Zařazeno : ME1408
Princip celého zápolení je jednoduchý – na každé rychlostní zkoušce s asfaltovým povrchem se udělují body za umístění prvním pěti jezdcům. Vítěz každého testu obdrží do tabulky 10 bodů, druhý 6 bodů, třetí 4 body, čtvrtý 2 body a pátý 1 bod. Na konci roku se všechny dosažené body sečtou a ten, který bude mít nejvíce bodů, stane se asfaltovým mistrem. Z plánovaných pěti a půl podniků se zatím stihly odjet dva a půl. Asfaltovou první etapu Rally Acropolis opanovali oba jezdci Peugeotu Breen a Abbring a usadili se na čele. Zatím rozhodující bodový příděl přišel v Irsku, kde se oběma pilotům s francouzským vozem se lvem ve znaku nedařilo a Esapekka Lappi zde dokázal vybojovat rekordních 144 bodů a vyhoupnout se do čela. V něm se udržel i po nepovedené Geko Ypres Rally, kde nakonec získal největší bodový příděl Kevin Abbring. Spoustu bodů mu však sebrali další rychlící Freddy Loix a Luca Rossetti.
Na Barum Czech Rally Zlín ponese nálepku vedoucího jezdce ERC Asphalt Master Esapekka Lappi. Do konce sezony však ještě zbývá spousta asfaltových rychlostních zkoušek, takže ještě rozhodně není rozhodnuto.
Průběžné pořadí ERC Asphalt Master 2014 po Geko Ypres Rally:
1. Esapekka Lappi (FIN) 188
2. Kevin Abbring (NLD) 165
3. Craig Breen (IRL) 123
4. Sepp Wiegand (DEU) 108
5. Freddy Loix (BEL) 105
7. Robert Barrable (IRL) 47
11. Kajetan Kajetanowicz (POL) 20
14. Robert Consani (FRA) 18
15. Neil Simpson (GBR) 11
17. Jaroslav Orsák (CZE) 4
18. Bruno Magalhaes (PRT) 1