V České republice mohou po 10 letech startova vozy WRC ve velkém mistráku. K tomu se ale váže hned několik omezení a na nové speciály s motorem 1,6 turbo můžeme v České kotlině zapomenout. To na Slovensku je to jinak a hned několik moderních vozů zde letos pojede.
Slovákům můžeme nové vozy WRC jen závidět
V Čechách mohou ve velkém mistráku startovat vozy WRC homologované do roku 2006 a registrované před koncem roku 2014. I přes tato omezení několik jezdců do starší techniky zainvestovalo a můžeme se těšit na lehké oživení startovní listiny. Nové vozy WRC s motorem 1,6 turbo ale můžeme vidět leda v Poháru 2+.
Slovákům letos můžeme závidět. Zdejší pravidla povolují i starty nových vozů WRC. Na maďarskou Eger Rally, která slovenský kalendář otvírá na konci března, je přihlášena pětice vozů WRC 1,6 turbo. Grzegorz Grzyb osedlá Fiestu WRC od Rufa Sportu, Jaroslav Melichárek koupil stejný vůz od Martina Prokopa. Igor Drotár odjede sezónu za volantem Citroenu DS3 WRC. Jeden speciál Mini JCW WRC bude pilotovat Josef Béréš, druhý česká dvojice Kurka - Škubník. Mimo to pojedou u našich sousedů i obě Imprezy WRC z týmu Jaromíra Tomaštíka pilotované Tomášem Kukučkou a Vlastimilem Majerčákem. Výčet speciálů doplní ještě Vladimír Hanuš, který koupil Octavii WRC. Z českých pilotů nebude ani letos chybět na Slovensku Pavel Valoušek s Fabií S2000.