Zařazeno : Kubica, Matton
"Byl to trochu hazard, když jsme se ho v roce 2012 zeptali, zda nechce řídit jeden z našich vozů na Rally du Var," vypráví Yves Matton. "Vše ale fungovalo dobře a nakonec jsme jednali o sezóně 2013. Věděli jsme, že je rychlý na asfaltu. Se šotolinou neměl žádné zkušenosti. Velmi rychle se však zlepšoval a pracoval na sobě. Jsme hrdí, že s námi získal svůj první velký titul. Naše cesty se bohužel rozešly, to ale není chyba Roberta ani Citroënu. Jsou za tím sponzoři."
Matton vidí problém ve společnosti Lotos, která je osobním sponzorem Kubici. Citroën by s touto společností mohl jen těžko spolupracovat, protože by přišel o partnera Total. "Total se snažil Robertova sponzora akceptovat, ale Lotos nechtěl nic měnit, proto jsme se nedohodli. Total podporuje Citroën už 45 let a my jsme museli přerušit jednání."
Místo Kubici sáhl Citroën po Meekovi, který má s MS také malé zkušenosti. "Kris je rychlý, ale má své mouchy," naráží Matton na nekonzistentní výkon pilota, který na sebe upozornil rychlými časy i haváriemi. Doufá proto, že Meeke svou statistiku havárií vylepší. "V současnosti máme k dispozici sedm kastlí, z toho jedna je náhradní. Doufejme, že to bude pro rok 2014 stačit."
Zdroj: rallye-magazin.de
11.03.2013 19:36
Martina Zikmundová, ME