English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Jeseníky 2012 Review: V cíli se slavil titul!

Zařazeno : Sprint1207, Kostka

Jakub Fenzl, 22.09.2012 20:07
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 5883x


Po roce se opět v okolí Šternberka konala jedna z rallysprintových soutěží. Celý závodní den nabídl opravdu zajímavé souboje a napínavé závodění, a že bylo na co se dívat, když už zde se mohlo rozhodnout o absolutním mistrovi letošní sezóny sprintů.
Jeseníky 2012 Review: V cíli se slavil titul!
Jeseníky 2012 Review: V cíli se slavil titul!

Celá soutěž začala slavnostním přejezdem přes startovní rampu na Šternberském Hlavním náměstí. Posádky sjely z rampy po půl deváté a vydaly se vstříc prvním průjezdům čtveřice rychlostních zkoušek. Ty dohromady čítaly něco málo přes 33 kilometrů a tak je jasné, že jakákoli menší chyba – defekt, přetočení, nedobrzdění nebo zhasnutý motor – by stála posádku čas, který jen těžko získat zpět, což u náročných rallysprintů, jako Jeseníky, platí dvojnásob. Počasí bylo podobné jako loni, tedy zataženo a deštivo a teploty kolem 10 stupňů, takže pro posádky na tratích nepanovaly zrovna jednoduché podmínky. Hned na první, jedenáctikilometrové, zkoušce Lipina – Jívová 1 zvítězili Tomáš Kostka a Miroslav Houšť s C4 WRC o 12 vteřin a jízdu za titulem začali opravdu v rychlém tempu. Za nimi zkoušku dokončili v druhém nejrychlejším čase Antonín Tlusťák, kterého navigoval Ladislav Kučera. Další změnou na sedadle spolujezdce na této soutěži byl taky navigátorský post vedle Jana Sýkory, když se těsně před soutěží zranila Martina Škardová, tak se role kopilota ujal Vít Houšť. Tato posádka Mitshubishi Lancer Evo IX R4 skončila na rychlostce čtvrtá, 9.4 vteřin za třetím Romanem Odložilíkem s Martinem Turečkem na Škodě Fabii S2000. Nejrychlejším produkčním vozem byl Mitshubishi Lancer Evo IX s posádkou Jaroslav Pešl a Roman Pešek na 8. místě. Na druhé zkoušce, Dálov – Chabičov 1, opět zvítězili Kostka s M. Houštěm o 12 vteřin před druhými v pořadí. Těmi byli Odložilík s Turečkem, kteří se díky tomu posunuli na průběžné druhé místo před Antonína Tlusťáka, který dokončil zkoušku jako čtvrtý se ztrátou 8.1 sekund právě na Odložilíka. Pomyslný bronz bral ve zkoušce Jan Sýkora s Vítem Houštěm na Lanceru IX R4. Pátý ve zkoušce i v prozatímním hodnocení soutěže byli Jan Dohnal a Tomáš Grega s Peugeotem 207 S2000, ale shodný pátý čas v rychlostce si připsal i Miroslav Plíhal s Jiřím Strossem na starší Škodě Octavii WRC, ale po obrovské ztrátě z předešlé zkoušky se pohyboval až na chvostu výsledkové listiny. Na rychlostní zkoušce číslo 3, Mutkov – Paseka 1, opět Tomáš Kostka úřadoval a navýšil svůj náskok o více než 10 vteřin. Do jedné vteřiny se za ním seřadili Odložilík s Fabii S2000, Dohnal s 207 S2000 a Sýkora s Lancerem Evo IX R4, v tomto pořadí. Druhým vozem WRC byl na třetí rychlostce Jaromír Tomaštík s Jaroslavem Vrečkou a vozem Subaru Impreza S12B WRC´07, hned za ním se stejným časem zapsali dvě posádky. Jaroslav Pešl s produkčním Lancerem IX a Miroslav Plíhal s Octavií WRC. Ve dvoukolkách zatím všechny rychlostky ovládal Josef Zimmermann s Petrem Zalabákem na Renaultu Clio R3.
Poslední zkoušku dne, Trdkov – Břevenec, opět vyhrál Tomáš Kostka s C4 a držel tak vedení v soutěži, s poměrně pohodlným náskokem 43.1 vteřin. Roman Odložilík se umístil druhý a tak si i upevnil druhou příčku v průběžném pořadí, na kterou ztrácel Jan Sýkora něco okolo 19 vteřin. Na zkoušce se od druhého po páté místo umístili posádky s vozy WRC. Třetí byl Tomaštík s Vrečkou, čtvrtý Karel Trněný s Václavem Pritzlem (Škoda Fabia WRC) a pátý Antonín Tlusťák (Mitshubishi Lancer WRC´05). Poslední jmenovaný hájil průběžnou čtvrtou pozici, před pátým Janem Dohnalem a Tomášem Gregou (Peugeot 207 S2000).

