English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

LB Trans Racing před vrcholem sezony

Zařazeno : ME1308, Daňhelová

Jiří Dokulil, 29.08.2013 13:59
Tisknout článek
Kategorie : ME; zobrazeno : 4448x


Červenec v letošním programu LB Trans Racing Teamu nepatřil mezi nejúspěšnější měsíce. Po lehké havárii Luboše Brtníčka na Bohemii následovala morová rána v Kostelci, kde kvůli technickým závadám nedojel do cíle žádný z týmových vozů.
LB Trans Racing před vrcholem sezony
LB Trans Racing před vrcholem sezony

Následující sprint v Pačejově proto jihomoravská stáj raději vynechala a soustředila se na vrchol sezony, kterým pro ni bude nadcházející Barum Czech Rally Zlín.

Vraťme se ale ještě na chvíli do okolí Kostelce nad Orlicí. Jan Lunga sice tuto soutěž neměl ve svém původním plánu, vedení týmu však rozhodlo, že by byla škoda zahodit slušně rozjetý sprintový seriál a připravilo pro něj nejstarší z trojice týmových vozů. Clio, se kterým loni Lubomír Brtníček vybojoval třetí místo ve třídě SA2 na vyškovské rally, je moderním exemplářům třídy 8 technicky vzdálené. Na kosteleckých tratích však dokazovalo nemožné a snad i díky tomu, že tamní rychlostní zkoušky každoročně přejí soutěžácké odvaze, se Jan Lunga a jeho obvyklý parťák Ondřej Koubek po druhém testu dostali do vedení své třídy, kde vydrželi po většinu závodu. „Do soutěže jsme se rozhodli vstoupit od začátku naplno, jelikož naše auto mělo proti největším soupeřům menší výkonový deficit. To se nám dařilo, snad i kvůli dobře napsanému rozpisu, který nám tentokrát velmi seděl. Jelo se nám, i přes příšerné horko v autě, velmi dobře a pořád na limitu. Po následujícím servisu jsme byli odhodláni pokračovat ve stejném tempu, před cílem 5. RZ ale náš motor začal ztrácet výkon,“ vzpomíná 22letý pilot. Rozhodující okamžik bohužel přinesl přejezd na předposlední rychlostní zkoušku. Vůz nepřestával stávkovat, motor zcela ztratil výkon, a když nešel nastartovat, museli Lunga s Koubkem nadějně rozjetou rally z první pozice opustit.

V té chvíli už byli mimo hru i další týmoví reprezentanti. Po boku Vlastimila Daňhela usedl poprvé zkušený spolujezdec Jaroslav Zlámal, který během své kariéry navigoval pestré spektrum soutěžáků od pilotů historických vozů až po týmového šéfa Lubomíra Brtníčka. Čtvrté místo ve třídě po 1. RZ bylo nadějným začátkem, hned na dvojce ale přišla porucha motoru a Vlastimil Daňhel mohl zapomenout nejen na mistrovské body, ale i na plánovaný start za dva týdny v Pačejově.

Po kosteleckém waterloo měl LB Trans Racing jeden měsíc na důkladnou přípravu techniky před Barum rally. Dnes již můžeme konstatovat, že cíl byl splněn na jedničku a vyškovský tým přijede do Zlína v historicky nejsilnějším složení. Se startovním číslem 70 odstartuje vedoucí jezdkyně třídy 8 v MMČR Martina Daňhelová, vedle které (na „velké“ soutěži poprvé) usedne její parťačka z Alfa Ladies Teamu Karolína Jugasová. Pět minut za létajícími děvčaty se vrhne do boje dvojice dravých hochů Jan Lunga – Ondřej Koubek, kteří se poprvé od krkonošské rally vrátí do „svého“ osvědčeného žlutého renaultu. S devadesát jedničkou na dveřích pak bude obě posádky jistit ze zadu Lubomír Brtníček, poprvé startující se zkušenou spolujezdkyní Klárou Šillerovou.

Generálku před odjezdem na Barum rally obstaral týmový test, který se v úterý uskutečnil na osvědčeném úseku u Radslavic, známém z vyškovské rally. Do míst, kde po přechodu z autokrosu piloval formu Tomáš Hrdinka a kde před více než deseti lety poprvé proháněl čerstvě přivezený Seat Cordoba WRC Evo III Emil Triner, se přijeli rozhýbat Jan Lunga a Martina Daňhelová, a jak tomu u nezávazných testování bývá, předvedli přihlížejícím hned několik akčních momentů. Do lepšího se zpravidla lépe přesedá, a tak se Honzovi Lungovi rychle podařilo oživit návyky z vozu, se kterým strávil první polovinu letošní sezony. Trochu horší pocity ze začátku zažívala Martina Daňhelová, jejíž návyky z „holčičí“ alfy svéhlavé clio dlouho odmítalo. Až v jednu chvíli létaly jiskry i GoPro kamery… Vše se ale odehrávalo na trati v otevřené krajině, bez stromů, a tak žádný z divokých momentů nebyl krizovkou v pravém smyslu slova.

S prvními odpoledními kapkami deště bylo testování ukončeno a soutěžní dvojice se rozjely do Zlína – na výdej itinerářů. První příležitostí, jak Martinu s Karolínou, Honzu s Ondrou a Luboše s Klárou vidět v akci, bude páteční městská rychlostní zkouška v ulicích Zlína, která startuje ve 21:15 hod. Neváhejte a přijeďte posádky LB Trans Racing Teamu podpořit k trati, nebo alespoň navštivte servisní zázemí, kde pro Vás tým připravil nové podpisové karty.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

LB Trans Racing před vrcholem sezony

LB Trans Racing před vrcholem sezony

29.08.2013 13:59

Článek Jiří Dokulil, ME

Dobojováno!

Dobojováno!

25.10.2013 19:37

Článek TOP Media, Česká rally

Když je zklamání silnější…

Když je zklamání silnější…

09.04.2015 12:44

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Problémy na testech Hyundaie [+2x VIDEO]

/ Další video...