Zařazeno : Citroen, Loeb, Hirvonen, Sordo
Mikko Hirvonen ani Dani Sordo na výhru letos mají jen těžko. To musí uznat i zarputilý optimista. V minulosti byl tým zvyklý na vítězství, ale jen v kombinaci se Sébastienem Loebem. Francouzi se na něj moc zaměřili. S Loebem dokázal v poslední době držet krok jen Sébastien Ogier a toho Citroën pustil ke konkurenci. To se ukazuje jako velká chyba.
"Je pěkné vidět, že DS3 WRC může vyhrávat, bohužel to vypadá, že ne s každým pilotem za volantem," říká šéftechnik Xavier Mestelan-Pinon. Jeho slova potvrdil Loeb výhrou v Argentině. Zatímco Loeb vytěžil ze tří startů dvě výhry a jedno stříbro, pro Sorda s Hirvonenem je úspěchem umístění v top 3.
V souvislosti s nevalnými výsledky v letošním roce se stále více mluví o přechodu do WTCC. "V současné době se plně soustředím na WTCC projekt. Když to dopadne, bude to dobře. Pokud ne, tak uvidíme. Nepracujeme teď na žádném novém speciálu WRC," dodává Mestelan-Pinon.
Možný odchod Citroënu dělá vrásky i Volkswagenu, který by tak přišel o významného konkurenta. Proto je německý tým ochoten dělat ústupky v technických předpisech. Společně například jednali o prodloužení životnosti současných modelů WRC a také o počtů žolíků k technickým modifikacím pro rok 2014. Tyto změny by mohly na Citroën a stejně tak M-Sport působit pozitivně.
Týmový boss Yves Matton se snaží uklidnit situaci tím, že Citroën by mohl startovat v rally i ve WTCC současně: "Máme globální koncept a kromě závazku ve WTCC můžeme mít i další odvětví - rally. Místo pěti aut by jezdily třeba dvě, tři."
Zdroj: rallye-magazin.de
03.07.2013 10:45
Martin Klik, WRC
29.04.2013 13:53
Honza Froněk, WRC