Zařazeno : MS1311, Prokop
Slabým článkem se tentokrát ukázalo být zavěšení na přední nápravě, které vypovědělo službu během šestnácté z celkového počtu dvaceti rychlostních zkoušek.
Své postřehy ze závodního víkendu v Alsasku sděluje Martin Prokop: „Do sobotní etapy jsme vstupovali z desátého místa a po trochu protrápeném dopoledni jsme udělali zásadní změny v nastavení auta, které nám rázem přinesly velmi dobré časy na dosah od továrních jezdců před námi. Přesto, že nebylo bezprostředně s kým jet a odstupy od míst před námi nebyly těsné, je toto pro nás velice důležitý moment a zjištění, že naše francouzská anabáze za něco stála. Dokázali jsme najít výborné nastavení auta pro náročné podmínky mokra na asfaltu, což jsou podmínky, které jsme zatím nikdy v testu během dvou let neměli. Nyní víme, kam to posouvat dál a mě osobně sobotní odpoledne namotivovalo do dalších soutěží. Tyto klíčové informace nám z M-Sportu nikdy nikdo nesdělí, nikdy se nedozvíme, co a jak má nastaveno třeba Neuville. Je to taková naše soukromá válka ve stylu „udělej si sám“. Asfaltu se moc nejezdí a tak každý nový poznatek a data přímo ze závodu jsou pro nás klíčová. Neděle byla od samého začátku šílená, nejen počasím, ale třeba auto nám od rána naznačovalo, že se „kocábka potápí“, když nám do něj začalo náhle téct a komplet se nám zamlžil okna, takže první ranní erzetu jsme skoro celou „prodali“. Na městském testu, RZ 17, nám potom při ostrém dobrzdění před retardérem vypovědělo službu zavěšení přední nápravy, což znamenalo definitivní konec v závodě. Chtěl bych poděkovat našim fanouškům za podporu, jak on-line, tak přímo podél trati. V Katalánsku a Walesu se zase uvidíme na cílové rampě!“
Manažer Quirin Müller: „Škoda předčasného konce. Opraveno vše bylo sice za pár minut, ale sami bez pomoci mechaniků kluci nic nezmohli. Usuzujeme, že by se mohlo jednat o únavu materiálu, protože za celou soutěž zavěšení nedostalo žádný extrémní náraz, natož pak před poruchou samotnou. Jediné štěstí v neštěstí je to, že k závadě nedošlo na jiném místě trati a ve vysoké rychlosti, což by mělo za následek nekontrolovatelný výlet z trati a možné větší poškození auta. Stalo se vlastně to samé jako minulý rok ve Španělsku, to se ale kluci poroučeli daleko mimo trať. Je to pro celý tým sice celkem frustrující, že po celém náročném týdnu tady ve Francii končíme takto, ale progres, který jsme udělali v set-upu auta pro nás zásadně vylepšuje na první pohled nešťastný výsledek. Musím však připustit, že v této chvíli pro příští rok zvažujeme odložit účast na pro nás zakleté francouzské rallye na úkor nějakého zámořského podniku.“
V pořadí jezdců šampionátu WRC nyní Martin Prokop figuruje na devátém místě a stejná příčka patří i Michalu Ernstovi mezi spolujezdci. V bodování týmů je Jipocar Czech National Team na šestém místě.
Dalším podnikem MS v rally je katalánská Rally de Espana, která se uskuteční poslední říjnový víkend v okolí přímořského Salou.
Aktuální zpravodajství je možné sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop Official“ a Twitteru @ProkopOfficial
05.10.2013 10:47
Martin Prokop Official Media, WRC
05.03.2010 01:27
BPA sport marketing, WRC
21.05.2016 07:51
Martin Prokop Official Media, WRC