Zařazeno : Renault
V roce 2006 byl představen Renault Clio R3 s atmosférickým dvoulitrem a postupně vytvořil významný milník v rallyových aktivitách Renault Sportu. Vůz, který nabídl podobné výkony jako Super 1600 za polovinu jeho nákladů získal stovky vítězství a mnoho titulů. Za vše hovoří prodej celkem 373 kitů pro stavbu prvního soutěžního vozu podle regulí R3. V posledních letech byl ale dominantní silou ve třídě R3 přeplňovaný Citroen DS3.
Nové Clio R3T bude k dispozici v půli příštího roku
Nové soutěžní Clio, které doplní současné portfolio Renaultu Twingo R.S. R1, Twingo R.S. R2 Evo a Mégane R.S. N4, vychází ze sériového modelu Clio R.S. 200 EDC a disponuje přeplňovaným motorem o zdvihovém objemu 1618 ccm, pochopitelně adaptovaným pro soutěžní potřeby. Kit nadále obsahuje šestistupňovou sekvenční převodovku s volitelným řazením pod volantem pro asfaltovou specifikaci. Renault Sport sází na osvědčené dodavatele, převodovka je od Sadevu, tlumiče dodá Sachs, brzdy PFC a Cosworth elektroniku.
Nové Clio R3T bude k dispozici v půli příštího roku
"S novým Cliem R3T máme cíl nabídnout výkonný, konkurenceschopný vůz přizpůsobitelný pro jakýkoliv povrch s náklady nižšími, než jeho předchůdce," říká Arnaud Boulanger, ředitel motorsportu Renault Sport Technologies. "Úspěch prvního Clia R3 povzbuzoval naši víru, že tento vzorec naplňuje očekávání našich zákazníků. Tato třída nabídla Renault Sportu příležitost najít své pevné základy a prosadit se na mnoha trzích a to i mimoevropských. První testy byly slibné a byl připraven další harmonogram testů, který povede k homologaci kitu. S využitím několika jezdců čeká nové Clio R.S. R3T více než deset týdnů testů na všech površích."
Zdroj a foto: Renault Sport
03.11.2010 12:54
Honza Froněk, Ostatní
04.10.2010 10:45
Honza Froněk, Ostatní