Zařazeno : Sprint1308, Kořístka
Nejdůležitějším krokem k vytouženému pódiovému umístění v kategorii produkčních vozů byla Rally Jeseníky. Navzdory pomalejšímu rozjezdu Kořístka zvítězil s téměř půlminutovým náskokem a zajel nejlepší letošní výsledek. „Ráno nebylo ideální počasí, bylo mokro a začali jsme tradičně opatrně,“ vzpomíná na předposlední soutěž seriálu sedmadvacetiletý jezdec. „Stejně jako ostatní jsme laborovali s pneumatikami, ale volba obutí nám pokaždé vyšla. Postupně jsme se začali rozjíždět a při druhých průjezdech jsme postupně svoji ztrátu stahovali. Před závěrečnou rychlostní zkouškou jsme už vedli, ale na Pešla jsme měli náskok pouhé dvě desetiny sekundy. Oba jsme jeli finálovou vložku naplno. Zatímco Pešl v retardéru chyboval, my jsme zvítězili.“
Na Rally Vsetín nestartoval Polák Malyszczycki a posádce Kořístka – Drozd stačilo nasbírat pár bodů, aby postoupila na druhou příčku. Závěrečná soutěž rallysprintového seriálu je však pro valašské posádky zároveň prestižní záležitostí. „Vsetín je naší domácí soutěží a tak jsme chtěli dosáhnut na stupně vítězů. Při obou předchozích startech jsme tady ztratili dobré umístění vinou defektů pneumatik a tak jsme si letos chtěli bilanci vylepšit,“ vysvětloval Kořístka. „Ráno jsme začali až moc opatrně a špička nám ujela. Na druhou rundu jsme obuli na přední nápravu tvrdší gumy a risk se nám vyplatil, protože jsme se na Semetíně zlepšili o 12 vteřin. Celou soutěž jsme neměli žádnou krizovku, vše probíhalo podle plánu. Hlídali jsme si jen Firlu, který nás teoreticky mohl v konečných výsledcích ještě přeskočit.“
„Poděkování patří všem fanouškům, našim rodinám a pochopitelně sponzorům, kteří nás celý rok podporovali. Hlavní poděkování si zaslouží celý tým Orsák Rallysport a především Jarek Orsák, který nám předával svoje drahocenné rady a pomáhal nám s nastavením auta. Jarin mi říkal, že od začátku sezony věděl, že máme šanci umístit se na stupních vítězů. Celý rok dělal všechno, aby se nám to podařilo, a určitě je s naším výsledkem spokojený. Pochvaloval si i naši vzájemnou spolupráci.“
„Pokud se nám podaří získat dostatek financí, rádi bychom příští rok zase startovali za tým Orsák Rallysport. Kvůli našemu časovému vytížení chceme zůstat u rallyspritového seriálu. V úvahu přichází opět Lancer Evo 9 skupiny N nebo specifikace R4, kterou jsem si vyzkoušel v Chorvatsku,“ naznačuje plány na následující sezonu loňský rallysprintový mistr dvoukolek.
Mistrovství ČR ve Sprintrally 2013 - třída 3 :
1. Jakeš 136 bodů, 2. Kořístka 100, 3. Malyszczycki 86, 4. Pešl 85, 5. Firla 84
13.03.2013 11:49
Miroslav Vebr, Česká rally