Tovární dvojice pilotů Citroënu míří do Algarve a hlavně Mikko Hirvonen má jen ty nejvyšší cíle. Loni Fin vyhrál, ale následně byl ze závodu vyloučen. I Dani Sordo je po vítězství na Fafe rallysprintu zdravě namotivován.

Hirvonen: Zatím jsem se moc nepředvedl
Po třech rally úvodu sezony, které jsou velice vyhraněné co do charakteru, se může Rally Portugalsko zdát jako mnohem více klasická - na šotolinovém povrchu, s rychlými pasážemi, které střídají úzké úseky.
„Význam povrchu ční nad vše ostatní, a to je to, co mám rád,“ říká Dani Sordo. „Pokud by ale mělo pršet jako loni, pak se z tratí stává umělé kluziště a výsledky se nedají ani v nejmenším tipovat. S Citroënem C4 jsem byl v Portugalsku třikrát na pódiu, teď by bylo perfektní, kdybych mohl na stupně vítězů udělat krok, nebo raději dva! Mám radost z práce, kterou jsme odvedli při testování. Nové nastavení vozu posílilo mé dobré pocity a důvěru v auto, což bych nyní rád promítl do výkonu při samotné rally.“
Svou druhou rally v mistrovství světa za volantem DS3 WRC absolvuje po švédské premiéře Khalid Al - Qassimi. Na povrchu, který je pro něho mnohem přirozenější než skandinávský terén by pilot Abu Dhabi týmu rád zamířil do první desítky. „Portugalsko znám docela dobře. Po dvou rally v seriálu šampionátu Středního východu na DS3 RRC začínám chytat ten správný rytmus. Proto si myslím, že bych mohl bojovat o body. Ale aby se mi to podařilo, musím se vyvarovat chyb.“
Pokud patříte mezi nadšené fanoušky rally a myslíte si, že byste o tomto sportu něco málo víte? Pokud ano, navštivte stránky bwin, kde sázky online Vám nabídnout rychlý a snadný přístup k sázkám nejen na tento sport.
V kopcovitých testech Algarve se cítí velice dobře Mikko Hirvonen, který by si rád dojel pro vítězství...
Jaký jste měl program od Rally Mexiko?
„Pominu-li nějaké reklamní akce, tak to bylo pět týdnů především specifického testování pro tuto rally. Samozřejmě bych nerad zabíhal do detailů, ale mohu říci, že jsme zapracovali a zlepšili nastavení DS3 WRC. Auto už tolik neklouže a člověk pilotuje s větší jistotou. Podobně jako při ostatních podnicích budeme muset být velice opatrní, neboť soutěžní podmínky mohou být jiné než při testech.“
Na vedoucího pilota šampionátu máte poměrně velkou ztrátu. Je už tedy o titulu rozhodnuto?
„Ne, samozřejmě že ne! Je sice pravda, že Sébastien Ogier měl perfektní začátek sezony, ale pořád je před námi deset podniků. I když jsme se zatím nepředvedli příliš přesvědčivě, chceme udělat všechno pro naše zlepšení a vylepšení bodového konta. Proto se pokusím zabojovat už od úvodních rychlostních zkoušek v Portugalsku.“
Jak se díváte na současný formát rally?
„Jako všichni piloti, ani já nejsem velkým fanouškem silničních sekcí, na kterých strávíme několik set kilometrů na dálnici, a to jen kvůli tříkilometrovému městskému okruhu! Naštěstí další rychlostní zkoušky jsou nádherné, takže tím se to trochu dohání. Nicméně je dobré mít v programu takovou veličinu, jakou je nedělní, dvojnásobný Almodovar. Bonusové body za Power Stage by měly být tentokrát vysoko ceněné. Tam se bude rozhodovat!“