola a „batůžkem“ vzadu. To už dnes ale není pravda. Německá automobilka nabízí Caddyho v různých verzích a dokonce se dvěma rozvory od užitkové verze po osobní s místem pro sedm pasažérů. Nám se dostala do rukou osobní verze s krátkým rozvorem, místem pro pět cestujících, výbavě Comfortline a oblíbeným motorem 2.0 Tdi CR pod kapotou.

Na rally s Volkswagenem Caddy
Pro modelový rok 2011 se Caddy dočkal velkého faceliftu a hlavně příď vozu dostala líbivý vzhled současných nových Volkwagenů. Vůz zvenčí nevypadá tak velký, jak ve skutečnosti uvnitř je, což je rozhodně plus. Osobní verze má vzadu dvoje posuvné dveře na každé straně a obrovské vyklápěcí páté dveře kufru. Naše spolucestující něžného pohlaví měla problémy zavřít jak posuvné, tak dveře kufru, které jsou opravdu kus německé práce. Těžko se zavírají, ale jejich velikost oceníte, když prší. Pěkně v suchu si můžete sbalit například foťák nebo ze sebe sundat promočené oblečení. Sami jsme měli možnost vyzkoušet při nedělním lijáku na RZ Dhrontal.

Na rally s Volkswagenem Caddy
Zavazadelník má úctyhodný objem 918 litrů, ale trochu hůře se manipuluje s krytem zavazadlového prostoru. Jeho nosnost je omezená a vyplatí se na něj dát jen lehčí předměty nebo ho z kufru vyjmout. Zapomeňte ale na parkování „na těsno“, protože jinak se do kufru nedostanete. Když vyndáte tři zadní sedačky, dostanete se na hodnotu objemu užitkové verze, která je 3200 litrů. To už je malý stěhovák, kterým na rally odvezete, co vás napadne včetně jízdních kol pro přibližování na rychlostní testy. Nemluvě o tom, že stejně jako v Citroënu Berlingo, který jsme v Německu testovali minulý rok, se vzadu dva lidé vyspí. Pokud máte kempování v krvi, sáhněte po speciální verzi Caddy Tramper. Zde pro vás Volkswagen přímo z výroby přichystal dvojlůžkovou postel a stan, který se staví rovnou z otevřených dveří kufru. Dostatek místa je i na zadních sedačkách, ke kterým tentokráte neměl výtku ani náš rallyový kolega rozmazlený z Audi.

Na rally s Volkswagenem Caddy
Výbava Comfortline zahrnuje vše, co v autě obvykle potřebujete ať jste nebo nejste fandy rally. Mimo bezpečnostní výbavy, klimatizace (v našem případě to byla příplatková automatická), tempomatu, palubního počítače s multifunkčním displejem se můžete těšit i na kola z lehkých slitin, senzory světel a deště, parkovací senzory vzadu nebo kůží potažený volant a hlavici řadící páky. Zkrátka nic zásadního nechybělo. V kabině vás přivítá tradiční německé uspořádání, kdo v poslední době nějaký Volkswagen řídil, nebude nic hledat. Posez je trochu vyšší, ale to lze u vozu této třídy očekávat. Za volantem se mi nepodařilo najít takovou polohu, aby středový panel nepříjemně netlačil do pravé nohy. Možná řidič menšího vzrůstu tento problém mít nebude. Odkládacích prostor je vpředu i vzadu více než dostatek. Všechny navigace, telefony, svačiny i pití pohodlně někam umístíte. Do předních dveří se vejde i velká PET láhev s vodou. Odkládací místo najdete i nad hlavami předních cestujících, které se perfektně hodí třeba na mapy nebo program, vše je hned po ruce. Měkčené plasty v „kokpitu“ nehledejte, vše ale lícuje a nic nám během cesty nevrzalo. Kdo si na měkčených plastech v kabině zakládá, měl by se poohlédnout spíše po VW Touran.

Na rally s Volkswagenem Caddy
Pod kapotou se nacházel velice oblíbený motor 2.0 Tdi CR spojený s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je možnost i automat DSG. 140 koní dokáže vůz slušně rozhýbat. Když na to potřebujete při přejezdu trochu šlápnout, je pod plynovým pedálem vždy ještě slušná rezerva. Plné naložení pasažéry a nákladem je ale znát. Na německých dálnicích však nebyl problém přiblížit se k rychlosti 180 km/h, ale připravte se na vyšší spotřebu a větší aerodynamický hluk. Vědomí, že máte pod kapotou stejný motor jako Passat, který se na vás ze zadu právě lepí, je celkem příjemné.

Na rally s Volkswagenem Caddy
U takto velkého vozu je třeba také počítat s bočním větrem, který může ve vyšších rychlostech nepříjemně překvapit. Průměrnou spotřebu se nám při plném naložení, svižném tempu na dálnici a kličkování vinicemi v údolí Mosely podařilo udržet kolem hodnoty 7 litrů na 100 kilometrů. Caddy s tímto motorem má určitě potenciál jezdit i za míň. Vůz má slušnou světlou výšku a občasné parkování na louce mu nedělá problém. Kdo má ambice zdolávat nezpevněné cesty, může si pořídit pohon všech kol a od příštího roku i verzi Cross Caddy.

Na rally s Volkswagenem Caddy
Kdo chce „velký náklaďák“ převlečený do líbivého designu s prověřenou německou technikou a precizností, měl by o VW Caddy začít uvažovat. Caddy se neztratí při cestách na rally, do práce a stejně dobře odveze i početnou rodinu.