Nejrychlejší posádkou třídy 3, tedy produkčních vozů, byly po první sekci Jaroslav Pešl s Romanem Peškem, ti pilotují vůz Mitshubishi Lancer Evo IX. Druzí ve třídě 3 byli, o 2 vteřiny za Pešlem, Lumír Firla s Michalem Večerkou na stejném voze. Dvoukolky před servisem vedl stále Josef Zimmermann, ikdyž na poslední zkoušce sekce, ztratil na vítěze rychlostky téměř 10 vteřin. Druzí v průběžném pořadí byli Robert Kořístka s Michalem Drozdem na Suzuki Ignis S1600. Poslední stupínek pódia, ovšem prozatímního, hájil s vozem Peugeot 206 Kit-Car Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Následovala návštěva servisní zóny a po ní se opět posádky vydají na druhé průjezdy stejnou čtveřicí rychlostních zkoušek. Druhé průjezdy byly díky kombinaci deštivého počasí a znečištěné trati s vytahanými nečistotami z první sekce velmi náročné, bylo tak vcelku jednoduché dopustit se chyby.

Odpolední sekci, druhý průjezd zkouškou Lipina – Jívová, začala nejlépe posádka Citroenu C4 WRC Tomáš Kostka a Miroslav Houšť, když navázal na dopolední tempo a ostatní pronásledovatelům nadělil bezmála 15 vteřin. Na třetí místo průběžně, před Jana Sýkoru, se probojoval druhým místem na zkoušce Antonín Tlusťák s Ladislavem Kučerou. Třetím časem v testu, se ztrátou 6 desetin na Tlusťáka, skončil Roman Odložilík a bezpečně tak kontroloval druhou příčku. Na postu průběžně nejrychlejší posádky produkčního vozu vystřídal Lumír Firla s Michalem Večerkou Jaroslava Pešla s Romanem Peškem. Firla teď vedl třídu 3 o 4.9 vteřin. I na následujících dvou rychlostkách nenašel Tomáš Kostka přemožitele. Nejblíže se mu v testech přiblížili Roman Odložilík (druhý RZ 6 Dálov – Chabičov 2 se ztrátou 6.6 vteřin) a Jaromír Tomaštík (RZ 7 Mutkov – Paseka 2, ztráta 9.8 vteřin). Tento dílčí druhý čas v testu vyhoupl Tomaštík s Vrečkou na čtvrté místo v průběžném hodnocení soutěže, 18.7 vteřin za průběžně třetí posádku Jan Sýkora a Vít Houšť. Pořadím vzhůru po těchto dvou testech stoupli i Lumír Firla s navigátorem Michalem Večerkou, kteří na šestém místě celkového průběžného pořadí hájili tak post nejrychlejší posádky třídy 3.

