English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique

Zařazeno : Mach

Dalibor Benych, 30.01.2013 23:16
Tisknout článek
Kategorie : Historici; zobrazeno : 9219x


Posádka historické Škody 130 RS Karel Mach - Honza Bláha je již od sobotního večera na trati Rally Monte Carlo Historique 2013. Hvězdicovou jízdu ze skotského Glasgow do Valence zvládla dvojice bez problémů a úspěšně se prokousává i regularity testy. Dnes však bylo nutné měnit těsnění pod hlavou.
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique

Gare de CLELLES, 30.01.2013 – Měníme těsnění pod hlavou
Karla Macha s Honzou Bláhou provází od samého startu ve skotském Glasgow, problém se ztrácející se chladící kapalinou. Po celou trasu tak musejí do své historické Škody 130 RS dolévat vodu a nepřetržitě hlídat teplotu motoru. Bohužel tento problém vygradoval dnes během etapy, která vedla z Valence do Gapu. Po dvou odjetých „ertetách“ se naše posádka dostala až do časové kontroly v Gare de CLELLES. Tam již čekal doprovodný tým a bylo rozhodnuto vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Ihned se do práce pustili Marcel Tuček a Honza Froněk. Přihlížejícím posádkám a divákům se tak naskytl nevšední obrázek, kdy se na soutěžní Škodě 130 RS měnilo těsnění motoru rovnou na ulici. Oprava se zdařila a Karel s Honzou vyrazili se zpožděním na další „ertety“ a úspěšně dorazili do cíle v Gapu.

Přímo z místa opravy, tedy v časové kontrole v Gare de CLELLES nám zatelefonoval Honza Bláha aktuální informace: „Bohužel nás dohnal problém s unikající chladící kapalinou. Rozhodli jsme se vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Již po cestě do Gare de CLELLES jsme museli zpomalit a přizpůsobit jízdu stavu motoru. Poslední, co bychom chtěli, tak zablokovat trať nepojízdnou „stotřicítkou“ ostatním soutěžícím. Doprovodný tým se dostal na domluvené místo a oprava se zdařila. Dvojice mechaniků ve složení Marcel Tuček a Honza Froněk stihla opravu za skvělou 1 hodinu a 20 minut.“

Po opravě se posádka vydala na další „ertety“ a v současné chvíli je v pořádku v Gapu. K celé události přidal pár slov ještě Karel Mach: „Absolvovali jsme dnes všechny regularity testy a jsme v cíli etapy. Bohužel jsme nachytali ztrátu 36 minut po opravě motoru. Ale důležité je, že pokračujeme dál v Rallye Monte-Carlo Historique!“

Zítra čeká účastníky další etapa, která je zavede z Gapu, kde dnes přenocují, do Monaka. Čeká je tak porce dalších 270 kilometrů.

Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique

Valence, 30.01.2013 – Ztracená taška s dokumenty
Dnes, ve středu ráno, potkala posádku ČK motorsportu, která se účastní XVI. Rallye Monte-Carlo Historique opravdu velká nepříjemnost. Během snídaně v hotelu se Honzovi Bláhovi ztratila taška, ve které má takřka vše. Od licencí, dokumentů, až po mapy historického „Monte“. Hned ráno tedy zavládlo v týmu okolo Karla Macha a Honzy Bláhy opravdové zděšení.

Můžeme Vás ale hned uklidnit, protože se taška nakonec našla a naše posádka mohla pokračovat dál v soutěži. K celé nepříjemné situaci se nám telefonicky vyjádřil Honza Bláha. „V klidu jsme ráno snídali v hotelu. Když jsme chtěli odejít, zjistil jsem, že mi někdo odnesl mou tašku, kde mám úplně všechno a kterou si beru s sebou do auta. Nastal trochu zmatek, protože jsme netušili, kam se ztratila. Naštěstí, když jsme došli na parkoviště, kde stála naše stotřicítka, tak na její kapotě byla položená moje taška. Zřejmě jí někdo z hotelu odnesl omylem, ale podle dokumentů zjistil, komu patří a nechal nám jí na autě. Tím byla první velká „prekérka“ zažehnána a mohli jsme vyrazit do dnešní etapy,“ vysvětluje celou situaci spolujezdec Honza Bláha.

