Citroën Racing se v roce 2014 chystá prožít 306 intenzivních dnů se dvěma mistrovstvími světa a celkem 25 závody od zahajovacího výstřelu WRC 14. ledna v Monte Carlo po zamávání šachovnicové vlajky v cíli posledního závodu WTCC 16. listopadu v Macau.
„Pustili jsme se do výzvy, která má nejen sportovní, ale i technický a logistický charakter. Celý tým prokázal v přípravě na nadcházející sezónu velké nadšení a kreativitu,“ potvrdil Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing. „Považujeme tento dvojitý program za velkou šanci. I přes složité ekonomické podmínky, kterým čelí automobilový průmysl, nám důvěra vedení PSA a podpora našich partnerů umožnila zrealizovat úspěšně naše plány. Chystáme se do více zemí po celém světě a budeme mít o to více příležitostí podpořit Citroën a předvést Kreativní technologii. V obou mistrovstvích však nezačínáme od nuly. Díky svým zkušenostem v rallye a snaze FIA o stabilitu předpisů se do WRC můžeme pustit relativně v klidu. V týmu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team nás budou zastupovat posádky Kris Meeke / Paul Nagle a Mads Ostberg / Jonas Andersson. Naším cílem je podporovat je v postupu soutěží tak, aby byli v některých závodech schopni bojovat o vítězství. V několika kolech WRC se objeví i posádka Khalid Al Qassimi / Chris Patterson, ale jejich hlavním cílem bude mistrovství v rallye Středního východu. Velmi motivující úkol nás čeká také ve WTCC, kde se ale musíme naučit vše od píky. Myslíme, že jsme odvedli dobrou práci na voze Citroën C-Elysée WTCC, i když nemáme žádné reálné srovnání, vzhledem k tomu, že předpisy jsou nové pro všechny účastníky. Názor Yvana Mullera, podle kterého jsme vůz dobře připravili, nás povzbudil, pokud jde o směr, kterým jsme se vydali. Nemůžeme se dočkat, až vyrazíme proti našim soupeřům na trati, abychom si jeho hodnocení potvrdili! S velkou radostí potvrzujeme třetího pilota, který bude vedle Yvana a Sébastiena Loeba i José-Maria López. "
Foto: Citroen
MISTROVSTVÍ SVĚTA FIA CESTOVNÍCH VOZŮ (WTCC)Citroën Racing odpočítává den po dni a týden po týdnu hodiny do úvodního kola mistrovství světa cestovních vozů, které je naplánováno na 5.–6. dubna 2014 v Marrákeši . Tým má za sebou od 19. července, kdy svou účast na šampionátu oficiálně oznámil, dlouhou cestu! Brzy poté, co byly dokončeny CAD výkresy vozu Citroën C-Elysée WTCC, vydal se vůz na první testovací jízdy na trati. Poté pokračoval jeho vývoj, vedený dvojím cílem: získat rychlý a současně spolehlivý vůz
Prvním potvrzeným jezdcem týmu byl Sébastien Loeb, který je ústřední osobou projektu od jeho založení. Jde bezesporu o největší výzvu, kterou kdy tento 39letý devítinásobný mistr světa v rallye ve své kariéře přijal. Se skromností začátečníka začal od nuly, ve snaze dozvědět se, jak funguje závodní kategorie, která je zásadně odlišná od té, ve které vynikal! Pro dosažení svého cíle se tento rodák z Alsaska zúčastnil závodů na různých tratích a zejména vyhrál několik závodů v GT.
Jedním z hlavních trumfů tohoto nového dobrodružství je pro Citroën Racing Yvan Muller, který je pro Sébastiena Loeba učitelem i soupeřem. Tento „druhý Alsasan“ začínal na monopostech, poté se ukázal jako bezkonkurenční jezdec na ledě, ale je především jedním z nejzkušenějších pilotů cestovních vozů na světě, který má v této kategorii za sebou už dvacet sezón! V roce 2013 vyhrál svůj čtvrtý titul mistra světa a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii WTCC. A zcela jistě ještě neskončil!
Třetím jezdcem týmu Citroën Racing bude vedle obou Francouzů José-Maria López. Tento argentinský pilot přezdívaný „Pechito“ se po impozantní kariéře v monopostech dostal před brány Formule 1, načež se rychle přeorientoval na GT a na cestovní vozy. Závodil ve velmi populárním mistrovství TC2000, v letech 2008, 2009 a 2012 vyhrál argentinský národní šampionát (SUPER TC). Jeho zkušenosti z WTCC se omezují na účast na okruhu Termas de Rio Hondo v roce 2013. Svým vítězstvím ve druhém závodě však způsobil velkou senzaci!
Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing prohlásil:
„Po deseti letech strávených na vrcholu WRC jsme nadšeni, že budeme psát novou kapitolu společné historie se Sébastienem Loebem. Vybrali jsme si WTCC, protože je to disciplína nabízející nízké náklady, kalendář závodů, které se konají po celém světě, a velké mediální pokrytí. Stejně jako v případě rallye-raid a WRC jsme se i tentokrát snažili zajistit pro náš tým ty nejlepší piloty. Jednou z hnacích sil našeho úsilí je Yvan Miller, který se velkou měrou zapojil do vývoje vozu. Vysoká očekávání ale máme také od José-Maria Lópeze, který se ukázal od prvních testovacích jízd za volantem C-Elysée WTCC velmi slibný…“SÉBASTIEN LOEB (FRA)
Nar. 26. února 1974
9× mistr světa v rallye (2004 – 2012)
Starty ve WTCC: 0
YVAN MULLER (FRA)
Nar. 16. srpna 1969
10× vítěz seriálu Trophée Andros
Starty ve WTCC: 182
Vítězství ve WTCC: 37
4× mistr světa turistických vozů (2008, 2010, 2011 a 2013)
JOSÉ-MARÍA LÓPEZ (ARG)
Nar. 26. dubna 1983
Starty ve WTCC: 2
Vítězství ve WTCC: 1
Nejlepší umístění ve WTCC: 15. místo v roce 2013
Citroën Racing 2014: Od Monaca po Macao
MISTROVSTVÍ SVĚTA FIA V RALLYE (WRC)Citroën Racing je s 93 vítězstvími a 8 tituly v Poháru konstruktérů nejúspěšnějším týmem mezi současnými účastníky WRC. Tato impozantní tažení pokračuje i v roce 2014, kdy Citroën Total vstoupí do týmu Abu Dhabi World Rally Team.
Citroën DS3 WRC, který se poprvé představil v roce 2011, kdy byla zavedena nová pravidla, vstupuje už do své čtvrté závodní sezóny. Vůz letos zvítězil ve třech rallye – Rallye Monte Carlo, Rallye Argentina a Rallye Německo – a je tedy stále velmi rychlý na všech površích, a to i v konkurenci novějších modelů.
Velké změny pro rok 2014 se týkají nominovaných týmů, které mají získat body v Poháru konstruktérů. Kris Meeke se již závodů v loňském roce ve voze DS3 WRC dvakrát zúčastnil a nyní se připravuje svou první plnou sezonu v mistrovství světa. Tento 34letý Severoirčan je součástí týmu Citroën Racing již dlouho, protože už v roce 2005 a 2006 se účastnil J-WRC ve voze C2 Super 1600. Kris, který v roce 2009 zvítězil v sérii IRC, absolvoval pouze zhruba deset závodů WRC, ale je velmi motivovaný, aby této příležitosti DPH = DHLco nejlépe využil.
Mads Ostberg se WRC zúčastňuje pravidelně už 19 let a je tedy paradoxně mnohem zkušenější než jeho nový týmový kolega. Tento norský pilot má za sebou ve 26 letech již 65 startů, šestkrát stál na stupních vítězů a jednou i na místě nejvyšším (Portugalsko 2012). Ve své čtvrté plné sezóně se Mads rozhodl vyzvat sám sebe a spojil se s týmem, který se v minulosti často snažil porazit! Přirozeně agresivní pilot Mads Ostberg hodlá spojit svou rychlost s know-how týmu Citroën Racing a znovu se pokusí ochutnat pocit vítězství.
Některých vybraných soutěží se zúčastní i Khalid Al Qassimi, který má za sebou starty převážně na mistrovství Blízkého východu v Citroënu DS3 RRC. Pilot z Abu Dhabi se zúčastní rallye ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a Španělsku.
