English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Německo po RZ 11: Rychlý Ogier i Sordo, vede Latvala.

Zařazeno : MS1309, Latvala

Jakub Fenzl, 24.08.2013 11:25
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 4171x


Dopolední část dnešní etapy čítala 76 kilometrů a celou sekci následně ukončil první průjezd kultovním rychlostním testem Arena Panzerplatte. Pořadí se dramaticky nezměnilo, ale dění na rychlostních zkouškách předznamenává velmi těsné a napínavé souboje do posledního kilometru soutěže.
Německo po RZ 11: Latvala stále ve vedení.
Německo po RZ 11: Latvala stále ve vedení.

Jako první do třetí etapy, zároveň do devátého rychlostního testu Stein & Wein, vyrazil jezdec týmu VW Latvala. Ale už od prvních kilometrů na něj tlačil jeho nejbližší pronásledovatel Thierry Neuville. Další, kdo chtěl hned po ránu zazářit nejlepším časem, byl Dani Sordo. Tato trojice na testu jela opravdu svižné tempo, a zbytku pole poodjela. Latvala v cíli zněl v celku spokojeně a soustředěně, a potvrdil časté střídání povrchů a přilnavosti na nich. Když byla zmíněná trojice v cíli, nejlepší čas zajel Dani Sordo, který byl v cíli velmi spokojený. V souboji Latvaly a Neuvilla tato zkouška vyzněla lépe pro Latvalu, ale pouze o 1 desetinu vteřiny. Mikko Hirvonen na nejrychlejšího ztratil 6 vteřin a Mads Ostberg dokonce 16 vteřin. Martin Prokop na testu zajel lepší čas než Nasser Al-Attiyah, což znamenalo jen nárůst Martinova náskoku na 6. místě průběžného hodnocení soutěže. Jako desátý v pořadí na trať vyrážel Sebastian Ogier. Splity vypovídaly o jeho útoku na Sordův čas. Ten nakonec Ogier pokořil o více než 3 vteřiny. V cíli se Ogier pousmál, že se snaží testovat na další asfaltové soutěže a najít to správné nastavení vozu. Opravdu pěkný souboj se odehrával mezi Robertem Kubicou a Elfynem Evansem v kategorii WRC2. Polák však na testu chyboval, udělal hodiny a lehce na Brita ztratil. Evans s Fiestou R5 se tak dostal do průběžného vedení WRC2. Posun pořadím WRC2 zaznamenal i Haydon Paddon s Fabii S2000, když přeskočil Seppa Wieganda se stejným vozem. Pěkný výsledek si na této zkoušce připsal Martin Koči, když s Fordem Fiesta R2 zajel druhý čas mezi účastníky JWRC.

Německo po RZ 11: Latvala stále ve vedení.
Německo po RZ 11: Latvala stále ve vedení.

RZ10 Peterberg se stala kořistí Daniho Sorda, který se zdál být při chuti. Latvala ztratil 2 desetiny vteřiny na Sorda, ale náskok na Neuvilla stále navyšoval. Jezdec Fordu byl ve stopce s časem spokojený, ale přiznal, že zachytit Latvalovo tempo je dost těžké. Mikko Hirvonen s Citroenem udělal na testu menší chybu, vyjel do pole mimo trať a nechal tam nějaký čas. To znamenalo, že na testu si jeho skalp připsal i náš Martin Prokop. Martin sice nebyl spokojený s rytmem na zkoušce, ale zdůraznil, že nejdůležitější je soustředit se na následující rychlostku. Ogier jel opět rychle, ale na vítězství v testu to nestačilo. I na této zkoušce opět velmi pěkně bojovali účastníci WRC2. Robert Kubica vrátil Evansovi porážku z předchozí rychlostky a vrátil se tak do vedení WRC2 s náskokem 3,6 vteřin. Evanse překonali i oba jezdci s Fabii S2000, jak Paddon, tak Wiegand. Wiegand, ale na Paddona ztratil 1,3 vteřin v testu a jeho ztráta na bronz ve WRC2 se opět rozrostla.

Německo po RZ 11: Latvala stále ve vedení.
Německo po RZ 11: Latvala stále ve vedení.

Arena Panzerplatte 1. Jedenáctý rychlostní test, který je známý díky svým betonovým kvádrům podél trati. Ty už vytrestaly nejednu posádku, stačí vzpomenout na nehodu Pettera Solberga z roku 2004. Z Petterova Subaru tehdy moc nezbylo. Posádky si hrozbu na testu uvědomují, nejen kvůli „hinkelsteinům“, ale taky kvůli hrozbě defektu, který by na 41 kilometrech znamenal velkou ztrátu. Už od začátku nejlepších průběžných mezičasů dosahoval Jari-Matti Latvala. V cíli však Latvala měl poškozené auto, přesněji pravou část, a jak přiznal, v lesní sekci Jari-Matti chyboval, sklouzl se mimo trať a trefil onen pověstný betonový kvádr. Stalo se tak u konce testu, ale i tak jej to stálo nějaký čas. Thierry v cíli přiznal opatrnost, ale také zmínil, že Latvala měl velké štěstí. Latvalův čas však Neuville nepřekonal. Naopak Finovy chyby využil Dani Sordo, když zajel o 1,8 vteřin rychlejší čas. Pro Sorda to znamenalo stažení ztráty v celkovém pořadí a přiblížení se Neuvillovi na pouhých 9 vteřin. Na trati zůstal stát Nasser Al-Attiyah, který opravoval auto přímo na trati, což pro našeho Martina Prokopa znamenalo odpadnutí nejbližšího pronásledovatele. Skvělý čas opět zajel Seb Ogier, který čas Daniho Sorda překonal o 6,2 vteřiny a zkoušku s přehledem ovládl. O každou desetinku se na trati přetahovali Robert Kubica s Elfynem Evansem. Evans byl nakonec rychlejší o 2,2 vteřiny a stáhl tak ztrátu na vedení WRC2. Wiegand se snažil stáhnout Haydona Paddona, což se nepovedlo, protože Novozélanďan byl rychlejší a pokračuje tak ve skvělé stíhací jízdě. Kubica, Evans, Wiegand i Paddon jsou už v TOP 10 celkového hodnocení soutěže.

Foto z twitteru: Následky Latvalova zaváhání.
Foto z twitteru: Následky Latvalova zaváhání.

Výsledky ADAC Rallye Deutschland 2013 po RZ 11:
1. Latvala J. / Anttila M. VW Polo R WRC
2. Neuville T. / Gilsoul N. Ford Fiesta RS WRC +14,8
3. Sordo D. / Barrio C. Citroen DS3 WRC +23,8
4. Hirvonen M. / Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +1:16,7
5. Ostberg M. / Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:00,8
6. Prokop M. / Ernst M. Ford Fiesta RS WRC +5:33,6
7. Kubica R. / Baran M. Citroen DS3 RRC +7:09,3
8. Evans E. / Barritt D. Ford Fiesta R5 +7:10,7
9. Paddon H. / Kennard J. Škoda Fabia S2000 +9:29,2
10. Wiegand S. / Christian F. Škoda Fabia S2000 +9:38,8

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Německo po RZ3: Ogier chybuje!

Německo po RZ3: Ogier chybuje!

23.08.2013 11:48

Seriál Jakub Fenzl, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Test Jari-Matti Latvaly

/ Další video...