Poslední rychlostní zkoušku soutěže, test číslo 8 Trdkov – Břevenec 2, vyhrála, jako všechny zkoušky tohoto závodu, posádka vozu Citroen C4 WRC Tomáš Kostka a Miroslav Houšť, kteří tímto nejen utvrdili první místo absolutně v cíli, ale také získali s předstihem titul v Mistrovství České republiky ve Sprintrally sezóny 2012, za což posádka na cílové rampě sklidila ovace a uznání nejen od fanoušků. Do cíle soutěže na druhém stupínku dojel Roman Odložilík s Martinem Turečkem, který ztratil na Kostku 1 minutu a 20.4 vteřin, což je na sprint velké číslo, ale nutno podoknout, že Odložilík pilotoval Škodu Fabii S2000, tedy podstatně slabší vůz. Bronz si ze Šternberské soutěže odváží Jan Sýkora s Vítem Houštěm na voze Mitshubishi Lancer Evo IX s kitem R4. Velmi pěkných časů dosahoval v odpolední sekci Jaromír Tomaštík a odměnou mu budiž krásné čtvrté místo absolutně. Nejrychlejší posádkou produkčního vozu byli v cíli soutěže klasifikováni Lumír Firla s Michalem Večerkou a speciálem Mitshubishi Lancer Evo IX. Určitě výš se v konečných výsledcích viděl Martin Hudec s Mitshubishi Lancer Evo týmu Semerád Rally, ale dnes to na lepší než 10. místo absolutně a 4. místo mezi speciály třídy 3 nestačilo. Bohužel cíl soutěže po závadě převodovky v testu č. 6 nespatřila posádka Tlusťák s Kučerou a vozem Mitshubishi Lancer WRC´05. Na odpolední sekci zavelel k útoku také Robert Kořístka s Michalem Drozdem na voze Suzuki Ignis S1600, na každé zkoušce byli nejrychlejší posádkou dvoukolky a podařilo se jim tak stáhnout náskok Josefa Zimmermanna (RZ 5), na následujících testech jej přeskočit a svůj náskok navyšovat. V cíli porazili právě Josefa Zimmermanna s Pavlem Zalabákem (Renault Clio R3) o rovných 7 vteřin. Na tuto dvojici, už přes minutu, ztrácel v cíli třetí muž hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou Martin Vlček s Richardem Lasevičem (Peugeot 206 Kit-Car), ale co se hodnocení třídy 6 týče, byl právě Vlček s Lasevičem tím nejrychlejším.

Výsledky:
1. T. Kostka / M. Houšť, Citroën C4 WRC
2. R. Odložilík / M. Tureček, Škoda Fabia S2000, +1:20.4
3. J. Sýkora / V. Houšť, Mitshubishi Lancer Evo IX R4, +1:55.6
4. J. Tomaštík / J. Vrečka, Subaru Impreza S12B WRC´07, +2:11.3
5. J. Dohnal / T. Grega, Peugeot 207 S2000, +2:16.1
6. K. Trněný / V. Pritzl, Škoda Fabia WRC, +2:35.7
7. L. Firla / M. Večerka, Mitshubishi Lancer Evo IX, +2:40.9
8. M. Bujáček / P. Řiháková, Mitshubishi Lancer Evo IX, +2:53.2
9. J. Pešl / R. Pešek, Mitshubishi Lancer Evo IX, +3:08.7
10. M. Hudec / P. Picka, Mitshubishi Lancer Evo IX, +3:14.6

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Vlčák v Jeseníkách zaťal drápky

26.09.2012 12:04

Seriál Jiří Dokulil, Česká rally

Racing-Mania.cz

Jeseníky Jirkovi moc nesedly...

26.09.2012 12:02

Seriál Petr Horák, Česká rally

Více souvisejících článků! Více souvisejících článků!

Racing-Mania.cz

Do Jeseníků s jasnou taktikou

20.09.2012 09:11

Seriál Ondřej Krajča, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Sezóna začíná!

/ Další video...