Dnes na soutěžící čekala etapa z Valence do Gapu o celkové délce bezmála 350 km během které byly připraveny čtyři „ertety“. Podle posledních informací postihla Karla s Honzou technická porucha jejich Škody 130 RS, kterou se snaží celý tým přímo na silnici odstranit. Bližší informace pro Vás připravujeme.
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique

Valence, 29.01.2013 – Na silnicích je málo sněhu
Úterní etapa XVI. Rallye Monte-Carlo Historique se jela kolem města Valence. Tato „okruhová“ etapa měřila celkem 320 kilometrů a soutěžící se vrátili zpět do Valence. Po trase čekaly na všechny soutěžící celkem čtyři regularity testy. Naši posádku, ve složení Karel Mach a Jan Bláha, stále pronásleduje problém s unikající chladící kapalinou motoru historické Škody 130 RS. To klade zvýšené úsilí hlavně na kontrolu teploty motoru.
Přímo z Valence nám zatelefonoval spolujezdec Honza Bláha, který ke včerejší etapě dodává: „Na trati úterní etapy bylo málo sněhu. Po sněhu jsme jeli jen ve výše položených oblastech, jinak byl povrch tratě mokrý. Celou etapu jsme projeli bez problémů, ale od startu v Glasgow nás trápí únik chladící kapaliny. Doléváme tak pravidelně jak vodu do chladiče, tak benzín …“

Po dojetí etapy kolem Valence se Karel s Honzou seznámili se švédskou posádkou Mauritz Lange a Hans Sylvan, kteří jedou s Porsche 911 SC a pohybují se ve výsledcích těsně za hranicí první desítky. Po šesté „ertetě“ je „eresa“ na sto čtyřicátém pátém místě v absolutní klasifikaci. „Mauritz Lange se snažil předat Honzovi co nejvíce rad a zkušeností. Dozvěděli jsme se, že pokud bychom se chtěli pohybovat ve výsledcích v první padesátce, tak je potřeba být v místě konání soutěže týden před startem a měřené testy prostě natrénovat,“ dodává Karel Mach. Honza Bláha jen doplňuje další informací: „Rady od ostatních a zkušenějších účastníků začínají být finančně náročné, jelikož se předávají většinou po barech :-).“
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique
Strasti a slasti Škody 130 RS na Rally Monte Carlo Historique

Valence, 28.01.2013 – Zvládli jsme úspěšně hvězdicovou jízdu
Po včerejším odpoledním startu se Karel Mach a Honza Bláha vydali s historickou Škodou 130 RS na nejdelší část své hvězdicové jízdy. Poslední informace jsme Vám předali včera v podvečer z časové kontroly v Remeši. Posádky startující ze skotského Glasgow projížděli přes časové kontroly v Langres, Champagnole, Annecy-le-Vieux nebo St. Nazaire en Royans, aby dorazily až do Valence. Od startu z Glasgow do cíle hvězdicové jízdy ve Valence má historická „eresa“ na tachometru natočeno již 2036 kilometrů.

Informace z dlouhé, převážně v noci se jedoucí etapy nám opět zatelefonoval Karel Mach. „Jsme ve Valence, v cíli hvězdicové jízdy. Bohužel se nám pořád ztrácí voda z chladícího okruhu, takže stále doléváme … Dnes před druhou hodinou ráno jsme dorazili do časové kontroly v Champagnole. Jelikož pršelo, rozhodli jsme se jet dál na pneumatikách bez hřebů,“ popisuje noční etapu Karel Mach.

Hned ale přidává další informace: „Po zhruba dvou kilometrech ale bylo vše jinak, protože na silnici bylo místy až dvacet centimetrů čerstvého sněhu. Sníh pak ležel po celou cestu až do rána. Po čtvrté hodině ráno jsme projeli časovou kontrolou v Annency. Ve Valence naštěstí už jen pršelo a po sněhu ani památky. Přesto některé posádky na své vozy v servisní pauze instalovaly zimní výbavu.“

Ve městě Valence pak následoval hodinový servis a hned po něm soutěžící absolvovali dvě úvodní „ertety“, tedy „Regularity testy“. První „ertetou“ byl test Burzet – Burzet a hned za ním následoval úsek Antraigues – Le Moulinon. Po absolvování těchto měřených úseků následoval servis v Blod a nakonec cíl hvězdicové jízdy ve Valence.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2017: 3.etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...