Zařazeno : Apríl
Týmová jednička továrního Citroënu Mikko Hirvonen zatím na titul mistra světa rozhodně neútočí. Na vedoucího Sébastiena Ogiera ztrácí propastných 44 bodů a jeho letošní výkony jsou zatím zklamáním. Loni se mu v roli týmové dvojky po boku Sébastiena Loeba dařilo a pečlivě sbíral body do tabulky konstruktérů. Letos ale převzal otěže a zatím je to spíše bída s nouzí. Minulý týden Citroën testoval před dalším závodem MS v Portugalsku a Mikko Hirvonen se po testech opřel do Citroënu, že usnul na vavřínech a na voze nechystá žádné změny. Nespokojen byl i s nastavením vozu. Týmový boss Yves Matton ale vyčerpal svůj pohár trpělivosti a Fin dostal před Portugalskem jasný úkol. "Měl jsem s Mikkem trpělivost a chápu, že letošní sezóna pro něj nezačala dobře," říká Matton. "Ale s kritikou DS3 WRC to přehnal. Robert Kubica na Kanárech jasně demonstroval, že Citroën je špičkový vůz. Před Portugalskem jsem mu dal jasný úkol, buď zopakuje loňskou výhru a my se postaráme, aby ho zase nevyloučili, nebo si po závodě zabalí svých pět švestek a u Citroënu skončí."
Na dotaz, jak je to se smlouvou finského pilota Matton odpovídá: "To je pravda, má smlouvu až do konce roku. Nevadí, tak odjezdí zbytek sezóny s Citroënem DS3 R3T. A jestli mě zase vytočí, tak ho posadím do DS3 R1."
A kdo by eventuálně pilota továrního týmu nahradil? "Mám v hledáčku několik jmen, také uvidíme, jak to půjde Robertovi na šotolině. Ale slyšel jsem, že Latvala má také nůž na krku. Kdyby ho od VW vyhodili, můžeme to s ním zkusit v Citroënu. DS3 WRC by mu učitě sedělo lépe než Polo," dodává Matton.
Zdroj: Petlach & Pomajbík