Jubilejní desátý ročník mezinárodní rakouské soutěže Herbst Rallye Leiben otevřel závěrečnou fázi kalendáře seriálu Austrian Rallye Challenge a přivítal na svém startu více než sedm desítek soutěžních posádek.
Jednou z dvojic, kterou start na nádherném Leibenu zlákal, byla i rakouská posádka s českými licencemi Eddy Schlager – Richard Wächter, jezdící s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI ve třídě A8. Ačkoliv jsou oba Rakušané, ve své rodné zemi závodí jen příležitostně, a tak je zajímalo, jak si povedou v nelehké konkurenci domácích pilotů. Sice nezklamali, do cíle své oblíbené rally se však kvůli technické závadě nedostali.
Sobotnímu startu předcházelo o pátečním večeru slavnostní zahájení soutěže, doplněné setkáním jezdců, které bylo situované do zajímavých prostor zámku Leiben. Za přátelské atmosféry byl k mikrofonu pozván i Eddy Schlager, který společně s pravidelným účastníkem této soutěže Maďarem Jánosem Locherem (známe jej ze startů v Tišnově i ve Vyškově) a tajemníkem tišnovské i vyškovské rally Janem Olejníčkem dostal příležitost pozdravit své kolegy a zároveň je pozvat na příští ročník Eurostroj rally, která bude opět součástí Austrian Rallye Challenge. Prezentovala se celá řada jezdců i pořadatelů, v jedné místnosti se objevilo mnoho významných osobností rakouského rally sportu a předstartovní atmosféra byla výborná. Škoda jen, že nejsou podobné akce tradicí i u nás…
Na velmi technických a náročných tratích v kopcích podél Dunaje bylo naplánováno osm rychlostních zkoušek o celkové délce 140 km. Na účastníky ale v žádném případě nečekala procházka růžovým sadem. Náročná trať velmi brzy značně zredukovala startovní pole a aby toho nebylo málo, do závěrečných dvou sekcí byla pořadateli zařazena 34kilometrová polokruhová rychlostní zkouška Maria Laach, která je již tradičním inventářem této soutěže a zároveň i trhací zkouškou pro všechny zúčastněné.
Nejlépe vstoupil do soutěže okruhový pilot Richard Lietz s lancerem páté evoluce, který všem svým značkovým kolegům na úvodním testu nadělil více než vteřinu na kilometr a s jistotou se usadil na čele výsledkové listiny. Druhý však nebyl Mario Saibel s Mitsubishi, jak by se dalo podle papírových předpokladů očekávat, nýbrž mladý Michael Kögler s dieselovým golfem (!!!), jenž dokázal jako jediný proniknout mezi vozy Mitsubishi favorizovaných pilotů. Za ním se už překvapení nekonalo. Třetí byl Mario Saibel, čtvrtý Toto Wolff a s patnácti sekundovou ztrátou uzavíral elitní pětku český reprezentant Eddy Schlager. Druhá rychlostní zkouška s pořadím příliš nezamíchala, pouze Schlagera postihl defekt pneumatiky, se kterým musel absolvovat přibližně 5 km. Pro Eddyho to sice znamenalo nepříjemnou půl minutovou ztrátu, své páté místo si však (také díky odstoupení Breitenedera) udržel.
Jelikož byly časy vedoucí skupinky velmi vyrovnané, musel Eddy velmi rychle vzdát svou snahu o posun kupředu. Jeho ztráta na třetího Saibela a čtvrtého Wolffa se prakticky neměnila, Lietz s Köglerem si jeli na špici vlastní závod, a tak nezbývalo, než si hlídat páté místo před útoky šestého Zellhofera. Cíle se však bohužel Eddy nedočkal. Na pátém testu letos již poněkolikáté zastávkovalo vozidlo, které odmítlo spolupracovat a s technickou závadou Eddyho účinkování na Herbst Rallye definitivně skončilo. Odstoupení mrzelo o to víc, že v samotném závěru zradila technika Köglera i Wolffa a v silách Eddyho s Richardem tak bylo dosáhnout umístění na stupních vítězů. Ale jak Eddy sám řekl, i takový může být rally sport…
Dalším startem dvojice Eddy Schlager – Richard Wächter bude o prvním listopadovém víkendu poslední díl českého mistrovství v Rally super sérii, který se odehraje v okolí Vsetína pod názvem Würth Partr Rally.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
Foto: Roman Kašpárek