Zařazeno : MS1403, Ostberg, Meeke
Od roku 2004 musejí účastníci mexické části mistrovství světa WRC čelit velké výzvě. Tratě se vinou kolem Leónu a Guanajuata v nadmořských výškách minimálně 1800 metrů a vrchol mají až k téměř 2800 metrům. Pro inženýry Citroën Racing to značilo jediné - pokusit se zmírnit fyzikální zákonitosti.
„Musíme přizpůsobit motory těmto podmínkám,“ vysvětlil Didiér Clément, operační šéfinženýr pro DS3 WRC. „Charakteristika motoru je nastavená tak, aby dokázala kompenzovat ztrátu výkonu. Kdybychom nepodnikli tuto specifickou práci, ztráceli bychom s každým tisícem metrů nadmořské výšky kolem 10 procent z maximálního výkonu vozu.“
Na tyto specifické podmínky se testovalo dvěma způsoby: bench testy motoru a pilotováním na horské základně. „Bylo obtížné navodit v Evropě podmínky, ve kterých budeme startovat v Mexiku. Na jihu Španělska jsme sice schopní testovat co do nadmořské výšky, ale ne ve zcela stejné teplotě a se stejnými limity. Ale díky zkušenostem, které jsme nastřádali za poslední léta, jsme schopní se efektivně připravit i na tuto rally.“
„Ztratit co nejméně na výkonu, ale také snížit reakční časy během akcelerace,“ přidává výčet úkolů Didier Clément. „Každý motor potřebuje k tomu, aby pracoval opravdu efektivně, vzduch, hodně vzduchu. V Mexiku, kde ho je málo, a navíc je ještě horký, potřebujeme opravdu účinný mapping.“
19.11.2015 13:40
Honza Froněk, WRC