Šéf týmu Citroën Racing
Yves Matton:
„Jsme rádi, že můžeme díky podpoře našich partnerů, zejména Total a Abu Dhabi Racing, pokračovat v zapojení týmu Citroën Racing do WRC. Tým má know-how a zkušenosti, díky nimž by se naše posádky měly dostat mezi přední piloty šampionátu. Kris a Mads se budou oba muset učit, každý v jiné oblasti. Naším cílem je pomoci jim dosáhnout úrovně, kdy budou moci do soutěží zasáhnout a vyhrávat."KRIS MEEKE (IRL)
Nar. 23. července juillet 1979
Spolujezdec: Paul Nagle (IRL)
První rallye WRC: Velká Británie 2002
Starty ve WRC: 40
Nejlepší umístění ve WRC: 11. místo vroce 2011
MADS ØSTBERG (NOR)
Nar. 11. října 1987
Spolujezdec: Jonas Andersson (SWE)
První rallye WRC: Švédsko 2006
Starty ve WRC: 65
Nejlepší umístění ve WRC: 4. místo v roce 2012
KHALID AL QASSIMI (UAE)
Nar. 18. února 1972
Spolujezdec: Chris Patterson (GBR)
První rallye WRC: Akropole 2004
Starty ve WRC: 52
Nejlepší umístění ve WRC: 12. místo v roce 2009 a 2010
ZÁVODY PRO ZÁKAZNÍKYCitroën Racing nabízí komplexní program rallye soutěží pro zákazníky, od jednodušších, kde soutěží vozy DS3 R1, po obtížnější s vozy DS3 WRC. Na národní úrovni jde o Citroën Racing Trophy (DS3 R3) a Junior Citroën Racing Trophy (DS3 R1), které jsou otevřené všem pilotům a které pomáhají hledat talentované mladé řidiče. V roce 2014 se bude v sedmi evropských zemí konat národní kolo. Na Středním východě se pět pilotů z Emirátů, které vyberou týmy Citroën Racing a Abu Dhabi Racing, účastní programu závodů s vozy DS3 R3S .
O úroveň výš proběhne během šesti kol WRC3 série Citroën Top Driver, v níž se nejlepší mladí talentovaní řidiči pokusí za volantem svých vozů DS3 R3S vyhrát šanci soutěžit následující sezónu ve WRC2 s vozem Citroën DS3 R5.
Z uvedeného programu Citroën Racing budou v roce 2014 těžit především dva piloti: vítěz soutěže Junior Citroën Racing Trophy Frédéric Hauswald se zúčastní Citroën Racing Trophy ve voze DS3 R3, který byl připraven ve škole Lycée Polyvalent Henri Laurens v Saint-Vallier. Sébastien Chardonnet, vítěz letošní soutěže Citroën Top Driver, se zúčastní šesti kol WRC2 šampionátu ve voze DS3 R5.
CITROËN DS3 CABRIO RACINGOddanost Citroënu vůči motoristickému sportu se odráží také v produktech, jako je individuálně číslovaná limitovaná edice Citroën DS3 Cabrio Racing.
Tento model, který se přímo inspiroval od konceptu představeného na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu a na frankfurtském autosalonu, v sobě spojuje všechny přednosti vozu Citroën DS3 Racing s radostí jízdy s otevřenou střechou, kterou nabízí DS3 Cabrio. Jde o promyšlenou kombinaci, architektura vozu Citroën DS3 Cabrio byla zoptimalizována (pouze o 25 kg více než ve verzi sedan), a vůz se tak může pochlubit citlivým a rychle reagujícím řízením.
Model, zachovávající stejné charakteristické stylové prvky jako má Citroën DS3 Cabrio, přichází ale také s výrazně závodními prvky, jako je například chromová dvojitá koncovka výfuku a karbonová úprava celé řady dílů karoserie (větrák, polovyztužená lišta předního nárazník, prahová lišta, rozšířené blatníky atd.).
Speciální úpravou prošla i kabina. Na liště palubní desky a na mnoha interiérových prvcích, jako je středová část přístrojové desky se objevuje exkluzivní matný odstín karoserie šedá Moondust. Ozdobná lišta volantu a kryt sdruženého přístroje nabízejí karbonovou úpravu. Na přístrojové desce se objevuje červený odstín Crimson používaný na vertikální liště dveří. Exkluzivní charakter Citroën DS3 Racing Cabrio podkresluje i podpis Citroën Racing na opěrce hlavy u předních sedadel a na číslované identifikační destičce na spodní straně řadicí páky.
Pro Citroën DS3 Cabrio Racing je velice důležitá výkonnost. Jeho motor o objemu 1,6 l s výkonem 207 k, který vznikl v dílnách týmu Citroën Racing, využívá bohaté zkušenosti týmu, jenž osmkrát zvítězil v mistrovství světa v rallye.