English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Orsák na Korsice s plnou specifikací R4

Zařazeno : ME1305, Orsák

Zdeněk Weiser, 16.05.2013 07:43
Tisknout článek
Kategorie : ME; zobrazeno : 4486x


Posádku Jaroslav Orsák – David Šmeidler čeká v pátek čtvrtý start v seriálu mistrovství Evropy na Korsice. Po odstoupení na Azorských ostrovech musí vybojovat co nejvíce bodů, aby se udržela na čele průběžné klasifikace kategorie produkčních vozů. Mitsubishi Lancer Evo 9 týmu Orsák Rallysport je přestavěn na plnou specifikaci R4.
Orsák na Korsice s plnou specifikací R4
Orsák na Korsice s plnou specifikací R4

Předcházející soutěž ME Rally Acores na Azorských ostrovech byla pro valašského jezdce první šotolinovou soutěží v kariéře. Před startem se proto pilně připravoval na nezpevněném úseku v okolí Českého Krumlova za účasti Romana Kresty. Vlastní soutěž zahájila posádka Orsák - Šmeidler absolutně nejrychlejším časem na krátkém diváckém prologu v ulicích Ponta Delgady. City show však nebyla započítávána do výsledků soutěže. Vše vycházelo až do RZ 8. Jarin vedl skupinu produkčních vozů a celkově se držel na 9. příčce.

„Svůj premiérový start na šotolině jsem si užíval. Tratě byly hodně technické a řídit na nich produkční čtyřkolku je famózní zážitek,“ říká osmadvacetiletý jezdec. „Na startu osmé vložky Sete Cidades, vedoucí kolem kráteru vyhaslé sopky, se přihnaly černé mraky a spustila průtrž mračen. Navíc byla mlha s minimální viditelností. Jednalo o nejtěžší vložku celé soutěže. Jelo se na šotolinovém povrchu smíchaným s blátem, ale jedna zatáčka byla celá pokryta pouze kluzkým blátem. Auto se svezlo, přehoupli jsme se přes mez a spadli na travnatou plošinu, ze které nebylo možné vrátit se na trať. Naše mitsubishi bylo naprosto v pořádku. Měli jsme dvě možnosti. Buď odstoupíme a počkáme na pomoc nebo zkusíme seskočit autem z prudkého srázu. Protože jsme se bez boje nechtěli vzdát, rozhodli jsme se pro druhou možnost. Manévr se nám bohužel nepodařil, zapíchli jsme se do země a poškodili příď vozu včetně chladiče. Tím pro nás závod skončil. Byla to smůla, protože do cíle zbývaly 3 km a pak hned následoval servis. Mrzí nás to dvojnásob, protože bylo zrušené Rally San Marino. Tím jsme přišli o jeden šotolinový závod, který jsme měli v plánu. Kdybychom to věděli dopředu, tak bychom absolvovali soutěž na Kanárských ostrovech. Z každé poloviny sezony se totiž počítají jen čtyři výsledky,“ vysvětluje souvislosti Orsák.

Před nadcházejícím startem na Korsice absolvovala posádka týmu Orsák Rallysport další dvoudenní testování se zaměřením na specifické zatáčkovité silnice středomořského ostrova. „Věřím, že jsme opět dobře připraveni. Čeká nás velmi technická trať a hrubý asfalt. Také tentokrát jsme požádali o radu zkušeného Romana Krestu, který na Korsice v minulosti několikrát startoval.“

Pátá soutěž mistrovství Evropy znamená pro Orsáka mnoho změn a novinek. Poprvé pojede na pneumatikách Michelin, které se používají v mistrovství světa. Existují pouze ve dvou druzích jako tvrdá směs na suchý asfalt a měkká směs na mokrou silnici. Zatím si je vyzkoušel jen při testech. Další novinkou je vůz, který mechanici přestavěli do plné specifikace R4. To znamená nejen odlehčené výplně dveří a boční okna, ale také kompletně nový podvozek.

„Jsou to v podstatě stejné úpravy, které jsme jezdili v sezoně 2011. Našim největším soupeřem v mistrovství Evropy bude pravděpodobně bývalý mistr světa Andreas Aigner, který loni Korsickou rally v rámci produkčních vozů vyhrál. Na rozdíl od něj tady startujeme poprvé. Očekáváme tvrdý souboj. Určitě nebude snadné ho porazit. Pokud na to nebudeme mít, budeme se snažit získat co největší počet evropských bodů. Našim cílem je udržet si vedení v ERC Production Cupu,“ naznačuje své ambice Jaroslav Orsák.

56. ročník obávané Tour de Corse startuje v pátek 17.5. ráno. Posádky čeká 11 měřených úseků o celkové délce 248,1 km. Všechny rychlostní zkoušky jsou na naše poměry velmi dlouhé, v průměru přes 20 kilometrů. Posádka Jaroslav Orsák – David Šmeidler dostala startovní číslo 15.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Orsák na Korsice s plnou specifikací R4

16.05.2013 07:43

Článek Zdeněk Weiser, ME

Racing-Mania.cz

Orsák krůček od titulu ve třídě 3

11.09.2012 20:57

Článek Zdeněk Weiser, Česká rally

Racing-Mania.cz

Orsák v Příbrami potvrdil titul

10.10.2012 09:11

Článek Zdeněk Weiser, Česká rally

Racing-Mania.cz

Orsák přivezl z Topoľčan první body

24.05.2011 18:02

Článek Zdeněk Weiser, Ostatní

Racing-Mania.cz

Orsák startuje v Pobaltí

25.01.2013 09:31

Článek Zdeněk Weiser, ME

Racing-Mania.cz

Orsák nadšen z technické trati v Polsku

04.08.2011 12:46

Článek Zdeněk Weiser, WRC

Racing-Mania.cz

Orsák si užil Monte především jako divák

25.01.2011 23:53

Článek Zdeněk Weiser, IRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/WRC Onboards: Mikko Hirvonen- SS17 Rally Japan 2008 onboard

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Rally Turkey 2019

WRC - Mistrovství světa, Maschl Vladislav
Rally Turkey 2019 - WRC - Mistrovství světaRally Turkey 2019 - WRC - Mistrovství světaRally Turkey 2019 - WRC - Mistrovství světa

10. South Bohemia Classic

Ostatní, Červ Jaroslav
10. South Bohemia Classic - Ostatní10. South Bohemia Classic - Ostatní10. South Bohemia Classic - Ostatní

ČMPR rally Kroměříž 2019

Česká rally, Caga Radek
ČMPR rally Kroměříž 2019 - Česká rallyČMPR rally Kroměříž 2019 - Česká rallyČMPR rally Kroměříž 2019 - Česká rally