Zařazeno : MS1312, Paddon
Šestadvacetiletý trojnásobný mistr Nového Zélandu by se rád posunul k obsáhlejšímu programu s vozem WRC a doufal, že ve Španělsku v plné míře předvede za volantem Fiesty RS WRC svůj talent potenciálním zaměstnavatelům. Do cíle dorazil jako osmý, ale většinu soutěže se potýkal se správným nastavením, protože před soutěží absolvoval jen velmi krátký test na asfaltu a na šotolině se prakticky nesvezl.
Po asfaltové části Rally Catalunya Paddon řekl: "Určitě si to užíváme, ale bohužel nejedeme tak, jak bychom rádi. Trpíme nedotáčivostí auta a nejsme schopni udržet rychlost v zatáčkách. Průběžně se učíme, jak nastavením získat z auta to nejlepší."
Novozélanďanovi je pochopitelně bližší šotolina, ale i tak popisoval závěrečný den jako zkoušení. "Přesun na můj oblíbený šotolinový povrch znamenal, že jsem doufal ve vyšší konkurenceschopnost. Protože jsme ve WRC na šotolině nikdy neseděli, byl to velký úkol. Ale po pravdě, příšli jsme na to v první zatáčce první zkoušky. Ford je fantastické auto, skutečně zábavné. Na asfaltu je to naprosto jiné, než cokoliv, co jsem řídil předtím. Díky zavěšení se auto stále někam hrne a je těžké vybudovat si potřebnou sebedůvěru a pobrý pocit ve voze. Na asfaltu jsme se posunuli od ztráty 1,5 vteřiny na kilometr k šesti desetinám a na šotolině od 2,6 vteřiny k 1,1 a přesně víme, kde jsme ten čas ztráceli. Ten bychem smazali, pokud bychom ve voze měli více času při testování."
Ohledně budoucnosti Paddon nemá nic jisté: "Stále je před námi dlouhá cesta a v tuhle chvíli je nejasné, co bude náš další krok. Určitě ale chceme být příští rok ve WRC, tato zkušenost nás utvrdila v tom, že pokud máme být konkurenceschopní, potřebujeme více času v autě. Nyní musíme pokračovat v tvrdé práci, vyhodnotit tuto soutěže a vzít si z ní to nejlepší."
Zdroj: wrc.com