English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu

Zařazeno : MS1401, Rada

Top Media, 13.01.2014 09:14
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 10037x


Dva dny seznamovacích jízd Rallye Monte Carlo 2014 má za sebou dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas. Během soboty a neděle si připravovala rozpis většiny rychlostních zkoušek první a druhé etapy.
Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu
Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu

Seznamovací jízdy začaly pro posádku hustopečského týmu na úsecích nejblíže nového letošního centru závodu – města Gap. Během dvou průjezdů se seznamovali se zcela novými testy, na závěr je čekal trénink shakedownu.

„Všechny tratě nejblíže Gapu jsou hodně technické a po většinou suché. Problém je pouze v místech, kam nemůže slunce, kde asfalt pořádně klouže. To platí i pro mostky a různá stinná zákoutí. Občas jsme narazili na ledové plotny, ale celkově jsou tratě zatím totálně bez sněhu. Na RZ3 jsme dokonce vystoupali až na 1300 metrů nad mořem a ani tam nebylo po sněhu ani památky. Celkově je povrch těchto zkoušek uskákaný, ale hlavně ze zatáčky do zatáčky… Předpověď pro Gap však nyní na závod hlásí déšť se sněhem,“ přibližuje aktuální stav hustopečský jezdec.

Pokračování tréninku znamenalo pro Martina Radu s Jaroslavem  Jugasem postupný „sestup“ blíže monackému knížectví. Na obhlídku měli jediný známý test z předchozích startů – téměř 37 km dlouhou zkoušku Sisteron – Thoard. A také absolutně nejdelší zkoušku letošního ročníku Vitrolles – Faye (49,03 km).

„Vitrolles bude hodně výživná a nesmírně náročná zkouška. Opravdu tam lze najít úplně všechno. První průjezd jsme psali přes hodinu, druhý už ve svižnějším tempu nám trval neskutečných 47 minut. Test celkově nemá takové převýšení, nabízí jak rychlejší pasáže, nebo třeba průjezd vesničky s neskutečně úzkými uličkami. Ale také motanici bez svodidel nad hroznou propastí, kde řada zatáček dost klouže. Určitě to bude test, který může do osudu závodu promluvit. Na Sisteronu, kde se nacházela část vložky ve výjezdu loni pod sněhem, jsou nyní uklouzané asi čtyři zatáčky. Je to dost málo a zbytek vložky je určitě na měkký slick, ale mám obavu, zda tyto pasáže vůbec dokážeme s alfou, pouze na slicku, vyjet. Zda kvůli tomu nebudeme muset obout pneu s hrotem. Celkově bych letošní tratě označil za mnohem techničtější, než tomu bylo v minulých ročnících,“ doplňuje Martin Rada.

„A jednou z nejtěžších zkoušek letošního ročníku bude jistě i osmý test Selonnet – Bréziers (22 km),“ připojuje navigátor Jaroslav Jugas.

Zítra čeká na posádky ještě trénink tří testů nejblíže Monte Carlu a večer slavnostní start před proslulým monackým kasinem.

„Přejímky jsou za námi, auto je odevzdáno do uzavřeného parkoviště před slavnostním startem. Takže i to signalizuje rychle se blížící start slavného závodu,“ uzavírá pilot Agrotec Racing teamu.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu

Martin Rada: Monte zatím zcela bez sněhu

13.01.2014 09:14

Článek Top Media, WRC

Racing-Mania.cz

Rada s Jugasem dojeli do Monaka

19.01.2013 11:03

Článek Top Media, WRC

Racing-Mania.cz

Rada s Jugasem bez radosti

29.05.2012 21:35

Článek TOP Media, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Jak jde dohromady Fabia R5 a snowboard? [VIDEO]

/ Další video...