Zařazeno : Red Bull
Pro časopis FIA "Auto" Mateschitz upřesnil, že vstup jeho firmy do mistrovství světa dává smysl jak pro Red Bull samotný, tak pro Red Bull Media House. "Naše rozhodnutí vstoupit do WRC bylo založeno především na zájmech Red Bull Media House. Za prvé jde o naše vlastní média, jako Servus TV nebo Red Bull TV a druhak o prodej práv do celého světa. Potenciál MS je dalek větší, než jaký byl v posledních letech v médiích prezentován. My se budeme snažit ho odkrýt a využít," vysvětluje Mateschitz.
V rallysportu se Red Bull angažuje již velmi dlouhou dobu. Raimunda Baumschlagera podporuje výrobce energy drinků již dvacet let a poté následovalo mnoho dalších týmů a jezdců. V příštím roce se charakteristické logo přestěhuje z vozů Citroen DS3 WRC na VW Polo R WRC. S Volkswagenem rakouská společnost spolupracuje úspěšně již od dakarského projektu. Toto sponzorství ale nemá žádnou souvislost s promotérskou rolí, Mateschitz jakýkoliv střet zájmů odmítá.
Do MS vstupuje Red Bull jako promotér v jakési přechodné době, Ford a Mini jako továrny z MS vycouvaly, zůstává ale jejich podpora privátním týmům. Naopak VW a Hyundai, jakožto velké automobilky, se do MS chystají. Budoucnost Citroenu úplně jasná není, byť kontrakt s partnerem Abu Dhabi je dlouhodobějšího charakteru. Mateschitz pochopitelně doufá, že do MS se zapojí co nejvíce automobilek: "Není rozdíl, zda se prezentují optavdu autmobilky, nebo soukromé týmy s tovární podporou. Důloežité je, aby tyto týmy a jejich jizdci měli odpovídající výkony a konkurenceschopnost, to je důležité pro show," uzavírá Mateschitz.
Zdroj: rallye-magazin.de
28.07.2009 13:01
Zdeněk Zelenka, WRC
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |