English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally s Renaultem Grand Espace

Zařazeno : na rally s

Honza Froněk, 07.11.2012 18:07
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 9275x


Větší auto jsme v redakci zatím neměli. S obřím vozem Renault Grand Espace jsme vyrazili na Francouzskou rally a polovina posádky včetně řidiče zažila i loňskou Škodu Superb kombi, takže bylo s čím srovnávat. Předfaceliftovaná verze Grand Espace si nakonec nevedla špatně.
Na rally s Renaultem Grand Espace
Na rally s Renaultem Grand Espace

Současná generace Renaultu Espace se vyrábí již od roku 2002, tedy neskutečných 10 let. Na designu vozu je stáří vidět a za tu dobu působí okoukaným dojmem. Rozhodně to není auto, za kterým by se lidé na ulici otáčeli. Na Pařížském autosalonu těsně před Francouzskou rally byl představen již třetí facelift, nám se do rukou dostala verze ještě před touto změnou. Srovnávat Espace se Superbem je jako srovnávat jablka s hruškami, ale z poloviny stejná posádka jako loni k tomu vybízí.

Na rally s Renaultem Grand Espace
Na rally s Renaultem Grand Espace

Design jsem již výše naťukl a asi nemá cenu se více rozepisovat. Za ta léta zná podobu Espace snad každý. Pravého rallymana nenadchne. Neatraktivní obal ale skrývá obrovský interiér. Verze Grand, která se nám dostala do rukou, poskytuje ještě 90 mm navíc a délka vozu je 4861 mm. Není pak divu, že za pátými dveřmi se schovává zavazadelník o objemu 780 litrů. K tomu královský prostor pro pět pasažérů, kteří si na palubě auta připadají jako v business třídě. Superb v porovnání působí jako nízko nákladový dopravce. S každým sedadlem je možno hýbat a vytvořit tak prostor k libosti všech členů posádky. Zadní sedáky se dají vyndat úplně. Prostorností na palubě dokáže Grand Espace konkurovat i autům velikosti VW Transporter. Interiér je doslova napěchovaný odkládacími schránkami, které najdete všude. To potěší zejména fanoušky rally, kteří vozí po kapsách spousty zbytečností.
Na rally s Renaultem Grand Espace
Na rally s Renaultem Grand Espace

Za volantem není problém najít ideální polohu. Počítejte ale, že se sedí vysoko, žádný závodnický posez. Za rozměrnou přístrojovou deskou, která obsahuje více plastu, než je zdrávo, čeká řidič alespoň dvoumetrovou příď, ale opak je pravdou. Digitální přístroje jsou sdružené uprostřed. Nejsem fanoušek ani jednoho, zlatý Superb. Rozměrná plastová „střecha“ přístrojovky se na neutrál nepříjemně klepala. Vedle jízdních informací se nachází displej navigace, kterou dodala firma Tomtom. Ta funguje bez výtek, i ovládání joystickem mezi sedačkami není špatnou alternativou dotykové obrazovky. Ta by šla u Grand Espace použít jen velmi těžko. Francouzi by s vozem museli dodávat i Saxánu a její natahovací ruku.
Na rally s Renaultem Grand Espace
Na rally s Renaultem Grand Espace

Důmyslně je v přístrojovce schované rádio, které jsem hledal celý jeden den, než jsem přišel na to, že celá přístrojovka je vlastně jedna velká odkládací schránka. Před spolujezdcem se nacházel DVD přehrávač, dálkové ovládání a dvojice bezdrátových sluchátek. Vše pro zabudované LCD displeje v opěrkách předních sedadel. Posádka vzadu celou cestu do Štrasburku pouštěla rally videa. Přední cestující jsou o video ochuzeni. K přehrávači je možno připojit i kameru, takže hned cestou z rychlostních testů může zadní část vozu prohlížet zachycené úlovky. Ovládání čtyřzónové klimatizace je netradičně umístěno v madlech dveří. Výhřev předních sedadel buď nefungoval, nebo byl tak malý, že jsme jej ani nepostřehli.
Na rally s Renaultem Grand Espace
Na rally s Renaultem Grand Espace

Pod kapotou vozu se nacházel dvoulitrový čtyřválcový diesel s výkonem 170 koní. Ten měl s dvoutunovým vozem spoustu práce hlavně v pohoří Vosges. Stejně tak loni v kopcích působil i Superb. Na dálnici se ale dokázal pěkně rozhýbat. Spotřeba se držela v rozumné úrovni osmi litrů i při sprinterském tempu na německých dálnicích. S nádrží na 86 litrů nafty dojezd atakoval hranici 1000 km. Utlumení v kabině nebylo zcela příkladné, zde jsme vzpomínali na Superb. A ještě více jsme vzpomínali na automat DSG. Renaultí automat totiž nefungoval ani z poloviny tak dobře. Řazení bylo pomalé a ne vždy reflektovalo potřeby řidiče. Chyběla nám i informace o zařazeném rychlostním stupni. Podvozek je tradičně měkčí a pěkně filtruje české silnice. V zatáčkách se auto hodně naklání.
Na rally s Renaultem Grand Espace
Na rally s Renaultem Grand Espace

Renault Grand Espace nás příjemně překvapil. Když pominete okoukaný „obal“, čeká na vás cestování na palubě první třídy. Auto rozhodně není žádným kočkolapem nebo sporťákem na řezání zatáček. 170 koní dokáže i naložený vůz pěkně rozhýbat, ale více mu svědčí spíše klidná jízda. Měkký podvozek žehlí nerovnosti a k charakteru vozu se hodí i nepříliš povedená automatická převodovka. Rodinný autobus se nezalekne ani horší cesty a stejně jako loni se Superbem, se nám i letos podařilo bez problému vystoupat na Petit Balon, kam většina fanoušků vyrazí raději po svých. Pro „vyblbnutého“ rallymana, kterému se už lépe nastupuje do vyššího vozu než do nízkého sporťáku a doma ho navíc čeká početná rodinka, může být Grand Espace volbou.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Na rally se Škodou Kodiaq RS

Na rally se Škodou Kodiaq RS

12.02.2019 14:35

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo

01.02.2017 12:29

Článek Redakce, Testy

Na rally se Škodou Octavia RS 230

Na rally se Škodou Octavia RS 230

04.06.2016 10:35

Článek Redakce, Testy

Na rally s Nissanem X-Trail

Na rally s Nissanem X-Trail

23.07.2015 15:30

Článek Honza Froněk, Testy

Více souvisejících článků! Více souvisejících článků!

Na rally s VW Golf Sportsvan

Na rally s VW Golf Sportsvan

19.04.2015 18:37

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Opelem Astra

Na rally s Opelem Astra

11.02.2015 07:40

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Citroënem C5 Tourer

Na rally s Citroënem C5 Tourer

04.03.2014 16:15

Článek Honza Froněk, Trafika

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Superb Combi 4x4

01.11.2011 14:52

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Crash Pavla Valouška tentokráte na VIDEU

/ Další video...