Druhé průjezdy zkouškami Silves a Almodovar toho mohli ještě mnoho změnit. Problémy továrních VW byly snad po servise zažehnány, ale vzdát se bez boje nebude chtít Mikko Hirvonen s Citroenem, který sice ztrácí 50 vteřin, ale na 74 kilometrech se může stát leccos. O vedení ve třídě 2 se vůbec nemusel strachovat Esapekka Lappi, který při svém druhém startu v MS mohl radovat z jízdy s mladoboleslavským speciálem, když nejbližší pronásledovatel, Robert Barrable s Fiestou S2000, ztrácel bezmála 10 minut. Téměř stejný rozestup byl i v kategorii WRC3, mezi vedoucím Bryanem Bouffierem a druhým mužem klasifikace Sebastianem Chardonnetem. Oba francouzští jezdci jedou se speciálem Citroen DS3 R3T.

Portugalsko v cíli: Ogier zkompletoval hattrick
A jde se do finále, po servisu již není v podstatě místo pro sebemenší chybu. Hodiny, defekt nebo zhasnutý motor mohou pro posádky znamenat nevratný propad pořadím, ztrátu cenných bodů. Rozestupy mezi posádkami v TOP10 byly velké, blízko si byly Latvala s Novikovem, mezi kterými byl odstup 42 vteřin i dvojice Lappi s Al-Qassimi. Oba disponovali technikou jiných tříd, ale navrch měl Lappi s S2000, který vedl o 3,4 vteřin. Druhé průjezdy zahájil Neuville, který ve stopce zmínil, že jede pohodovou jízdu a jeho cílem je zisk bodů z následující Power stage. To ovšem bude cílem mnoha posádek, ale bodují se pouze tři první. Útok na body z Power stage avizoval i Dani Sordo a Mads Ostberg, který celý den jede velmi rychle. Mads měl ještě šanci na následující dlouhé zkoušce získat celkový skalp Al-Qassimiho a Esappeky Lappiho, na které ztrácel přes minutu a 45 vteřin, což při jeho tempu nebylo nereálné. Ve stopce po testu však potrápil problém Dennise Kuiperse, jehož vůz ztratil výkon, což není dobré vzhledem k jeho hezkému umístění. Parádní výsledek se před poslední RZ rýsoval i pro Mikkelsena, který se při premiéře vyvaroval hrubým chybám a potvrdil tak své kvality. Mikko Hirvonen po dojezdu do cíle testu Silves konstatoval dobrý pocit z pneumatik, což bylo jen dobře pro jeho jízdu na následující Power Stage. Po servisu se zdály být všechny problémy továrních VW zažehnány, když si Latvala dojel pro druhý čas testu (vyhrál jej Mads Ostberg) a ve stopce si pochvaloval práci mechaniků. Rovněž zmínil útok na body z Power stage. Sebastian Ogier šetřil auto a svou jízdu přizpůsoboval Hirvonenovým splitům, to dokonce tak, že zajel stejný čas jako Mikko. Esapekka Lappi si v cíli testu pochvaloval, že vše funguje tak jak má, ale i přes to se v pořadí propadl za Al-Qassimiho s DS3 WRC, což jej však nemuselo trápit vzhledem k tomu, že celou soutěž jel s Fabii S2000 opravdu skvěle. Ikdyž Kubica dvakrát odstoupil, dojem z jeho výkonu je dost sympatický, při své premiéře na šotolině dokázal jet konkurenceschopné časy a to potvrdil i na RZ 14, když zajel pěkný čas. Ještě rychlejší byl ve třídě 2 Elfyn Evans s Fiestou RRC.

Portugalsko v cíli: Ogier zkompletoval hattrick
Na poslední zkoušce začala velmi ostrá bitva o body. Ta skončila pro Neuvilla, který na trati něco trefil zadním kolem a jel velmi pomalu, na trati měnil pneu a pouštěl Daniho Sorda. Ten jen potvrdil v cíli,že zkouška byla náročná pro pneumatiky, které budou rozhodovat. Celou zkoušku doslova letěl Mads Ostberg, Danimu Sordovi nadělil 13,1 sekund. V cíli přiznal, že naprosto odrovnal pneumatiky a doufal v Lappiho skalp. Ale ten se podle mezičasů nehodlal vzdát bez boje. Smůla potkala Dennise Kuiperse, motor jeho Fiesty se zastavil a bylo po nadějích na dobrý výsledek. Naopak spokojeny byl v cíli Martin Prokop, který si navzdory včerejším problémům dojel pro pěkný výsledek. Latvala, Hirvonen i Ogier celou zkouškou letěli s cílem pokořit Ostbergův skvělý čas. Boj to byl nesmírně těsný, avšak Latvalovi se Ostberga překonat nepodařilo. Stejně tak Mikko Hirvonenovi, který s Citroenem dojel až za Latvalou. Ogier však ukázal, kdo že panoval celé soutěži, Power stage vyhrál, když Ostbergův čas o 3,3 vteřiny překonal. Stal se tak vítězem Portugalské rally, a zároveň vyhrál třetí soutěž v řadě a jasně tak dominuje šampionátu WRC. Lapii se jízdou na hraně snažil Ostberga udržet v celkovém pořadí za sebou, ale nepovedlo se, i přesto mu celková 10. příčka zůstala. Rovněž vyhrál hodnocení kategorie WRC2. Hodnocení WRC3 opanoval Bryan Bouffier a juniorskou kategorii JWRC vyhrál Švéd Pontus Tidemand s Fiestou R2 (JWRC kategorie skončila již včera).
Další soutěží bude v termínu 2. 5. - 5. 5. 2013 33. Rally Argentina 2013.
Výsledky Vodafone Rally de Portugal 2013
1. Ogier S. / Ingrassia J. VW Polo R WRC
2. Hirvonen M. / Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +58.2
3. Latvala J. / Anttila M. VW Polo R WRC +4:04.5
4. Novikov E. / Minorová I. Ford Fiesta R WRC +5:27.7
5. Al-Attiyah N. / Bernacchini G. Ford Fiesta R WRC +7:43.5
6. Mikkelsen A. / Markkula M. VW Polo R WRC +9:39.8
7. Prokop M. / Ernst M. Ford Fiesta RS WRC +15:04.2
8. Ostberg M. / Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +15:43.6
9. Al-Qassimi K / Martin S. Citroen DS3 WRC +15:56.9
10. Lappi E. / Ferm J. Škoda Fabia S2000 +16:21.0