Zařazeno : Štajf
Podpis reprezentační smlouvy, ke kterému došlo v minulých dnech, znamená pro Vojtěcha Štajfa zároveň úkol spojený s cestováním po Evropě. První z jeho reprezentačních cest vede do Slovinska, na již sedmatřicátý ročník oblíbené Rally Saturnus. Zdejší soutěž je letos součástí Evropské rally-trofeje (ERT), což je šampionát nahrazující bývalý Evropský pohár. Tento seriál je tedy jakýmsi malým mistrovstvím Evropy a jsou v něm sdruženy podniky, které patřily právě do Evropského poháru či takové, které se z různých důvodů nevešly do seriálu ME. Z našeho domácího kalendáře do ERT letos patří Rally Hustopeče či nedávný Český Krumlov, v jehož cíli obsadili Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou v barvách Subaru Duck Czech National Teamu skvělou třetí příčku absolutního pořadí. „Jihočeská soutěž nás naplnila optimismem,“ říká pražský pilot. „Ukázalo se, že můžeme za určitých okolností sbírat cenné evropské body i s naším vozem Subaru Impreza WRX STI, patřícím do třídy 3. Impreza je klasický produkční vůz, což pro nás v ERT znamená určitý handicap. Tam totiž spadáme do kategorie RC2 a musíme se tím pádem porovnávat i se speciály Super 2000, R5 či R4. Jak nám to půjde dál, ukáže už nadcházející víkend ve Slovinsku. Čeká nás poměrně silná konkurence, v naší kategorii RC2 pojede šestnáct vozů a já se těším zejména na souboje s rodinou Gassnerů. Ostřílený Hermann starší i talentovaný Hermann mladší (který už dostal šanci se svézt i s fabií ve světovém šampionátu), to jsou pro nás velcí soupeři a jejich vozy upravené do kategorie R4 budou jistě též špičkově nachystány. Mám radost, že nás pořadatelé zařadili mezi největší favority a poctili nás startovním číslem 4. Pro mne už to bude na Rally Saturnus pátý start a místní zjevně ještě nezapomněli na čtvrtou, pátou a sedmou příčku, které jsme tam v minulosti s Michalem Ernstem a Petrou Řihákovou dobyli. Tentokrát pojedu samozřejmě s Františkem Rajnohou, pro kterého to bude nová zkušenost, moje znalost místního terénu ale může být přesto výhodou - mnohé úseky se opakují z minulých ročníků, v systému pouhých dvou povolených průjezdů při seznamovacích jízdách tedy bude snazší poradit si s rozpisem. Po mokrém a chladném Krumlově se navíc moc těšíme, že si na jihu užijeme už konečně i teplého počasí a snad i suchých tratí. Na slovinských kluzkých asfaltech by totiž v dešti mohly být nové typy pneumatik poněkud nebezpečné, zvláště když na zahraničních soutěžích komisaři jen málokdy povolují prořezávání. V každém případě hodláme důstojně reprezentovat a i když samozřejmě hlavním cílem je dokončení soutěže, nedáme svou kůži zadarmo a hodláme si pořádně zazávodit se soupeři. Slovinskou rally mám rád i proto, že se na ní střídají asfaltové a šotolinové úseky, což je u nás neobvyklé. Setkáváme se s tím vlastně jen v Hustopečích – no a protože tam proběhne náš příští domácí start, je Saturnus i jakousi průpravou právě pro jihomoravskou soutěž. Hustopeče budou ale asi náš poslední letošní domácí start, sice ještě zvažujeme Bohemii, nicméně nejspíš s veteránem chystaným pro Mexiko – se Subaru totiž už o týden později hodláme závodit v Bulharsku. Pak nás čeká ještě Chorvatsko a možná i Waldviertel. Naší prioritou zkrátka letos je ERT, nikoliv obhajoba domácího titulu. I proto jsme museli vynechat Šumavu, přestože se nám na ní loni dařilo a je to hezká a těžká soutěž. Ale důležitější zkrátka pro nás bylo dobře se připravit do Slovinska, navíc tým připravuje i vozy pro Petra Kačírka a Lumíra Firlu na Kopnou. Všechno by se zkrátka zvládnout nedalo,“ uzavírá Vojtěch Štajf. Dodejme, že Rally Saturnus startuje páteční podvečerní superspeciálkou a skončí v sobotu, kdy už závodníci budou mít za sebou všech 147 km rychlostních zkoušek.