Zařazeno : MS1401
Col de Turini je horský průsmyk, jehož nejvyšší bod se tyčí až do výšky 1607 metrů nad mořem a průjezd speciálů tímto místem vzbuzuje obrovské nadšení jen při pohledu na záběry, ale opravdovým zážitkem, je právě noční průjezd, který má již dlouho let přezdívku „Noc dlouhých ohňů“ nebo někdy taky „Noc dlouhých nožů“. Záblesky fotoaparátů, hlasitý hluk skandování, který přehlušují burácející motory speciálů a všezahalující dým a světlo ze žhnoucích světlic.
Rallye Monte Carlo po RZ13: Ogier vládne i po prvním Col de Turini!
Po včerejší etapě se vstříc tomuto místu jako první vydá slovenská posádka bratrů Melichárků. Ti po včerejšku uzavírají pole speciálů WRC, ale zraky všech se budou upírat také k soubojům mezi posádkami na čele soutěže. Ogier bude chtít svůj post krále Monte Carla udržet, ale krajan Bryan Bouffier s Fiestou RS WRC bezesporu využije jakéhokoliv zaváhání, kterých v předešlých etapách nebylo zrovna málo. Stejně tak je velmi těsný rozestup mezi Latvalou a Evansem, které dělí 10 vteřin ve prospěch jezdce VW Motorsportu. Ten byl včera velmi rychlý, ale Evans se ukazuje jako velmi chytrý a vytrvalý jezdec, kterému ani rychlost nechybí. Souboje mezi jezdci WRC2 jsou také vesměs rozhodnuty, ale Ital Bertelli ztrácí na Ira Barrableho 20 vteřin (oba jedou se speciálem Ford Fiesta R5), což za útok na druhé místo v kategorii rozhodně stojí.
Rychlostní zkouška La Bollène Vésubie – Moulinet byla pro posádky opravdovou loterií. Zprvu začíná na mokru, postupně se stoupáním se podmínky mění přes sněhovou břečku až po čistý a souvislý sníh, který pokrývá slavný vrchol Col de Turini a následně při klesání opět sníh taje. Těžké podmínky v cíli potvrdil první muž na trati Jaroslav Melichárek s Fiestou RS WRC. Nejrychleji legendární zkoušku projel Seb Ogier následován týmovým kolegou Latvalou a krajanem Bouffierem. V těžkých podmínkách se tyto tři posádky vtěsnaly do jedné vteřiny! Hezký čas se ztrátou 7,5 vteřin na Ogiera zajel Brit Meeke a potvrdil tak skvělé výkony v těžkých podmínkách. Za ním už byla větší časová mezera, zhruba 20 vteřin. Pátý byl Hirvonen, následován Madsem Osbergem a Elfynem Evansem. Mikkelsen byl v testu na 9. místě. Ve WRC2 byl nejrychlejší Protasov s Fiestou R5, za kterým se seřadili další s tímto vozem a v tomto pořadí – Kremer – Barrable –Bertelli.
Rallye Monte Carlo po RZ13: Ogier vládne i po prvním Col de Turini!
Následující test v sekci s názvem Sospel – Breil sur Roya, který měřil 16,55 kilometru nejrychleji projel Seb Ogier, ale byť mokré, tak složité podmínky trápily takřka všechny jezdce. Měnila se přilnavost a například Latvala měl v testu menší krizovku. Dobře zajel test Mikko Hirvonen, kterému to vyneslo posun pořadím před kolegu Elfyna Evanse. Skvěle zkoušku zajel Meeke, který byl o 6 vteřin rychlejší než Bouffier a rozdíl mezi nimi byl 49 vteřin, což se možná mohlo zdát moc, ale jak je notoricky známo, rally končí až na cílové rampě! Ogier si tak před poslední sekcí vcelku bezpečně hověl na čele soutěže, následován krajanem Bouffierem a Krisem Meekem. Pro zajímavost, týmové kolegy M-Sportu Hirvonena a Evanse dělí pouhé 2 vteřinky! Kategorii WRC2 stále vévodil Ukrajinec Protasov s Fiestou R5.
Článek a celkový souhrn ze třetí etapy Vám přineseme ihned po dojetí večerní sekce, která končí průjezdem 15. rychlostku ve 21:05 našeho času.
Výsledky Rally Monte Carlo 2014 po RZ13:
1. Ogier S. / Ingrassia J. VW Polo R WRC
2. Bouffier B. / Panseri X. Ford Fiesta RS WRC +1:01.2
3. Meeke K. / Nagle P. Citroen DS3 WRC +1:49.6
4. Ostberg M. / Andersson J. Citroen DS3 WRC +3:33.0
5. Latvala J-M. / Anttila M. VW Polo R WRC +6:08.5
6. Hirvonen M. / Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +7:30.7
7. Evans E. / Barritt D. Ford Fiesta RS WRC +7:32.7
8. Mikkelsen A. / Markkula M. VW Polo R WRC +11:22.8
9. Melichárek J. / Melichárek E. Ford Fiesta RS WRC +18:30.4
10. Protasov Y. / Cherepin P. Ford Fiesta R5 + 23:48.6
Více souvisejících článků!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |