English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Těžké Jeseníky pokořeny a Dohnal má titul na dosah

Zařazeno : Sprint1207

Ondřej Krajča, 26.09.2012 09:35
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 4368x


AZ Pneu Rally Jeseníky byly předposlední soutěží Timeseal Mistrovství ČR ve sprintrally a na startu této soutěže nechyběla ani posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil na Volkswagenu Polo 16V. Jeseníky se jeli trochu netradičně již ke konci měsíce září, avšak počasí nezklamalo a soutěž udělalo znovu deštivou a blátivou.
Těžké Jeseníky pokořeny a Dohnal má titul na dosah
Těžké Jeseníky pokořeny a Dohnal má titul na dosah

Na tyto překážky byl Renda s Rudou připraveni a hlavně chtěli zabojovat o vítězství ve třídě 10, získat další zkušenosti a posílit svoje šance na titul ve třídě 10. „Do Šternberka jsme vyráželi v pátek ráno s vidinou krásných tratí a slunného podzimního počasí. Pátek se nesl ve znamení seznamovacích jízd, kdy jsem byl po prvních průjezdech překvapen náročností zdejších tratí. Rychlé rovné úseky střídaly mnohé strmé padání v lesích na srdce, kde trať lemovala svodidla. Jedinou kaňkou bylo vyasfaltování děr ve velice rychlém úseku, přímo v průběhu seznamovacích jízd, kdy se na trati objevilo spousta štěrku. Dle předpovědí počasí nás měl čekat v podstatě suchý závod s občasnými přeháňkami, takže jsme šli optimisticky naladění spát a těšili se na sobotní souboje a hlavně získávání dalších cenných zkušeností,“ říká před startem soutěže René Dohnal.

První runda obsahovala čtyři rychlostní zkoušky, jenž se komletně odjeli za deště a jak bylo možno vidět, tak posádce bílo-červeného Pola mokrá trať seděla a před jedinou servisní zastávkou si vytvořila osmnácti sekundový náskok na hlavního rivala Michala Vaňharu. „V sobotu brzy ráno jsem při procitnutí uslyšel z venku zvuk připomínající liják, ale vzhledem k ospalosti jsem si byl jist, že pouze vítr zvedá popadané listí. O to větší překvapení na mne čekalo při probuzení a podívání se z okna ven. Bylo tedy jasné, že tratě, které se jevily těžkými budou opravdovým oříškem a to se také potvrdilo hned na první ranní zkoušce. Začali jsme strašně vlažně, prvních 5 kilometrů jsem se nemohl dostat do tempa, jelikož se jelo po širokém, rychlém asfaltu, který byl až neskutečně uklouzaný. Nechtěl jsem v žádném případě udělat zbytečnou chybu. První sekci jsme tedy nakonec projeli docela svižně, kdy se jako jediný problém jevila vypadnutá rychlost a ztráta okolo 8 vteřin na RZ3,“ popisuje průběh první sekce rychlosntích zkoušej pilot Volkswagenu.

Po servisní zastávce ukázalo svoji druhou tvář i počasí, když přestalo pršet a tratě začaly osychat, avšak v lesních úsecích stále zůstávalo mokro a spousta vytahaného bláta, na což si musel Renda s Rudou dávat pozor. Hned na začátku sekce zatáhl Vaňhara a stáhl svojí ztrátu na Dohnala s Kouřilem na rozdíl deseti sekund. V pořadí šestý test získal ve svůj prospěch Renda a to o pouhých pět desetin. Rozuzlení však přišlo hned na sedmé rychlostní zkoušce, když Vaňhara kvůli technických problémům odstoupil a Renda s Rudou si tak v poklidu dojeli pro vítězství ve třídě 10 a mají na dosah titul ve své třídě. „Na druhou sekci jsme nechtěli riskovat a zvolili stejnou obuv jako ráno. Jeli jsme stejné gumy jako celou Barum rally, takže media napředku a mokré vzadu. Trať začala ovšem velice rychle osychat a mokré byly už jen lesní části rychlostních zkoušek. Hned na první rychlostní zkoušce druhé sekce jsme dostali od týmového kolegy necelých 8 sekund a bylo jasné, že musíme přidat, jelikož jsme potřebovali zvítězit a tím vyrovnat náš bodový zisk v sezóně s Michalem Vaňharou. Na další rychlostní zkoušce jsem ve sjezdu měl svou dosavadní největší krizovku, kdy jsme měli auto v docela vysoké rychlosti poslat do svodidel, ale nakonec to dobře dopadlo. Už zde se začaly projevovat problémy se sjetými zadními pneumatikami, kdy jsme měli v každé levé prudké zatáčce veliký problém auto udržet na silnici a připadal jsem si, že řídím zadokolku. Bohužel Michal za cílem RZ6 odstoupil a tak z boje nakonec zbylo jen povinné dojetí do cíle. Přiznám se ovšem, že těžší dvě rzty jsme snad ještě nejel. Nedá se říci, že by byly těžké, ale jet s pocitem nutnosti spatřit cíl je mnohem těžší, než jet v rychlém tempu. Když se do toho započtou ještě naprosto sjeté zadní pneumatiky po poslední RZ, tak můžeme být velice rádi za spatření cíle. Byl to po Barum rally určitě nejtěžší závod, který jsem měl tu možnost absolvovat. Chtěl bych na závěr poděkovat organizátorům za krásné rychlostní zkoušky, fanouškům a sponzorům za podporu. V neposlední řadě také rodině za pochopení a podporu, panu Kouřilovi za parádní výkon a týmu Brs racing za přípravu vozu. Již nyní se moc těším na domácí Rally Vsetín, kde budeme chtít úspěšně zakončit letošní sezónu,“ dodává k úspěšným Jeseníkům René Dohnal.

Poslední sprint sezóny se pojede znovu ke konci měsíce října ve Vsetíně. Letos netradičně v neděli 21. října. Ani zde nebude chybět posádka René Dohnal a Rudolf Kouřil.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Vlčák v Jeseníkách zaťal drápky

26.09.2012 12:04

Seriál Jiří Dokulil, Česká rally

Racing-Mania.cz

Jeseníky Jirkovi moc nesedly...

26.09.2012 12:02

Seriál Petr Horák, Česká rally

Více souvisejících článků! Více souvisejících článků!

Racing-Mania.cz

Do Jeseníků s jasnou taktikou

20.09.2012 09:11

Seriál Ondřej Krajča, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Trojan s Chlupem okusili Nordschleife [+VIDEO]

/ Další video...