Zařazeno : Rcup1204
Hlavní pole tvořily na soutěži historické vozy, které ale nebyly rozděleny do jednotlivých tříd, ale jejich čas se přepočítával podle složitých koeficientů na body. Součtem časů byl na sedmi odjetých rychlostních zkouškách - dva průjezdy posledním testem byly zrušeny kvůli opravě poškozeného elektrického sloupu - byl nejrychlejší Petr Kolář se svojí Škodou 130 LR, díky koeficinetům ale zvítězil Luboš Hybner s Trabantem. Druhé místo obsadil Jiří Formánek s podobným vozem (měl ale díky svému vozu přísnější koeficient) a třetí dojel Marek Sum s BMW 2002 Ti.
Koeficientová soutěž se slovem "Legend" v názvu a tratě částečně známé z Bohemky se ukázaly jako dobrý nápad, na startu se objevily jak posádky známé z "amatérských" soutěží (Kolář, Mazuch...), tak úplní nováčci (vítěz Hybner, Placata s krátkým Audi Quattro...) i jezdci známí s MČR (Sum, Hustý...). O náročnosti technických erzet na Liberecku se několik posádek přesvědčilo po haváriích, Polák Lus s Fordem Capri dokonce hned na RZ 1. Ze sedmadvaceti statujících se cíle dočkalo 19 dvojic.
Rallye Liberec Legend 2012
1. Hybner L. - Kujan L. Trabant 601 20117
2. Formánek J. - Melich J. Trabant 601 +366
3. Sum M. - Hloušek O. BMW 2002 TI +2569
4. Seibert T. - Kratochvíl M. Rover Mini +2605
5. Hustý P. - Kuhn O. Alfa Romeo 1750 GTA +2783
6. Kolář P. - Penc F. Škoda 130 LR +3271
7. Mazuch M. - Kováč D. Škoda 110 R +4275
8. Frei J. - Touš R. Škoda 130 LR +4327
9. Hodouš sen. A. - Hodouš jun. A. Wartburg +4509
10. Mach R. - Bořek J. Volkswagen Golf GTi +4594
Foto (c) Ondra Votava - photoportfolio.cz
Za polem historických automobilů pak vyrazila na trať početnější skupina účastníků Rallye Cupu. Těch se sešlo 53, ale i v této skupině byl podíl odpadlíků na havárie o něco větší, než bývá v hobby soutěžích obvyklé. Svoji rychlost v souboji s domácím Petrem Hrobským přehnal Martin Šikl, ale ani Hrobský získaný velký náskok do cíle nedovezl a skončil v příkopu na posledním testu. Podle pravidla když se dva perou, třetí se směje si pak vítězství odvezl nikým dalším neohrožován Štěpán Zabloudil. Druhé místo při druhém startu s Imprezou je dobrou odměnou Jiřího Grima a třetí místo získal finišující Petr Nešetřil, který Grima v závěru mocně stahoval, zaroveň se na něj ale tlačil Václav Donát, kterému k medaili nakonec chyběla pouhá desetina vteřiny.
V souboji rodinných posádek ve třídě A3 tentokrát posádka Zelenka - Zelenka předčila dvojici Fiala - Fiala (oba Fabia RS) a třetí dojeli jako na minulé soutěži Čepela - Čepela (Ford Puma). Šestnáctistovky se staly kořistí Plašila s Hondou s velkým náskokem před Feliciemi Vlase a Beldy. Tři "K" se Škodovkami se sešly na stupních vítězů třídy A1. Zvítězil Kovář (Felicia) před Kubátem (Felicia) a Knapem (Favorit).
Nejrychlejší historický vůz dopravil do cíle Martin Rohlena (Š 130 LR) v početné a tradičně poměrně vyrovnané třídě V. Druhý ve třídě byl Denk a třetí Kdér (oba Š 120 S). Krásné tratě a blízkost Polska přilákaly na start letos sporadicky jezdícího Marcina Miziaka s Mercedesem 190 E, který vyhrál svoji třídu H6, v H3 pak zvítězil Petr Novák s "embéčkem".
Rallye Liberec 2012
1. Zabloudil Š. - Pecina M. Subaru Impreza STi 36:25,0
2. Grim J. - Novosad R. Subaru Impreza STi +1:23,7
3. Nešetřil P. - Středa H. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:28,7
4. Donát V. - Hudský J. Subaru Impreza STi N14 +1:28,8
5. Zelenka T. - Zelenka Z. Škoda Fabia TDi +1:36,7
6. Plašil O. - Bárta Z. Honda CRX +1:43,3
7. Fiala P. - Fiala J. Škoda Fabia TDi +1:59,5
8. Čepela A. - Čepela R. Ford Puma +2:09,1
9. Vonka J. - Panáčková K. BMW M3 +2:12,7
10. Woznik G. - Sydor B. Opel Astra GSi 16V +3:16,4
05.10.2012 08:47
Pavel Jelínek, Česká rally