Jezdci týmu Stobart VK Ford M-Sport dostanou při víkendové Australské rally podruhé v této sezoně příležitost ukázat své schopnosti za volanty Focusů WRC specifikace 2006. A jednička týmu Matthew Wilson se nemůže dočkat...
Britský mladík se na nový Focus těší. Poprvé si ho vyzkoušel v září při Japonské rally, pak se ale na Kypru a v Turecku musel opět vrátit za volant starší specifikaci. "Nemohu se dočkat, až se znovu posadím za volant Focusu RS WRC 06. Je to senzační auto. Prostě úžasné," rozplývá se před závodem Matthew Wilson. "Jediné, co není ideální, je středeční shakedown. Jede se na dostihové dráze v Gloucester Parku a vůbec se charakterem nepodobá rychlostním zkouškám, na jakých budeme závodit v průběhu rally."
I když Wilson v Austrálii ještě nikdy nestartoval, je si dobře vědom, čeho se musí za každou cenu vyhnout: nevyjíždět na tratě rychlostních zkoušek druhé a třetí etapy jako první. Aby se vyhnul roli "zametače" musí v pátek hned od rána začít rychle. "Tuto rally znají všichni. Všichni ví, jaký je tu povrch. Je to jeden z nejnáročnějších povrchů v celém šampionátu a zvlášť, pokud jedete jako první," opakuje starou pravdu Matthew Wilson. "Pokud jedete jako první, máte nevýhodu, že nevidíte stopy po brždění. Pokud se objeví záludná zatáčka, která třeba utahuje trochu víc, než byste čekali, budete to vy, kdo na to musí přijít. Ale víme o tom, proto se do toho v první etapě opřu trochu víc, abychom se vyhnuli v sobotu a v neděli pozici prvního vozu na trati."
Stejně jako Matthew Wilson, odbude si v Austrálii svou premiéru i jeho týmový kolega Luis Perez Companc, jenž se v barvách týmu Stobart představí letos posedmé. Stejně jako mladší týmový kolega se i Argentinec těší na další příležitost startu s Focusem WRC specifikace 2006. "Všechno pro mě bude úplně nové, protože jsem v Austrálii ještě nikdy nejel. Viděl jsem záběry z rychlostních zkoušek, takže trochu vím, co mohu čekat, ale není toho zas tolik," připustil Luis Perez Companc. "Jediné, co před tímto víkendem trochu znám, je auto. S Focusem RS WRC 06 jsme jel počátkem září Japonskou rally a úplně jsem si ho zamiloval. Starý Focus určitě nebyl špatný vůz, ale nový je lepší. Jako pilot v něm cítíte obrovskou jistotu a sílu."
Companc má ve svém letošním programu celkem osm startů s Fordem týmu Stobart; jeho nejlepším výsledkem sezony je zatím deváté místo z domácí Argentinské rally. Poslední závod v rámci MS 2006 jej čeká příští měsíc na Novém Zélandu.
Malcolm Wilson, šéf společnosti M-Sport, je přesvědčen, že nový Focus WRC pomůže oběma jezdcům týmu Stobart k dobrému výsledku: "V minulosti jsme všichni viděli, jak náročná umí být Australská rally. Letos to nebude jiné. Na jižní polokouli je léto, proto předpokládám, že bude horko a povrch bude o to zrádnější. Je dobré, že Matthew a Luis pojedou opět s vozy specifikace 2006, protože vítězství Marcuse Grönholma v předchozí Turecké rally ukázalo, jak úžasný vůz je Focus RS WRC 06."
Zdroj a foto: Stobart Motorsport
LenkaZ