English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Prokop s hrůzou dokončil druhý den Rally d´Italia Sardegna

Zařazeno : MS1212, Prokop

CFNT, 20.10.2012 09:23
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 3168x


Ne, v nadpisu není gramatická chyba, to jen přesně vystihuje páteční etapu.
Prokop s hrůzou dokončil druhý den Rally d´Italia Sardegna
Prokop s hrůzou dokončil druhý den Rally d´Italia Sardegna

Martine, po tom, co se dnes událo na Sardinii, zvolím nadpis tiskové zprávy jako prvoplánový vtípek trochu ze slabšího soudku. Doufám, že ti to nebude vadit.
„Ne, to rozhodně nebude a snad ani spolujezdci Zdendovi, kterému tady stejně říkají všichni Horror. Dnes to byl opravdu šílený den. Jen se koukněte, kolik odpadlo favoritů, to je první obraz toho, jaké to dnes bylo náročné. Sébastien, Thierry, Jari-Matti, Petter… to není jen tak, takový odpad i na čele mezi velkými kluky.“

Popiš tedy trochu podrobně, jak to dnes probíhalo z pohledu vaší posádky a Fiony.
„Dnes to začalo i skončilo epickou rychlostkou Monte Lerno. Kdo nebyl nahoře na tom skoku, nebyl na Rally Sardinia. Na ní se ráno vyřadili ze hry Sébastie Loeb a Thierry Neuville. My jsme si tam zajímavě zasportovali naopak teď večer v druhém průjezdu. Před erzetou jsme měli totálně odrbané gumy a jednu novou v rezervě, kterou jsme tedy nasadili na levý předek. No a přibližně po osmnácti z celkových třiceti km jsme udělali defekt na – hádejte – ano, levé přední pneu a do cíle tak dojeli jen na ráfku.“

Co že jste měli tak zničené pneumatiky a byli jste jediní, kdo se s tím potýkal?
„Jediní jsme samozřejmě nebyli. Jedna z rychlostních zkoušek byla na takovém divném, jako by smirkovém povrchu a tam všem gumy odcházely hodně. My jsme si ale ještě pomohli k dokonalosti po eskapádě v cíli RZ 6. Poslední její část byla z kopce, stejně tak jako úsek daleko za fotobuňkou, takže když jsem po tom všem chtěl zabrzdit, prošlápl jsem pedál a auto se poroučelo do hlubokého příkopu. Při tom, jak jsme se snažili dostat ven, jsme dali gumám nejvíc zabrat a zbavili je celkem solidně vzorku. Nakonec nám celou soutěž zachránila jedna ukrajinská posádka, která nás z té škarpy vytáhla. Kluci díky! Potom jsme brzdy ale „poléčili“ a byla z toho jen penalta za pozdní příjezd do časovky. Dostali jsme 90 vteřin, ale mělo to být jen 70. Řeší to ale manažer Qurin, podáváme protest.“

Co říkáš na výkon Ogiera, Mikkelsena nebo Kruudy na vozech S2000?
„Aha, narážíš na to, že od nich dostáváme a Ogi dokonce vyhrál jednu erzet. No od počítače u výsledků to musí vypadat potupně a to se to pak diskutuje a komentuje že? Inu nejdříve bych odpověděl otázkou, kdopak s S2000 vyhrál rychlostku před dvěma roky ve Švédsku? Každopádně kluci tady letí pěkně, všechna čest. Ogier je za prvé pan pilot a k tomu si ještě může dovolit jet stylem „věnec nebo kotrmelec“, což je ideální kombinace. Je to tedy také pro to, že RZ v úzkých a klikatých cestách vyhovují docela dobře vozům S2000. Tam je brutální výkon našich WRC někdy spíš na škodu a dělá problém při koordinaci vozu. Nesmíme také zapomenout ani na to, že kluci s S2000 jedou už na celkem vyčištěné trati.“

Jak vlastně fungují pneumatiky Dmack, na kterých tu alternativně startuješ?
„Myslím, že to je celkem slušné, ostatně jsem se o tom přesvědčil i letos v Argentině. Také musím poukázat na to, že startujeme celkem vepředu a podílíme se nemalou měrou na čištění trati. Na kamenech se gumy kloužou a tak jsme někdy jako pes Filipes na kolečkových bruslích, což to bych ale nepřipisoval na vrub Dmacku. S tím by měl problém i Michelin řekl bych.

Jak to tedy vidíš na zítra a neděli?
„Tak to je po dnešku otázka jak pro Stevieho Wondera. Stát se tu může cokoliv. Jestli se ti šílenci vepředu poženou podobným stylem jako dnes, tak skončíme v top 5. Pokud bude Fiona pokračovat ve stávkování s výkonem, nepojedu dobře a budu to prodávat plus se přidají nějaké technické potíže, tak mi může taky na konci druhé desítky pobrukovat za uchem Dan Landa v Subaru. Jsem sám zvědavý, jaké překvapení na nás a ostatní posádky čeká o víkendu.“

Takže včera se nedařilo problémy s kolísajícím výkonem motoru odstranit?
„Bohužel ne. Naše dosavadní účinkování tady na Sardinii je obestřeno záhadnou nemocí našeho auta, které se po přeřazení a přidání plynu chová divně. Nejdříve se mu nechce moc jet, potom nahromaděná dávka benzínu se zvukovým a ohnivým efektem skončí ve výfuku. Včerejší zásah na elektroinstalaci nepomohl, teď večer měníme svíčky, cívky, lambdu… Uvidíme, doufám, že se této otravné věci dokážeme již zbavit. Každopádně auto se na konci sezony pokusíme prodat, tak na to když tak dáme nějakou slevu. A to se vyplatí!“

To jo. Takže díky za rozhovor Martine, sportu zdar!
„A rally zvlášť!“

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Martin Prokop v Austrálii [VIDEO]

02.05.2010 15:11

Video Honza Froněk, WRC

Racing-Mania.cz

Martin Prokop aktuálně z Austrálie

04.09.2009 00:00

Článek Jipocar Racing, WRC

Martin Prokop se v Portugalsku vrací do seriálu WRC

Martin Prokop se v Portugalsku vrací do seriálu WRC

21.05.2016 07:51

Článek Martin Prokop Official Media, WRC

Prokop uspěl s protestem proti penalizaci

Prokop uspěl s protestem proti penalizaci

27.06.2016 20:49

Článek Honza Froněk, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/WRC Onboards: Spain 2009: Prokop SS01

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Červ Jaroslav
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Froněk Honza
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Test Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5

Ostatní, Červ Jaroslav
Test Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - OstatníTest Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - OstatníTest Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - Ostatní