Zařazeno : MS1407, Evans
Pořadatelé k této komplikaci přistoupili šalamounsky a celá soutěž se tak odjede v polském čase. To by mělo být pro spolujezdce jednodušší a méně matoucí. O tom jak je to s hlídáním času během soutěže MS vyprávěl pro server wrc.com spolujezdec Elfyna Evanse Daniel Barritt.
"Podle karty s časovými údaji, kterou máme ve voze, se vše řídí," říká Barritt. "Organizátoři rozdají každé posádce unikátní kartu a vše se musí udát v přidělených časech jinak dostanete penalizaci."
Časový harmonogram je velice precizní, ale měl by posádkám zajistit dostatek času mezi přejezdy. "Když startujete do RZ ve 12 hodin, tak třeba máte hodinu do startu další. Takže je třeba rozvrhnout, kolik kilometrů se pojede přejezd a kolik času zbyde po příjezdu na start další RZ. Tento čas se hodí pro výměnu pneumatik, kontrolu tlaku a provedení nezbytných oprav."
Pokud ale nastane na RZ problém a posádka ztratí čas, hrozí, že přijedou pozdě na start dalšího testu. Spolujezdec je pak pod tlakem a běžné předstartovní úkony se musí zrychlit. "Časový managment je klíčem k úspěchu. Je třeba být neustále v pozoru a myslet na zadní vrátka, když se něco stane. Problém pak znamená vabank."
Spolujezdci v M-Sportu se obvykle začínají připravovat šest týdnů před soutěží. Časové detaily se ale řeší tak 10 dní před startem první RZ. "Je třeba mít připraven jasný časový plán před odjezdem na rally. Už doma vím, kde bude dostatek času na výměnu pneumatik před startem. Je to tak precizní. Má strategie je být krok před ostatními a plánovat vše, než se to stane," dodává Barritt.
Zdroj: wrc.com
18.06.2014 11:26
Honza Froněk, WRC