Zařazeno : MS1307
Včera ve večerních hodinách se na Sardínii odjela dvojice průjezdů testu Gallura, který zjevně svědčil Latvalovi, jenž si připsal oba nejrychlejší časy. V prvním průjezdu se za něj zařadil Ogier, Hirvonen a Ostberg. Ve druhém pak Neuville, Ogier a Hirvonen. Mads Ostberg svoji snahu o návrat na pódiové příčky přehnal a šel přes střechu. Etapu tak dokončil s 10 minutovou penalizací SupeRally. Martin Prokop si bezpečně hlídal po odstoupení Ostberga sedmou příčku, jeho náskok na Kosciuszka sertvale rostl.
Obě sobotní sekce pak dosahovaly délky téměř 80 km, tedy žádná procházka růžovým sadem. Ráno zabral Hirvonen, když si chtěl podržet druhé místo před dotírajícím Neuvillem a vyhrál první RZ právě před Belgičanem a trojící pilotů VW. Hned na další zkoušce ale chyboval a jeho vůz uvázl na hraně cesty, ze které ho ani snaha diváků nevysvobodila. Nejrychlejší čas si připsal Ogier před Neuvillem a Latvalou. Na třetím testu dne byl opět nejrychlejší Ogier, Latvala se druhým časem posunul na třetí místo průběžně, Neuville si třetím časem jistil svoji pozici. Ve druhé polovině bodované desítky Evans přeskočil Kosciuszka a na deváté místo se posunul Ostberg, který překonal Kubicu a Al-Qassimiho. Závěrečná zkouška před servise přinesla jen trojitý dílčí úspěch VW v pořadí Latvala, Ogier a Mikkelsen. Opět se také měnilo pořadí na sedmém a osmém místě, když tentokrát tahal za delší provaz Kosciuszko.
Odpolední sekce začala dalším vítězným časem pro Latvalu, jen dvě desetiny ztratil Mikkelsen, který si začínal brousit zuby na čtvrtého Sorda, Neuville ztratil jen přes dvě vteřiny jeho náskok na Latvalu tak stále vypadal dostatečný. Evans opět překonal Kosciuszka. Na RZ 14 tlak na Sorda nezvládl Mikkelsen a havaroval, Martin Prokop se tak posunul již na páté místo. Předposlední RZ celé soutěže se netypicky jela jako Power Stage, bonusové body si rozdělili Ogier, Neuville a Latvala, tedy v pořadí, v jakém jsou i průběžně. Závěrečná zkouška, byť měla přes 22 kilometrů, již nic nezměnila. Ogier si tak připisuje čtvrté vítězství ze sedmi letošních podniků, pro Neuvilla je druhé místo nejlepším výsledkem dosavadní kariéry. Latvala po defektu na první zkoušce asi také třetí místo bere bez námitek. Sordo čtvrtým místem přivezl do cíle nejvýše umístěný Citroen, Martin Prokop pátým místeme zaznamenal nejlepší výsledek sezóny. Pozitivně je třeba hodnotit ale především jeho ztrátu vyjádřenou v sekundách na kilometr, protože ji již podruhé za sebou dokázal udržet pod 2 sec/km. Za Prokopem se snažil ještě finišovat Kosciuszko, Evans ale šesté místo o devět desetin vteřiny udržel. Osmý dokončil Ostberg před suverénním lídrem vítězem WRC2 Kubicou. Poslední bod získal Al-Qassimi.
Sardínie cíl: Další zářez pro Ogiera a Kubicu
V hodnocení WRC2 za vítězným Kubicou vznikla propast přes čtyři minuty, za ní pro druhé místo dojel Al-Kuwari, další dvě minuty pak ztratil Bertelli. Čtvrté místo celkové a první v produkčním poháru veze domů do Peru Fuchs, který si poradil s veteránem Kremerem. Již včera večer zradil motor Fabie Seppa Wieganda. Kubica se druhým vítězstvím v řadě velmi hlasitě přihlásil do boje o titul. A to je šotolina jeho slabším povrchem. V šampionátu dvoukolek WRC3 přišel o vítězství na poslední zkoušce Stéphane Consani, raduje se tedy Němec Riedemann, který před závěrečným testem na lídra ztrácel čtvrt minuty. Na Consaniho nakonec zbylo třetí místo za Croninem.
Rally d´Italia - Sardegna cíl:
1. Ogier S. - Ingrassia J. Volkswagen Polo R WRC 3:22:57,9
2. Neuville T. - Gilsoul N. Ford Fiesta RS WRC +1:16,8
3. Latvala J. - Anttila M. Volkswagen Polo R WRC +1:48,0
4. Sordo D. - del Barrio C. Citroen DS3 WRC +3:19,2
5. Prokop M. - Ernst M. Ford Fiesta RS WRC +8:34,1
6. Evans E. - Bernacchini G. Ford Fiesta RS WRC +11:51,8
7. Kosciuszko M. - Szczepaniak M. Ford Fiesta RS WRC +11:52,7
8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +13:21,5
9. Kubica R. - Baran M. Citroen DS3 S2000 +16:47,6
10. Al-Qassimi K. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +17:19,9
23.06.2013 14:52
Martin Prokop Official Media, WRC
21.06.2013 18:28
Radek Vojtěchovský, WRC
21.06.2013 12:23
Radek Vojtěchovský, WRC
Více souvisejících článků!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |