Golfa sedmé generace asi není třeba dlouze představovat. Volkswagen mu dal do vínku modernější střih karoserie, která nyní působí nižším a širším dojmem oproti předchozí generaci vozu. Design je prost veškerých výstřelků, zato se najde jen málo lidí, kterým se vyloženě nelíbí. V Čechách se základní provedení prodává s lákavou cenovkou a české zastoupení podporuje prodeje i různými akcemi. Nám se dostal do ruky model z opačného cenového spektra vybavený novým motorem 2.0 TDi s výkonem 150 koní a pohonem všech kol 4MOTION ve výbavě Highline.

Na rally s Volkswagenem Golf VII 2.0 TDi Highline 4MOTION
Z pohledu fanouška rally se jedná o atraktivní model kombinující výkonný, ale relativně úsporný motor s pohonem všech kol, který přijde vhod hlavně v zimě, protože se zdoláváním terénů mimo silnici nelze počítat. Testovaný kousek byl navíc vybaven příplatkovým sportovním podvozkem, který ze světlé výšky ubral ještě dalších 15 milimetrů. Vůz s pátou generací mezinápravové spojky Haldex je o 95 kilogramů těžší než stejně konfigurovaná dvoukolka. 150 koní dokáže 1449 kilogramů vážící vůz slušně rozhýbat a rozjet se na německé dálnici na hodnotu 200 kilometrů za hodinu není ani s plně obsazeným vozem žádným problémem. Přitom spotřeba se i při svižném tempu drží kolem 7-8 litrů, což určitě potěší. S lehkou nohou na plynu není problém dostat konzumaci nafty po 6 litrů. Maximální kroutící moment 320 Nm je k dispozici již od 1750 otáček, to potěší hlavně milovníky rychlých rozjezdů. Rychloměr atakuje číslovku 100 za 8,6 vteřiny. Verzi s pohonem všech kol je možné mít pouze s šestistupňovou manuální převodovkou, oblíbený automat DSG v této konfiguraci chybí. Pro rally fandy samé dobré zprávy. Pojďme se podívat „na palubu“…

Na rally s Volkswagenem Golf VII 2.0 TDi Highline 4MOTION
„Na palubě“ vozu čekají na posádku samé kvalitní materiály a německá preciznost zpracování. Za volantem se sedí spíše níže a středová konzole je mírně natočena k řidiči. Součástí naší výbavy bylo i sedadlo řidiče vybavené masážní funkcí bederní opěrky, což cestování ještě zpříjemňuje. V polokožených sedadlech s příjemným bočním vedením nebyl problém najít si tu správnou polohu, ještě když se vše ovládalo elektricky. Generační pokrok je znát v barevném dotykovém displeji, kterým se ovládá skoro vše od navigace přes multimédia až po různá nastavení palubního počítače, i v ovládání automatické klimatizace. Fanoušek rally ale jistě neocení absenci manuální ruční brzdy. Ta by v zimě, hlavně ve spojení s pohonem všech kol, přišla vhod. Tím vznikl ve středové konzoli menší odkládací prostor. U VW tradičně s odkládáním předmětů v kabině není problém. Dostatek místa je i na zadních sedadlech a pětidveřová karoserie pohodlně uveze čtveřici pasažérů, s trochou skromnosti i pět. Zatím tedy převažují pozitiva. Horší je to ale s českou doménou, kufrem…

Na rally s Volkswagenem Golf VII 2.0 TDi Highline 4MOTION
Základní objem kufru je u pětidveřového modelu 380 litrů. Jenže pohon 4MOTION ubere z této hodnoty pár litrů a výsledné číslo je 343, a to je málo. Pro dva lidi na prodloužený rally víkend to stačí, ve čtyřech je už problém se do auta vůbec naskládat. Kdo chce jezdit na rally s plně obsazeným vozem nebo přes týden vozit rodinu, bude si muset připlatit 30 tisíc za model Variant.

Na rally s Volkswagenem Golf VII 2.0 TDi Highline 4MOTION
Základní cena Golfu 2.0 TDi Highline 4MOTION startuje na 627900 korunách. 67 tisíc lze ušetřit absencí pohonu všech kol. Za tuto cenu dostane fanoušek rally vůz, který oplývá pěknou dynamikou, přitom spotřeba se drží v rozumných mezích a ani delší výlet za svým oblíbeným koníčkem ho nezruinuje. Výbava Highline pak nabízí skoro vše, na co si člověk vzpomene. Přesto v ceníku zbývá ještě několik příplatkových položek. Hlavně sportovní podvozek (v kombinaci se 17“ koly za 5100) pak fandy rally na kvalitní silnici potěší. Přepravní kapacita pro zavazadla je omezená, kdo potřebuje „stěhovák“, měl by se poohlédnout po kombi Variant. Výhodou krátké verze jsou pak kompaktní rozměry a skvělá ovladatelnost při parkování. Toho jsem ocenili i v úzkých a klikatých německých vinicích.

Na rally s Volkswagenem Golf VII 2.0 TDi Highline 4MOTION