Zařazeno : MMCR1208, Orsák
Druhý týmový Lancer Evo 9 skupiny N s mladým Slovákem Martinem Kočím za volantem završil maximální úspěch týmu stříbrem ve třídě 3 a čtvrtým místem v absolutní klasifikaci.
Ačkoliv Jaroslavu Orsákovi chyběly před závěrečnou Rally Příbram k zisku titulu pouhé dva body, neměl snadný úkol. Před startem ho provázely zdravotní problémy, trápily ho horečky a velmi těžko se koncentroval na soutěžní jízdu. Aby toho nebylo málo, v sobotu ráno zvolil nevhodné pneumatiky. Nejtvrdší směs nebyla správnou volbou a časy na obou úvodních vložkách zůstaly za očekáváním. Při servisní přestávce posádka vyměnila obutí. Osmadvacetiletý jezdec rychle eliminoval ranní ztrátu a po RZ3 se vyhoupl do čela třídy 3. Během první etapy si Orsák postupně vybudoval půlminutový náskok. Na závěrečné sobotní vložce ho však postihl defekt pneumatiky a klesl zpět na druhou příčku.
„Katovali jsme podle rozpisu jednu zatáčku a prorazili jsme přitom pravou přední gumu,“ posteskl si jezdec. „Museli jsme absolvovat 5 km do cíle po prázdné pneumatice a ztratili jsme přes půl minuty. Hlavní však je, že je mi líp a dokážu se lépe soustředit na závody než ráno. Preventivně jsme vyměnili diferenciály a pokud nenastanou nějaké problémy, tak zítra ztrátu stáhneme.“
V neděli ráno začalo pršet a tak mechanici při úvodní servisní přestávce seřídili podvozek na mokrou trať. Tradiční valašský způsob léčby přes noc zabral, „Jarin“ se cítil zase lépe a hned na první rychlostní zkoušce druhého dne se vrátil do čela třídy 3. Během nedělní části soutěže si kontroloval vedoucí příčku a nenechal nikoho na pochybách, že mu páté vítězství právem náleží. Díky chybám a technickým problémům jezdců na vozech specifikace S2000 dokonce dosáhl v rámci absolutní klasifikace až na stupně vítězů!
„Jsme maximálně spokojeni,“ radoval se za celý tým v cíli Orsák. „Máme za sebou nejlepší sezonu. Vybojovali jsme kýžený titul a během roku jsme byli poraženi pouze jedinkrát. Náš Mitsubishi Lancer Evo 9 se ukázal jako nesmírně spolehlivý vůz. Vždyť jsme nedojeli pouze jednou na Šumavě, kde nás zradil nový motor. Výsledné čtvrté místo v MMČR je pro nás neskutečný výsledek, kterého si nesmírně cením. Největší zásluhu na naši vynikající bilanci mají mechanici, kteří náš vůz na náročné soutěže pokaždé dokonale připravili. Máme naprosto špičkové a spolehlivé auto. O tom ostatně svědčí i druhá příčka Martina Kočího. Startoval za náš tým podruhé a ani on neměl žádné technické potíže. Poděkování samozřejmě patří i našim věrným partnerům, bez kterých bychom naše smělé cíle nemohli uskutečnit.“
Jaroslav Orsák se tradičně objeví na sklonku roku na Pražské rallysprintu, kde se rozloučí se skvělou sezonou 2012.