Zařazeno : MMCR1403, Pech, Jakeš
Na první třech RZ klatovských soutěží se nejlépe vede papírovým favoritům. Klasifikaci evropského šampionátu 23. Historic Vltava Rallye ovládají Švédové Myrsell a Johnsen s vozy Porsche 911, v rámci MČR HA vévodí pořadí Kalista se Subaru Legacy. Po zaváhání na úvodní rychlostní zkoušce 49. Rallye Šumava Klatovy se už na následující RZ2 posunul Pech do čela před mladého Jakeše.
Již rychlostní zkouška na klatovském okruhu přinesla velké překvapení v rámci soutěžení 49. Rallye Šumava Klatovy, nejrychlejší tam totiž byli Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem (Citroën DS3 R5). Obhájce prvenství Václav Pech (který jede s Petrem Uhlem ve voze Mini John Cooper Works S2000) udělal jezdeckou chybku v retardéru a ztratil několik vteřin. Na dalších dvou testech však již své zaváhání napravil a po RZ3 již má na čele 8,5 sekundy náskoku. Třetí jede Odložilík (Ford Fiesta R5) před Jelínkem (Škoda Fabia Super 2000), pátá příčka patří domácímu Petru Hozákovi (Mitsubishi Lancer Evo 9), který je zatím lídrem vyrovnaného soupeření produkčních vozů. Těsně za první desítkou průběžného pořadí se drží Smékal (Citroën DS3 R3T), vedoucí závodník kategorie 2WD.
Úvod bitvy o body do evropského šampionátu historických vozů na 23. Historic Vltava Rallye patřil vozům Porsche 911 v podání švédských pilotů Myrsella a Johnsena. Jejich soupeře však pronásleduje velká smůla – na okruhu třetí Němec Brink (Lancia Stratos) skončil hned na následující zkoušce s ulomeným kolem, jeho následovník Brit Samuel (Ford Escort RS2000) odstoupil v servisní zóně s poruchou motoru. Na pódiové umístění se tak posunul Fin Liukkonen (Mercedes Benz 190 E), za ním ale číhají Maďar Wirtmann (Ford Escort RS2000) a Švéd Söderberg (Opel Ascona A). Daří se i vítězi Vltavy z roku 2008 Janssonovi, který s těmito piloty svádí vyrovnanou bitvu, jede však pouze v klasifikaci Severského poháru.
Náš národní šampionát historických vozů má svého suveréna v Jiřím Kalistovi (Subaru Legacy RS), s velkým odstupem za ním ale zuří velká bitva tří vozů Lada VFTS. Po RZ3 z nich na tom byl nejlépe Karlík, jen těsně za ním se držel Vyorálek a pouhých pár vteřin zpět je i domácí Hostaš. Další z pilotů vozů Lada, Vlastimil Kubíček, havaroval. Pátá příčka patří lídrovi kategorie 2 Hustému (Alfa Romeo 1750 GTAm), za ním jsou seřazeny vozy BMW Majšajdra, Bělohradského a Budila. Kategorii 3 ovládá kdyňský Bohumír Svoboda st. (Škoda 110R).
Rychlostní zkoušky 4 a 5 nijak nezamíchaly pořadím 23. Historic Vltava Rallye ani 49. Rallye Šumava Klatovy. Do hry však vstoupil déšť a dílčí časy tak odpovídaly také tomu, jak si s těžkými podmínkami která posádka poradila.
Až na závěrečné rychlostní zkoušce úvodní etapy našel Švéd Mats Myrsell přemožitele mezi účastníky ME historických vozů. Porazil jej jeho krajan Johnsen, jedoucí též s vozem Porsche 911, stačilo to ale jen na mírné snížení Myrsellova výrazného náskoku v čele 23. Historic Vltava Rallye. Třetí je po pátku Fin Liukkonen (Mercedes), o čtvrtou příčku v hodnocení ME svádí boj Maďar Wirtmann (Ford Escort) se Švédem Söderbergem (Opel Ascona). Kategorii 1 vede Fin Norrgard (BMW 2002TI) , kategorii 3 jeho krajan Wilkman (Triumph TR8).
V národním šampionátu nadále vládne Kalista (Subaru), přestože podle vlastních slov po celou etapu vždy volil nevhodné pneumatiky. V bitvě „béčkových žigulíků“ o stříbro se finále lépe vydařilo Karlíkovi, který se díky tomu posunul před Vyorálka. Třetího mušketýra se stejným vozem Hostaše v závěru dne překonal Hustý, který vede v rámci MČR HA kategorii 2.
Ani v klasifikaci 49. Rallye Šumava Klatovy závěr páteční etapy nic zásadního v pořadí nezměnil, Václav Pech (Mini) navýšil svůj náskok před Miroslavem Jakešem (Citroën) na osmnáct sekund. Třetí je nadále Odložilík (Ford) před Jelínkem (Škoda), pátou příčku drží lídr třídy 3 Petr Hozák (Mitsubishi). Hodnocení kategorie 2WD dále vládne Smékal (Citroën) před Koblihou a Petákem (oba Renault). Závěr etapy se obešel bez havárií i dalších odstoupených posádek.
12.05.2014 22:52
Romana Hájková, Česká rally
21.05.2014 09:46
Romana Hájková, Česká rally
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |