Zařazeno : MMCR1302, Růžička
Ten do náročné dvoudenní soutěže nastoupil s velezkušeným spolujezdcem Jaroslavem Novákem a po výsledkově slibném konci loňské sezony se čekalo, kam se letos svými časy stále zrychlující jezdec zařadí.
Technika se napřesrok nezměnila, a tak oba borci usedli opět do Subaru Impreza WRX STi N14 třídy 3 vsetínského JT Rally Teamu. Sůbo však dostalo nový slušivý kabátek, když se hlavním Růžičkovým partnerem stala společnost Svarmetal s.r.o., čili modro-bílou kombinaci vystřídala žluto-černá.
„Rally Šumava Klatovy pro nás byla prvním závodem po téměř půlroční pauze. V pondělí před soutěží jsme absolvovali krátký test, takže jsem se alespoň kousek před ostrým startem svezl, což mi určitě pomohlo. Ovšem začátek nebyl rozhodně jednoduchý. Na úvodní RZ Činovský okruh jsme nasadili slicky, jenomže těsně před jejím startem se spustila průtrž mračen. Měl jsem obavy, abych nenechal auto už na první zkoušce, takže jsem jel hodně opatrně. Pak už to šlo lépe, postupně jsem si zvykal na mokro a jeli jsme v klidu a hlavně bez krizí a chyb, tedy až na jedno malé přetočení,“ komentoval vstup do soutěže Tomáš Růžička.
Posádka tedy šla spát na slušném 15. místě v absolutním pořadí a šestém ve třídě 3. Malé problémy se ale přeci jen vyskytly. Jaké, o tom už jezdec sám: „Problém byl jen technický, a to ve snímači otáček motoru, který nedával správné informace jednotce mezinápravového diferenciálu, takže jsme se domluvili, že ho kluci vymění v nočním servise, což se ale nepodařilo.“
Ve druhé etapě však tolik štěstí při pilotovi subaru se šestnáctkou na dveřích nestálo. „V sobotu ráno jsem tak startoval bez tohoto snímače a díky tomu tedy mezináprava nefungovala tak, jak má. První sobotní čtyři testy jsme nějak odjeli, ty byly dobré. Bylo sice hodně bláta a auto bylo velmi neklidné, ale stále jsme jeli. Pak ale přišla osudná RZ 12, kdy se auto v pravé 4 z ničeho nic postavilo na štorc, předkem jsme narazili do meze, což nás otočilo a zadkem jsme narazili znovu, ale už trochu více. Nárazem se bohužel ohnulo i zavěšení levého zadního kola, což nám vystavilo stopku. Pak jsme ještě dojeli na divácké místo do Vrbice, ale to už bylo jasné, že končíme, protože auto se řídit nedalo,“ posteskl si pilot, který stabilně zajížděl na rychlostních zkouškách časy otevírající druhou desítku absolutního pořadí.
„Chtěl bych moc poděkovat sponzorům, mechanikům a hlavně spolujezdci Jardovi Novákovi. Moc mě mrzí, že jsem nebyl schopen ho dovézt do cíle závodu, protože odváděl opět naprosto perfektní práci,“ děkuje závěrem Tomáš Růžička.
V současné době se tým JTRT chystá na další sprint Rally Lužické Hory, kde se představí jak Jaromír Tomaštík se Subaru WRC, tak Olga Lounová s Cliem a Zdeněk Pokorný se Subaru Impreza třídy 3. Tomáš Růžička se pak fanouškům představí určitě až na Rally Český Krumlov, přičemž v jednání je i start o 14 dní dříve na Kopné.
23.04.2013 10:04
Aleš Holakovský, Česká rally
Více souvisejících článků!