English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Jak přestavět speciál WRC za 75 minut ze šotoliny na asfalt?

Zařazeno : MS1412

Honza Froněk, 16.10.2014 19:45
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 3906x


Inženýr M-Sportu Tim Jackson popisuje pro server wrc.com jak přestavět speciál WRC za 75 minut ze šotolinového podvozku na asfaltový. Přesně tento úkol čeká týmy příští týden v pátek večer. První etapa Španělské rally je po roce opět šotolinová a zbylé dvě se jedou na asfaltu.
Jak přestavět speciál WRC za 75 minut ze šotoliny na asfalt?
Jak přestavět speciál WRC za 75 minut ze šotoliny na asfalt?

0-15 minut
"Auta pojedou celkem šest RZ v pátek, takže první je zevrubná prohlídka, zhodnocení dat a připomínek pilota. Malé poškození není problém, protože se stejně bude měnit většina součástek. Šotolinové součástky se snažíme sundat co nejrychleji. To zahrnuje stabilizátory, převodovku, diferenciály, zavěšení a brzdy. Na autě může pracovat až osm lidí, protože si můžeme brát vozy postupně. Po 15 minutách je vše pryč a z auta je naháč."

15-30 minut
"Jsme připraveni montovat asfaltové díly. Nejdůležitější je příprava, je třeba si vybudovat náskok. Všechny komponenty jsou již sestaveny z naší dílny v UK. Zadní stabilizátor je například dohromady se zadním diferenciálem, stejně tak tlumiče. Celou sestavu drží celkem osm šroubů. Předek je na tom podobně. Musíme pak přenastavit geometrii na asfalt."

30-40 minut
"Zadní část je skoro hotova. Mezitím kluci na předku kontrolují motor."

40-50 minut
"Je čas na převodovku s předním diferenciálem. Diferenciály pro šotolinu a asfalt se liší. Je to dáno různou rychlostí i přilnavostí."

50-60 minut
"Montuje se zavěšení a brzdy. Kotouče mají větší průměr mezi 300 a 355 milimetry a jsou vybaveny třmeny s vodním chlazením. Asfaltové tlumiče jsou přišroubovány a celé to opět začíná vypadat jako auto."

60 minut
"Většina prací by měla být hotova. Nyní se řeší geometrie a světlá výška. Vše je jiné, protože auto je o 60 milimetrů nižší. Obvykle se jedná už jen o drobné dolaďování. Dále je třeba auto zvážit. Asfaltová specifikace je lehčí, když je třeba, přidáme zátěž."

65 minut
"Pokud vše klape, auto je po 65 minutách připraveno k odjezdu. To nám dává 10 minut rezervu, kdyby něco..."


Zdroj: wrc.com

 

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Španělsko cíl: Ogier podruhé mistrem světa

Španělsko cíl: Ogier podruhé mistrem světa

26.10.2014 13:49

Seriál Antonín Straka, WRC

Wales po RZ 4: Ogier, Latvala a pak dlouho nic

Wales po RZ 4: Ogier, Latvala a pak dlouho nic

14.11.2014 12:11

Článek Antonín Straka, WRC

Meeke: Cítím se silnější

Meeke: Cítím se silnější

20.10.2014 10:17

Článek Lenka Martinová, WRC

Vynikající výkon Martina Prokopa na Rally Catalunya

Vynikající výkon Martina Prokopa na Rally Catalunya

28.10.2014 18:49

Článek Martin Prokop Official Media, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Škoda testuje v Německu s Kopeckým a Rovanperou [VIDEO]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Červ Jaroslav
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Froněk Honza
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Test Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5

Ostatní, Červ Jaroslav
Test Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - OstatníTest Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - OstatníTest Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - Ostatní