Zařazeno : Block
Ken Block si celosvětovou popularitu vydobil hlavně svou sérií driftovacích videií Gymkhana, ke kterým ho inspirovala jízda Gigi Galliho. Následně Američan vstoupil do kolotoče MS, kde odjel celkem 23 soutěží. "Z pohledu pilota je rally jedna z nejlepších příležitostí, jak se s autem vyřádit," říká Block. "Tři dny a osm testů za den, to je slušná doba dělat si s vozem to, co vás baví. Ať už bahno ve Walesu nebo sníh ve Švédsku, líbí se mi zcela odlišná zábava."
Nazvdory nadšení vidí Block problémy dnešní rally. "Klasické rally jsou jedním z nejnáročnějších odvětví motorsportu, ale lidé těžko pochopí, jak náročné vlastně jsou. Veřejnost nevidí přípravu nebo testování. Vidí jen jak Sébastien Loeb přijede a snadno vyhraje. Pak si myslí, že to je jednoduché. Není pochyb, že rally je vrcholem motorsportu, ale bohužel je příliš složitá a drahá."
"Pak je jasné, proč je tak populární Formule 1 nebo Nascar. Jde o zábavu. A třeba rallycros je zábavný a má jasný koncept. Náklady jsou mnohem nižší nejen pro týmy, není třeba tolik lidí a místa. Jsou zde kratší soutěže a více akce. Vždy je jasné, kdo vede a vzrušení spolu se zábavou lidé milují."
Rychlejší, kratší a akčnější. To jsou doporučení Blocka pro budoucnost MS. "Sport by měl lidi zaujmout. Čím delší je soutěž, tím obtížnější je udržet zájem diváků. Neznamená to, že by se měl teď změnit formát soutěží, ale je třeba pracovat na konceptu. V MS by bylo možné odjet třeba víkendové sprinty," dodává Američan.
Zdroj: rallye-magazin.de