Nový Peugeot 308 v krátkém pětidveřovém provedení dostal do vínku líbivý design exteriéru, který příznivce rychlých kol určitě neurazí. V porovnání s předchozí generací odvedl Peugeot velký kus práce. Auto působí elegantně a dobře se na něj dívá ze všech stran. Nám se do rukou dostal vůz v metalické barvě šedá aluminium, která na první pohled vypadá nenápadně. Pod kapotou pracoval dvoulitrový diesel s výkonem 150 koní spřažený se šestistupňovým automatem.
Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi
Takové nadšení jako z exteriéru asi nebude panovat v případě interiéru vozu. Příznivci motorsportu určitě ocení příjemně nízký posez a malý volant, který padne do ruky. Horší už to ale bude s otáčkoměrem. Ručička totiž jde proti zavedeným pravidlům zprava do leva. Někdo si na to bez problémů zvykne, jiný to nebude moci vystát. Stejně tak jako pozici za volantem, kdy se na přístrojový štít nekouká skrz volant, ale nad ním. Neměli jsme s tím problém. Vozu v nejvyšší výbavě Allure dominuje dotykový displej, přes který se ovládá naprosto vše. Přes navigaci, rádio, různá nastavení až po klimatizaci. Pro tu preferujeme samostatné ovladače. Dotykový displej nemá takovou odezvu jako moderní chytré telefony a občas se někam proklikat stojí dost řidičovy pozornosti. Dojem z moderního a netradičního interiéru trochu kazí archaický ovladač tempomatu pod volantem, který Peugeot používá ve svých vozech již nějaký ten pátek. Odkládacích prostor uvnitř kabiny by mohlo být více. Do dveří se PET láhev s objemem 1,5 litru nasouká jen tak tak.
Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi
V sedadlech s příjemným bočním vedením čalouněných alcantarou a kůží se pohodlně sedělo i na delší vzdálenost a to samé platí i pro cestující vzadu. Pokud se ale sejde vysoká čtyřčlenná posádka, místa, zejména pro kolena vzadu, není na rozdávání. Zavazadelník má na hatchback slušnou hodnotu 420 litrů a pro čtyřčlennou posádku spolykal všechna zavazadla na týdenní rally výpravu. Tady není co vytknout. Horší to je s výhledem dozadu přes malé okno. Vozu ale nechyběl couvací asistent, který problémový výhled částečně řešil.
Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi
Pod kapotou našeho vozu tepal dvoulitrový čtyřválec HDi s výkonem 150 koní, který byl spřažen s šestistupňovým automatem. 150 koní společně se 370 newtonmetry si s jeden a půl tuny těžkým vozem bez problému poradí a dovolí i svižnější svezení. Automat řadí jak na běžícím pásu, necuká, ale občas mu trochu trvá, než podřadí, při sešlápnutí plynu až na podlahu. Oproti staré 308, ale chyběla pádla řazení pod volantem. Ta by se nám líbila i v novém modelu. Úsměv na tváři nejednoho odpůrce nafty pak vykouzlila spotřeba. Drželi jsme se pod hranicí šesti litrů. To je velmi slušná hodnota vezmeme-li v potaz, že se jedná o automat a auto bylo plně naloženo. Na německých dálnicích jsme využívali místa s neomezenou rychlostí a pohyb ve strmém francouzském pohoří Vosges spotřebě také nikdy nepřidal.
Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi
Peugeot zapracoval i na řízení, které na Francouze není přeposilované a řidič dostává od volantu i náznak zpětné vazby. Velký krok ušel také podvozek, který se může směle měřit s německou konkurencí. Dobře filtruje nerovnosti a i na českých okreskách se chová jistě a čitelně. Fanda rally by ale ocenil větší světlou výšku. Stejný problém byl už u předchozí generace. Vůz je velmi nízký a nezáleží na to, zda jsou uvnitř čtyři osoby nebo jen řidič.
Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi
Nová 308 je vyvážené auto, kterému v nejvyšší výbavě Allure nechybí skoro nic. Příznivce motorsportu potěší svižný motor s velice příznivou spotřebou. Zavazadelník nabízí dostatek místa, kdo však potřebuje stěhovák, měl by se poohlédnout po verzi SW. Kdo s Peugeotem 308 vyrazí na rally, měl by se vyvarovat rozbitým polním cestám.